2019-10-26, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Ja det är ett värde, men inget inneboende värde. Du kan inte rena vatten, eller koppa bitcoin på elektronik så att elektroniken fungerar bättre, eller brygga kaffe med dem. Det är verkligen svårt att förstå för er fanboys.

En nord koreansk krona har inget inneboende värde. Du kan inte rena vatten med den. Och den backas upp av den Nordkoreanska staten. Hur många NK kronor bör jag äga?
Citera
2019-10-26, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Haters love to hate. Synd för dem att de aldrig kommer få rätt i detta fall.

Jepp! Det är allt som behöver sägas egentligen.
Citera
2019-10-26, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Dess trådar är en utmärkt köpsignal

Absolut! Det har varit korrekt varje gång.
Citera
2019-10-26, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Bitcoin är enbart spekulation och ett expriment och inget annat. Det kommer aldrig att bli en valuta att betala i vardagen med, tekniken är helt enkelt inte bra nog, numera föråldrad. Det måste finnas stabilitet och snabbhet och det har inte bitcoin men andra kryptovalutor kan bli var mans valuta om nu inte makten förbjuder det hela. Den enda orsaken bitcoin finns kvar är att pengar finns i systemet, folk använder det till spekulation och används som värdegrund till andra kryptovalutor som utvecklas. Det var ett tag sedan man höll på med tekniken men lite nytt verkar ha kommit fram och stater och banker tar över (och då blir det som det blir).

Först vill jag säga att jag har inte Bitcoin, så det är inga "drömmar" bakom mitt inlägg. Men mycket tyder på att du har fel. Bara i Frankrike planeras 25000+ butiker och handlare acceptera bitcoin i den vardagliga handeln redan tidigt 2020.

Du kan nu raljera och angripa källan, mig och vad du vill, jag säger bara, vi får se helt enkelt. För jag är inte lika benhårt säker som du låter påskina att du är, och ser ingen prestige i frågan, om det är rätt eller fel.

Jag håller med dig dock om att det antagligen kommer vara en annan valuta som tar över med tiden, men Bitcoin kommer stanna ett tag till.

Källa:

https://www.google.com/amp/s/cointelegraph.com/news/5-200-tobacco-shops-in-france-now-selling-bitcoin/amp
Citera
2019-10-26, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleev
Ni måste besluta er någon gång.
Är det en valuta, köpa saker, betala löner och hyra.

Eller en ren spekulation produkt. Man satsar SEK och hoppas att den går upp. Som Guld och Aktier.
Du kan inte betala din hyra i guld eller aktier du måste först omvandla dom till kronor.

Jag traidar Bitcoin inga problem med det men en fungerande valuta kommer den aldrig bli.
Skulle den någon gång i framtiden bete sig som en valuta så kommer den omedelbar förbjudas av olika länders riksbanker. Det finns inget land som är beredd att släppa kontrollen över sitt lands valuta.

Exakt! Är ju bara att suga i sig lite på vägen. Förstår inte bitterheten och den uppmålade hjältebilden av personer som ska rädda människor ifrån ”kedjebreven”. Det är fortfarande bara pengar. Inte på liv o död liksom..
Citera
2019-10-26, 14:19
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Bitcoin går inte att använda till något. Detta går inte in i era fan-boy dumma små hjärnor.
Det går att betala med. Vilket är betalmedeles primära användningsområde vara till för.
Det är långt innan bitcoin pengar slutade ha något annat användningsområde, det vill säga den gången du desperat torkade röven med en tusenlapp, och gick över till rena digitala ettor och nollor på en banks server.
Tror du på riktigt att Svenska staten har alla SEK utprintade. Är väl 2-5%, resten är digitalt.

Det är inte möjligheten att torka sig i röven med en tusenlapp som ger pengar värde.

Citat:
Bästa eller sämsta? Mina pengar jag målar i mitt sovrum är ju bättre?

