2019-10-26, 10:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ingen vid sina sinnes fulla bruk kan väl kalla Trump för en karriärpolitiker? I så fall begriper man inte sig på språk som ett verktyg för att beskriva verkligheten.

Med tanke på att det finns starka misstankar on att han fortfarande har kontroll över och gynnar sitt varumärke från sitt privatliv (något som är olagligt) så går det absolut att anklaga honom för att vara en karriär politiker
Citera
2019-10-26, 10:33
Medlem
Väldigt intressant utveckling nu när det meddelats att Durham leder en brottsutredning. Frågan är när denna startade? De tidigaste tecknen jag kan hitta är att under ett kongressförhör med Baker (FBI) så hindras han av sin advokat att svara på en fråga då advokaten meddelar att Durham leder redan en brottsutredning kring detta. Detta var 2018.

Finns alltså all anledning att tro den här brottsutredningen pågått länge och man har lyckats undvika läckor. Det ligger i linje med vad många Q tolkare jag följer har trott. Även andra skribenter som inte följer Q har också tolkat den tillgängliga informationen så.

För att övertyga en trött, hjärntvättad allmänhet så krävs dock att det blir svart på vitt och så tydligt att det inte går att förneka vilka brott som begåtts för att stoppa Trump.

Q följarna förväntar sig att en tjock rapport från IG Horowitz (demokrat, Obamas kille) skall innehålla så tydlig information att brott begåtts att det inte går att blunda längre för den vanlige amerikanen.

Kort sagt förväntar man sig att Horowitz tydligt kommer visa att utredningen av Trump startade på falska grunder och att detta var medvetet med många högt uppsatta personer inblandade.

Horowitz meddelade i veckan att rapporten är tjock och det kommer vara väldigt få ”redactions”, dvs överstruken/hemligstämplad information. Han vill att allmänheten ska få samma information som makthavarna. Det påstås att rapporten skall släppas nu i dagarna men efter att konstant ha blivit uppskjuten så får vi se exakt när den släpps.

De Q förnekare som skriver här kommer dock inte bry sig, dom tillhör de 5% som kommer gå till graven med sitt Trump-hat och varje motgång kommer bara stärka dom i deras uppfattning. Men drömmen om att avsätta Trump går mycket dåligt, om man nu lyckats övertyga sig själv om att det är det som är på gång. De betalda propagandisterna kommer dock sluta skriva när finansieringen försvinner vilket den kommer göra inom inte alltför lång tid.

Världen är en spegel, du ser dig själv i den. När folk öser ut hat eller förnedring mot en person som Trump så är det för att han speglar något i dem själva. Det är alltså självhat och projektion som gör att Trump-hatarna desperat hänger här och skriver.

Till slut måste man dock vända blicken inåt och reda ut obalansen i sig själv, men för 5% kanske det aldrig kommer gå.

Var det inte det Q förutspådde??
Citera
2019-10-26, 12:35
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVZ
Väldigt intressant utveckling nu när det meddelats att Durham leder en brottsutredning. Frågan är när denna startade? De tidigaste tecknen jag kan hitta är att under ett kongressförhör med Baker (FBI) så hindras han av sin advokat att svara på en fråga då advokaten meddelar att Durham leder redan en brottsutredning kring detta. Detta var 2018.
Enligt rykten tillsatt av Rod Rosenstein. Min analys av Rosenstein's roll i planen går från klarhet till klarhet.

Citat:
Finns alltså all anledning att tro den här brottsutredningen pågått länge och man har lyckats undvika läckor.
Planen verkar innehålla många moment tagna från Sun Tzu's On the Art of War. Enligt Tzu skall man inte gå in i strid förens man har säkerställt att slaget är vunnet. Att man nu går ut med att förundersökningen har övergått till en brottsutredning indikerar på att brottsutredningen snarare är avslutad än påbörjad.

