2019-10-26, 16:15
Medlem
JarlBorsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är där bitcoin falerar. Eftersom den varierar så mycket i värde kan man inte växla sin månadslön till bitcoin för att sedan köpa pizza.
Det påstods att man inte kunde använda Bitcoin för att handla i vanliga affärer - det var detta jag svarade på. Att väldigt få vill göra det har jag full förståelse för.

Dessutom; stavas inte "fallerar" med två "l"? Visst är det lätt hänt att få en ett tecken för mycket eller för lite i ett ord.

Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Bitcoin går inte att använda till något.
Att kunna skicka nästintill obegränsad summa, vart som helst i världen, till en låg kostnad, på några minuter, utan mellanhänder. Detta var omöjligt innan Bitcoin.

Citat:
Ursprungligen postat av sleev
Ni måste besluta er någon gång.
Är det en valuta, köpa saker, betala löner och hyra.
Eller en ren spekulation produkt.
Varför får man inte ha olika åsikter om vad Bitcoin är?
Senast redigerad av JarlBorsen 2019-10-26 kl. 16:22.
Citera
2019-10-26, 16:18
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JarlBorsen
Att kunna skicka nästintill obegränsad summa, vart som helst världen, till en låg kostnad, på några minuter, utan mellan händer. Detta var omöjligt innan Bitcoin.
Tilltalande för en försvinnande del av världsbefolkningen alltså.
Citera
2019-10-26, 16:19
Medlem
JarlBorsens avatar
Citat:
Kända bubblor i världshistorien
Att fråga en bank om dom gillar Bitcoin är som att fråga en faxtillverkare om dom gillar e-post.

Hemberg har dödförklarat Bitcoin många gånger men Bitcoin verkar inte bry sig.

https://99bitcoins.com/bitcoin-obituaries/
Citera
2019-10-26, 16:22
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Bitcoin går inte att använda till något. Detta går inte in i era fan-boy dumma små hjärnor.

För tredje gången. Du kan köpa knark och andra olagligheter för bitcoin.
Citera
2019-10-26, 16:25
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
För tredje gången. Du kan köpa knark och andra olagligheter för bitcoin.
Jag kan nästan se hur svenne rusar för att köpa bitcoin nu. Nej just det, majoriteten är varken kriminella eller pundare.
Citera
2019-10-26, 16:25
Avslutad
Citat:
Kända bubblor i världshistorien:

https://blogg.avanza.se/hemberg/wp-content/uploads/sites/2/2017/12/K%C3%A4nda-bubblor-i-v%C3%A4rldshistorien.jpg

Det blev säkert dyrt med tulpanfrön under den tiden, men det är ändå lite för enkelt att ta fram nya tulpaner för att det ska vara en bra jämförelse. (Äger ingen kryptovaluta, och försöker att varken tro eller inte tro på bitcoin, om du fattar jag vad jag menar).
Senast redigerad av farfar 2019-10-26 kl. 16:28.
Citera
2019-10-26, 16:39
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Exakt! Är ju bara att suga i sig lite på vägen. Förstår inte bitterheten och den uppmålade hjältebilden av personer som ska rädda människor ifrån ”kedjebreven”. Det är fortfarande bara pengar. Inte på liv o död liksom..

Av någon anledning verkar de som är mest emot bitcoin väldigt angelägna om att inga andra heller ska köpa på sig. Väldigt vad omtänksamma folk har blivit helt plötsligt.
Jag äger och köper ibland och är det någon som undrar förklarar jag min syn på saken, men inte fan ältar jag på om att fler ska köpa.
Och varför dessa personangrepp? Man får inte folk att lyssna om man först kallar dem för dumskallar.
Citera
2019-10-26, 16:46
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Jag kan nästan se hur svenne rusar för att köpa bitcoin nu. Nej just det, majoriteten är varken kriminella eller pundare.