Finns en anledning till att SuperMario inte nickar bitcoin med sin skalle. För de finns inte och är värdelösa. Då är han ändå en rörmokare, milsvida smartare än gemene bitcoin-fanboy. Hurr durr.
SuperMario är digitalt och består av ettor och nollor i datorer, precis som bitcoin, alltså finns inte SuperMario och är värdelöst. Precis som Flashback som du skriver det här på inte finns och är värdelöst.

Är du på riktigt efterbliven? Trollar du är du bara dryg.
Citera
2019-10-26, 15:10
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
SuperMario är digitalt och består av ettor och nollor i datorer, precis som bitcoin, alltså finns inte SuperMario och är värdelöst. Precis som Flashback som du skriver det här på inte finns och är värdelöst.

Är du på riktigt efterbliven? Trollar du är du bara dryg.
SuperMario är ett spel du köper för att spela. Bitcoin är mig veterligen också ett spel. Men jävligt trist, se sina surt förvärvade pengar försvinna, men hey vi har alla våra drag, dina verkar masochistiska, böj dig ner så ska jag påla dig.
Citera
2019-10-26, 15:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
SuperMario är ett spel du köper för att spela. Bitcoin är mig veterligen också ett spel. Men jävligt trist, se sina surt förvärvade pengar försvinna, men hey vi har alla våra drag, dina verkar masochistiska, böj dig ner så ska jag påla dig.
Att spela bitcoin och tro på seger är väl som att spela WOW på sin lilla gamla dator i källaren och tro att man kan vinna. Men de man möter har nyaste datorn och kan hacka servern.
Citera
2019-10-26, 15:14
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Notera det (medvetet?) extremt skickliga upplägget med bitcoin. Det har en stark koppling till IT, som alltid är upphaussat. Inte av oss som kan IT, jag är IT-konsult, och inte av de som inte kan något, de är rädda för IT. Men av den extremt stora grupp människor som inte kan IT och därför tror IT är en mirakelkur. Jag minns IT-bubblan år 2000, den var makalös, Ericsson var värt 2.000 miljarder. Samma med spotify, tesla m.fl icke-IT-företag som har 1000-tals aktieägare som aldrig skulle äga Sony eller Volvo som inte är IT-kungligheter.

Krydda detta med en mystisk asiatisk person "Satoshi Nakamoto", ett mytiskt år 2008 (börs-krasch), några som påståtts ha blivit miljardärer på bitcoin, och du har en brygd enligt modell-A som använts i 100 år för att lura mellansegmentet dumskallar i världen. Och du får trådar som denna på FB där personer på allvar blir arga när någon berättar om svagheterna med bitcoin. Utan en stor fårskock som följare blir det ingen bubbla.
Ja, haussandet av bitcoin påminner om valfritt förhoppningsbolag. "Jag tankar på!", "Resan upp börjar nu, missa inte tåget!", "Detta är framtiden, jag håller långsiktigt!" (vilket för en aktiespeltorsk är en vecka innan fingrarna börjar klia). Ett kritiskt inlägg och bitcoinarna blir direkt emotionella med personangrepp.

Blir lite tragikomiskt när det största argumentet för bitcoin verkar vara att foliehattar, pundare och kriminella vill göra anonyma transaktioner. Ja, det lär ju säkert locka över hela världens befolkning.
Citera
2019-10-26, 15:51
Medlem
JarlBorsens avatar
Bitcoin faller fritt
Citera
2019-10-26, 15:56
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Så bitcoin har användningsområden enligt dig också, till skillnad mot ditt förra inlägg. Bra. Då är vi eniga.
Citera
2019-10-26, 16:12
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JarlBorsen
Bitcoin faller fritt
Kända bubblor i världshistorien:

https://blogg.avanza.se/hemberg/wp-content/uploads/sites/2/2017/12/K%C3%A4nda-bubblor-i-v%C3%A4rldshistorien.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in