Citat:
Q följarna förväntar sig att en tjock rapport från IG Horowitz (demokrat, Obamas kille) skall innehålla så tydlig information att brott begåtts att det inte går att blunda längre för den vanlige amerikanen.
Brotten som korruptionens makter har begått mot Trump är för mig en mindre parantes. Huber är den som leder utredningarna som kommer slå ner som en stor sanningsbomb.

Citat:
Horowitz meddelade i veckan att rapporten är tjock och det kommer vara väldigt få ”redactions”, dvs överstruken/hemligstämplad information.
Vilket inte är en indikation på kvalité. Muellerrapporten var tjock och relativt oscensurerad men innehöll bara dynga och all inkriminerande information [mot Deep State] uteslöts.

Citat:
De Q förnekare som skriver här kommer dock inte bry sig, dom tillhör de 5% som kommer gå till graven med sitt Trump-hat och varje motgång kommer bara stärka dom i deras uppfattning.
Därav min signatur.
Citera
2019-10-26, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Brotten som korruptionens makter har begått mot Trump är för mig en mindre parantes. Huber är den som leder utredningarna som kommer slå ner som en stor sanningsbomb.

Det tror jag också, men korruptionen mot Trump behöver nog komma ut först till allmänheten. Sedan ställer sig många frågan om varför man gjort detta.

Då kommer Huber och visar varför.

Vad tror du om när Q säger att:

Gold will end the fed??

Själv tror jag ett nytt finansiellt system är redo att tas i bruk redan, och att det kommer bli spiken i kistan för de gamla destruktiva maktstrukturerna.
Citera
2019-10-26, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Ser du verkligen ingen skillnad mellan Greta Thunberg som helt öppet deklarerar sina preferenser och Ryska troll som sprider disinformation och Ryska cyberattacker som hackar e-mails?

Visst är det en reell skillnad på GT och Ryssland men det var lite kul att se dig dra en lans för Greta samtidigt som du tillhör den gruppen i tråden som smetar Ryssland på DT när tillfälle erbjuds.

Greta spelar inte alls med öppna kort, hon säljs ju in som en gräsrotsrörelse och enmans-messias när sanningen är att hon är frontfigur för organisationer som omsätter stora belopp på att peddla klimataktivism och längst bak står företag för det som är "gratis", typ båten, teslan och hotell för att profilera sig själva som gröna när dom får skriva att dom stöttat Greta. BMW var väl i bakgrunden med båten tex?

Sen är ju det budskap hon pumpar ut som en absolut sanning inte stött av en enhällig forskarkår.
Att vi kommer vara utrotade om 10år sas det ju för 10, 20 och 30 år sedan...
Sen är ju Greta bara en karbonkopia på den amerikanska flickan som gjorde precis samma sak på 90-talet. En flicka i yngre tonåren säljer bäst är nog den bistra sanningen.

Att Ryssland är en motpol mot USA vet ju alla men att dom för ut budskapet utan avsändare som inte uppskattas, även om det dom säger är sant?
Du kan nog vara säker på att USA är inne och peddlar i Rysk politik och att om dom kunde skulle det bli en färgrevolution också där.

Uvell har sammanfattat Greta ganska bra.
https://uvell.se/2019/10/23/bakom-klimataktivisterna/

Återigen, det är hur TG och DT mottar "hjälpen" som är intressant, känner dom att dom står i skuld och behöver göra en gentjänst?
Citera
2019-10-26, 13:26
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:

Gold will end the fed??

Själv tror jag ett nytt finansiellt system är redo att tas i bruk redan, och att det kommer bli spiken i kistan för de gamla destruktiva maktstrukturerna.
Guld och silver är dom enda pengarna som historiskt håller sitt värde.
Citera
2019-10-26, 13:34
Medlem
Jag tar rygg på mitt inlägg ovan;

Jag håller inte med de mest kritiska i tråden om Trumps förehavanden, det har ju varit allt från att han var Epsteins wingman till Rysk agent om man orkar sig på en genomgång av det som skrivits. Jag får nästan intrycket att vissa i tråden bara läser Trumpkritisk media och aldrig hela spektrat och hugger på allt.

Dock så glider Trump längre ifrån Qs "whitehat"-bild.