Jag vände mig mot att btc inte gick att använda till något. Droghandel (med mera) på darkweb med btc kan mycket väl komma att bli en ekonomi lika stor som ett mindre land (med egen valuta).
Hursom är det inte bara andra spekulanter man kan sälja sina bitcoins till.
Citera
2019-10-26, 16:50
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Av någon anledning verkar de som är mest emot bitcoin väldigt angelägna om att inga andra heller ska köpa på sig. Väldigt vad omtänksamma folk har blivit helt plötsligt.
Jag äger och köper ibland och är det någon som undrar förklarar jag min syn på saken, men inte fan ältar jag på om att fler ska köpa.
Och varför dessa personangrepp? Man får inte folk att lyssna om man först kallar dem för dumskallar.
Om du såg någon som satsade pengar i ett pyramidspel skulle du inte vara angelägen om att tala om detta för honom?

Kan finns ett element av "satsar du på kedjebrev? Du måste vara dum i huvudet" i tråden. Men självklart får det motsatt effekt, den man vill övertala bryr sig ännu mindre om vad du säger. Så man bör hålla en sansad ton.

De som köpte bitcoin för 4 år sedan och säljer nu har vunnit (inte tjänat) massor med pengar. Det kan vara irriterande för den del. Men alla fakta talar ändå för att man ska sälja allt omedelbart.
Citera
2019-10-26, 17:07
Medlem
JarlBorsens avatar
Citat:
De som köpte bitcoin för 4 år sedan och säljer nu har vunnit (inte tjänat) massor med pengar.
Precis som de som köpte Bitcoin för tre år sedan (+1177%), eller två år sedan (+71%), eller ett år sedan (+42%).
Så visst talar fakta för att man skall sälja nu direkt.
Citera
2019-10-26, 17:24
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Om du såg någon som satsade pengar i ett pyramidspel skulle du inte vara angelägen om att tala om detta för honom?

Kan finns ett element av "satsar du på kedjebrev? Du måste vara dum i huvudet" i tråden. Men självklart får det motsatt effekt, den man vill övertala bryr sig ännu mindre om vad du säger. Så man bör hålla en sansad ton.

De som köpte bitcoin för 4 år sedan och säljer nu har vunnit (inte tjänat) massor med pengar. Det kan vara irriterande för den del. Men alla fakta talar ändå för att man ska sälja allt omedelbart.

Varför gör du inte det då?
Jag tycker det är bra att du och andra är skeptiska. Det bör man vara i dessa tider. Jag var också jävligt skeptisk till bitcoin i början.
Sedan skaffade jag mig first-hand experience och efter det spelar det inte speciellt stor roll vad andra (anonyma) säger och tycker.

Jag köpte senast igår, precis innan ruset uppåt. Så jag "vann", inte massor, men ändå mer än vad jag jobbar ihop en vanlig arbetsdag. Varför ska jag sälja allt omedelbart?
Senast redigerad av PippiDreng 2019-10-26 kl. 17:32.
Citera
2019-10-26, 17:32
Medlem
DigitalNomadXs avatar
Citat:
Bitcoin går inte att använda till något. Detta går inte in i era fan-boy dumma små hjärnor.
Ditt påstående är så absurt att det nästan är kränkande.

In Venezuela, I Used Bitcoin to Pay for the Birth of My Son

https://www.longhash.com/news/in-venezuela-i-used-bitcoin-to-pay-for-the-birth-of-my-son

I Venezuela under hyperinflation och kapitalkontroller så används Bitcoin för att föra in kapital in i landet.. Släktingar som emigrerat skickar Bitcoin till lokala traders så att deras familjer i Venezuela får lokal valuta att handa förnödenheter med.

Bitcoin är censurresistenta pengar som kan skickas globalt, inte kan inflateras eller kontrolleras av en central entitet. Det är värdet!

Därför är Bitcoin de bästa pengarna som någonsin uppfunnits av mänskligheten. Guld var nära men Bitcoin är den slutgiltiga lösningen. Bitcoin har som enda vara i värden (tro det eller ej) begränsad tillgång (21 miljoner coins) som är oändligt delbara, vilket gör att när volatiliteten gått ner i framtiden kan användas som en universell måttstock på värde över tid. Vi kan utföra ekonomisk kalkylering över tid och planera i framtiden, vilket är extremt svårt idag med blandade fiat-valutor som inte är backade av något.

LÄS PÅ

https://medium.com/@permabullnino/bitcoin-an-accounting-revolution-40efcb903d7b
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in