2019-10-27, 10:26
Medlem
USA säljer vapen till IS via Serbien, Kroatien osv. Använder skyddade diplomatflygningar för transporterna. Visselblåsare blev just häktad i serbien. Dilyana Gaytandzhieva är journalisten som avslöjade härvan.
https://www.trunews.com/stream/task-force-smoking-gun-america-s-secret-operation-to-arm-global-terrorists
Citera
2019-10-27, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Orka.... Har du också levt under en sten de sista 20 åren? Ryssland har varit allierade med Syrien i evigheter, hur det skulle kunna vara en vinst för Ryssland att man nu HAR MÖJLIGHET att återupprätta det fattar ingen... du kanske kan förklara??,, men tack gör inte det

Varför måste du skriva så nedlåtande? Bara för att vi har olika syn på saken behöver du inte vara föraktfull...

Om du inte anser att Ryssland har haft stor nytta av Trumps agerande senaste veckorna så får någon annan övertyga dig!
Citera
2019-10-27, 10:32
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slowroler
Varför måste du skriva så nedlåtande? Bara för att vi har olika syn på saken behöver du inte vara föraktfull...

Om du inte anser att Ryssland har haft stor nytta av Trumps agerande senaste veckorna så får någon annan övertyga dig!

Men om man (du) skriver om ämnet ska man väl kunna begära de allra mest grundläggande kunskaperna? Vet du inte att Ryssland (Sovjet) varit allierat med Syrien i "evigheter"?

Olika syn? nej du har helt enkelt inte koll på läget.

På vilket sätt, frågar jag igen, kan Ryssland vinna nåt på en situation som I BÄSTA FALL kan innebära Staus Quo? frågan är retorisk.
Senast redigerad av Draken55 2019-10-27 kl. 10:35.
Citera
2019-10-27, 10:37
Medlem
Citat:
Var inte ledsen, det kommer säkert en ny Isis ledare som du kan dyrka

Frågan är vem som hjälpte USA att lokalisera Baghdadi... Var det Turkarna, kurderna eller Usa själva?!
Jag anser att samtliga terrorister bör straffas enligt de lagar som gäller där det begår brottet, alltså avrättas.
Det jag ifrågasätter är om det är sant och att det är väldigt bekvämt att inte behöver visa upp en kropp.
Detta blir helt utan styrkande uppgifter att Abu Bakr al-Baghdadi (Al-Kalifa Ibrahim) verkligen sprängt sig så hade jag iscensatt någons död om jag så velat.
Detta sker även samtidigt som det framkommit kritik i USA mot det tillbakadragande av trupper som skett från norra Syrien.
Jag vill gärna ha bevisning på att Baghdadi inte sitter på en strand och dricker martinis utan att han verkligen är död, jag tror det är 16:de gången det rapporteras att han dödats.
Det har trots allt rapporterats flitigt detta år om hur IS kopplade personer smugglats ut ur Syrien.
Senast redigerad av Jahvet 2019-10-27 kl. 10:40.
Citera
2019-10-27, 10:38
Medlem
Citat:
Men om man (du) skriver om ämnet ska man väl kunna begära de allra mest grundläggande kunskaperna? Vet du inte att Ryssland (Sovjet) varit allierat med Syrien i "evigheter"?

Var ser du att jag är föraktfull?, det är ju uppenbart då att du själv förstår hur illa insatt du är?

Om Ryssland har varit allierad med Syrien så är det väl till deras fördel att USA sticker och lämnar över området till SAA/Ryssland.
Donald Trump har inte koll på läget, han är impulsiv och lätt att manipulera!

Att skriva att någon "levt under en sten" är nedlåtande i min värld.
Citera
2019-10-27, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag anser att samtliga terrorister bör straffas enligt de lagar som gäller där det begår brottet, alltså avrättas.
Det jag ifrågasätter är om det är sant och att det är väldigt bekvämt att inte behöver visa upp en kropp.
Detta blir helt utan styrkande uppgifter att Abu Bakr al-Baghdadi (Al-Kalifa Ibrahim) verkligen sprängt sig så hade jag iscensatt någons död om jag så velat.
Detta sker även samtidigt som det framkommit kritik i USA mot det tillbakadragande av trupper som skett från norra Syrien.
Jag vill gärna ha bevisning på att Baghdadi inte sitter på en strand och dricker martinis utan att han verkligen är död, jag tror det är 16:de gången det rapporteras att han dödats.

Det har du faktiskt rätt i, ingen vet om han är död eller inte. Eller varit död sedan länge....
Lägligt att USA hittar honom när det är som jobbigast i Trumps politiska karriär.
Citera
2019-10-27, 10:42
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Om Ryssland har varit allierad med Syrien så är det väl till deras fördel att USA sticker och lämnar över området till SAA/Ryssland.
Donald Trump har inte koll på läget, han är impulsiv och lätt att manipulera!

Att skriva att någon "levt under en sten" är nedlåtande i min värld.

Du får tycka att det är nedlåtande, men dina inlägg tyder ju på att du tror att det vore en slags framflyttning av riyska positioner, när det, med risk för att bli tjatig, inte kan bli annat än Status Quo som bäst.

För övrigt har US inte lämnat Syrien och de lär nog försöka ha kontroll så länge de anser det nödvändigt och b-makten Ryssland ka inte göra ett skit åt det. US bestämmer när de ska göra ditten eller datten, Ryssland får reagera på det.
Citera
2019-10-27, 10:42
Medlem
Citat:

På vilket sätt, frågar jag igen, kan Ryssland vinna nåt på en situation som I BÄSTA FALL kan innebära Staus Quo? frågan är retorisk.
Jag bara måste flika in och få förklara det uppenbara. Att visa styrka att få tillbaka situationen som den var innan efter en stor kris med massiva attacker från alla håll kan absolut ses som en stor seger.
Citera
2019-10-27, 10:53
Avstängd
En kristen sionist, Mike Evans, hävdar i Jerusalem Post att Trump är på väg att erkänna en kurdisk stat:
https://www.jpost.com/Opinion/Dont-be-surprised-Donald-Trump-will-recognize-a-sovereign-Kurdish-state-605732

Verkar knäppt, men vem vet, han kanske sitter på insiderinformation.
Citera
2019-10-27, 10:53
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaqxswc
Jag bara måste flika in och få förklara det uppenbara. Att visa styrka att få tillbaka situationen som den var innan efter en stor kris med massiva attacker från alla håll kan absolut ses som en stor seger.

Tror inte det är värt och argumentera med 12 åringar. Säg bara att USA är bäst så slutar han och posta massa dravel 😃.
Detta med Al-Baghdadi kom ju suspekt lägligt för Trump.
Citera
2019-10-27, 10:59
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Tillsson skrev

De använder fortfarande IS för att motivera sin olagliga närvaro i Syrien för att kunna stjäla oljan i öster.

US och SDF tog Omar oil field fran ISIS.
Citera
2019-10-27, 11:02
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Slowroler skrev

Enligt Sdf har USA dödar Bagdadi tack vare deras samarbete...

Republic of Turkey Ministry of National Defence skriver pa twitter:

Prior to the US Operation in Idlib Province of Syria last night, information exchange and coordination between the military authorities of both countries took place.
#MSB #TSK

https://twitter.com/tcsavunma/status/1188384346840936448

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in