2019-10-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Teamet har arbetat med Jack...jag sa johan istället för Jack...trodde alla visste att pappans namn var Johan

Jo vi vet att pappans namn är Johan.
Just därför som allt blev oklart.
Citera
2019-10-26, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addella
Jo vi vet att pappans namn är Johan.
Just därför som allt blev oklart.

Ja, men nu har jag förklarat
Citera
2019-10-26, 21:17
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Hela Teamet med polisen och ALLA som har arbetat med Jack . Det var artiklar i tidningarna om det.

Ja okej, då förstår jag.

Jag tänker att man kanske som förälder inte ser på samma sätt som en utomstående. Eller så vill man kanske inte se eventuella tecken på funktionsnedsättning. Kanske saknar kunskap?
Citera
2019-10-26, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Ja okej, då förstår jag.

Jag tänker att man kanske som förälder inte ser på samma sätt som en utomstående. Eller så vill man kanske inte se eventuella tecken på funktionsnedsättning. Kanske saknar kunskap?

Jag kan förstå om det är första barnet och inte har nån kännedom om diagnoser m.m i släkten, då kan det vara svårt. Jack är ju yngsta barnet av 3, så då borde de sett tecken, tycker jag.

Mitt barn har ju asperger och nog såg jag att han var lite "annorlunda" ...Jack tror jag har flera diagnoser.
Citera
2019-10-26, 21:42
Medlem
Citat:
Jag kan förstå om det är första barnet och inte har nån kännedom om diagnoser m.m i släkten, då kan det vara svårt. Jack är ju yngsta barnet av 3, så då borde de sett tecken, tycker jag.

Mitt barn har ju asperger och nog såg jag att han var lite "annorlunda" ...Jack tror jag har flera diagnoser.
Syskon är inte alltid lika. Jag har två ungar, den ena mer olik den andra. Likadant i min egen familj med syskon. Det gick extremt bra i skolan för Jack. Han var inte ute och rände på nätterna. Han var inget problembarn på något sätt - även om Kevin i förhöret (tror det var Kevin) som sa att han var lite "socialt efter... eller hur man ska förklara". Han var annorlunda säger Kevin också. Men det innebär inte att killen behövde "hjälp" på det sätt som alla menar. Men - med facit i hand så kan man önska att han själv sökt hjälp. Han borde förstått att han inte hade normala tankar. Och han var smart.

Tyvärr vägrar han prata med poliserna om sina tankar - det hade han gjort med psykiatrin. Och den undersökningen är sekretessbelagd.
Citera
2019-10-26, 21:55
Medlem
Citat:

Men alltså killen var helt fungerande fram till mordet, jag förstår inte riktigt vad det är föräldrarna skulle ha gjort? Killen verkar inte ha haft några problem.
Citera
2019-10-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Syskon är inte alltid lika. Jag har två ungar, den ena mer olik den andra. Likadant i min egen familj med syskon. Det gick extremt bra i skolan för Jack. Han var inte ute och rände på nätterna. Han var inget problembarn på något sätt - även om Kevin i förhöret (tror det var Kevin) som sa att han var lite "socialt efter... eller hur man ska förklara". Han var annorlunda säger Kevin också. Men det innebär inte att killen behövde "hjälp" på det sätt som alla menar. Men - med facit i hand så kan man önska att han själv sökt hjälp. Han borde förstått att han inte hade normala tankar. Och han var smart.

Tyvärr vägrar han prata med poliserna om sina tankar - det hade han gjort med psykiatrin. Och den undersökningen är sekretessbelagd.

Jag har aldrig sagt att syskon är lika. Jag pratar inte om gener mellan syskon nu som är ca 25 procent, så inte är det konstigt att vi inte behöver vara lika våra syskon.

Jag pratar om psykiska eller neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Föräldrar är vårdnadshavare till de fyller 18 år. Han har ju mått dåligt länge.
Inget av mina barn har varit problembarn eller finns i polisarkivet.

Jack behövde verkligen haft hjälp...kan du inte se det med facit i handen?
Citera
2019-10-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Men alltså killen var helt fungerande fram till mordet, jag förstår inte riktigt vad det är föräldrarna skulle ha gjort? Killen verkar inte ha haft några problem.

Ok, var han helt fungerande..läser man fupen så ser man många varningsklockor ringa.
Citera
2019-10-26, 22:03
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt att syskon är lika. Jag pratar inte om gener mellan syskon nu som är ca 25 procent, så inte är det konstigt att vi inte behöver vara lika våra syskon.

Jag pratar om psykiska eller neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Föräldrar är vårdnadshavare till de fyller 18 år. Han har ju mått dåligt länge.

Vad menar du att han ”mått dåligt länge”? Det finns ju ingenting som tyder på psykisk ohälsa vad jag har läst.
Citera
2019-10-26, 22:04
Medlem
Citat:

Man kan se en himla massa med facit i hand. INGEN har facit innan. Det vet du lika väl som jag. Ingen vuxen visste vad han var intresserad av på nätet. Inte många 16-åringar har samma fina kontakt som Peter hade med sina föräldrar.

Jodå, med facit i hand borde han fått hjälp långt innan. Men vad skall det stå på DEN remissen för att han skall få hjälp?

F ö har ingen nån aning om han skulle ha mått dåligt länge, eller har någon funktionsnedsättning. Han var annorlunda - han var inte stöpt som andra, det behöver man inte nån hjälp för. Det intressanta han har att säga står inte i fupen. Det står i rapporten från den RPU som gjorts.
Senast redigerad av Picasso2 2019-10-26 kl. 22:15.
Citera
2019-10-26, 22:04
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ok, var han helt fungerande..läser man fupen så ser man många varningsklockor ringa.

Ja, men det är lätt att sitta och säga det såhär i efterhand med alla korten på bordet. Inte lika självklart innan.
Citera
2019-10-26, 22:06
Medlem
Citat:

Vad är dessa varningsklockor? Skolan verkar ha gått bra, han var inte stökig, han verkar inte ha varit deprimerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in