Kashoggi var en incident, kurderna en annan och han har också associationer med diverse personer som inte alls är så whitehattiga, det är inte speciellt vitt alls.

Nu verkar ju impeachement dö ut, russian collusion har dött ut men det kommer bli rättsligt efterspel för FISA etc. innan valet 2016. Det ser för mig ut som en vinst för Trump.

Vad som inte har hänt är hela FISA-declas-snöbollen i rullning som Q drev stenhårt, det har liksom dött ut.

Jag börjar fundera på om Trump vill sitta 4 år till, vad tror ni?
Noterbart är att hans son inte ställer upp och inte heller de med störst chans typ Nikki Haley och ett gäng till så det föreslår väl att han kommer göra ett ärligt försök.

Men har ni egentligen hört någonting om R kandidaterna, det är ju TG, Warren och Biden för hela slanten.

Kanske Q letar efter nästa kandidat och det är Tulsi?
Citera
2019-10-26, 13:47
Medlem
Citat:
Det tror jag också, men korruptionen mot Trump behöver nog komma ut först till allmänheten. Sedan ställer sig många frågan om varför man gjort detta.

Då kommer Huber och visar varför.

Gold will end the fed??

Kan någon redogöra för med länkar vad Huber gör idag?
Det är knäpptyst om honom.

När det gäller att det monetära systemet skall falla, glöm det

Visst ändras den dominerande valutan över tid, det har varit spanska pesetas, brittiskt pund och nu dollar så det är ju en lågoddsare att dollarn kommer ersättas snart av kanske en världsvaluta?

Det betyder inte att den som hoardar guld blir miljardär över en natt. I USA under depressionen var det olagligt att äga guld och man tvingades lösa in det mot fiat, underskatta inte våra politikers vilja att se till så att dom själva och finanseliten behåller makten.

EUR är ju en stor valuta och det har pratats om en valuta hedgad mot en "valutakorg" där sannolikt EUR, USD och renimbi ingår (gissar jag).

Det som däremot kommer hända är att man startar (eller har startat) kapitalflykt i Kina för dom har vuxit sig för stora. Anglo-amerikansk finans kan nog inte tolerera det länge till.

Kina är smarta, dom har gjort en USA och printat enorma summor fiat och döljt det väl och köpt upp fysiska tillgångar runtom i världen för sin fiatvaluta. Enda sättet att dräpa den draken är att få till en bankrun samtidigt som lågkonjunkturen slår till och Kina dör sotdöden.
Sen kan väst köpa tillbaka allt från Kineserna för "cents on the dollar".
Citera
2019-10-26, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Kan någon redogöra för med länkar vad Huber gör idag?
Det är knäpptyst om honom.

När det gäller att det monetära systemet skall falla, glöm det

Visst ändras den dominerande valutan över tid, det har varit spanska pesetas, brittiskt pund och nu dollar så det är ju en lågoddsare att dollarn kommer ersättas snart av kanske en världsvaluta?

Det betyder inte att den som hoardar guld blir miljardär över en natt. I USA under depressionen var det olagligt att äga guld och man tvingades lösa in det mot fiat, underskatta inte våra politikers vilja att se till så att dom själva och finanseliten behåller makten.

EUR är ju en stor valuta och det har pratats om en valuta hedgad mot en "valutakorg" där sannolikt EUR, USD och renimbi ingår (gissar jag).

Det som däremot kommer hända är att man startar (eller har startat) kapitalflykt i Kina för dom har vuxit sig för stora. Anglo-amerikansk finans kan nog inte tolerera det länge till.

Kina är smarta, dom har gjort en USA och printat enorma summor fiat och döljt det väl och köpt upp fysiska tillgångar runtom i världen för sin fiatvaluta. Enda sättet att dräpa den draken är att få till en bankrun samtidigt som lågkonjunkturen slår till och Kina dör sotdöden.
Sen kan väst köpa tillbaka allt från Kineserna för "cents on the dollar".

Alla problem du tar upp har redan hanterats, du är inte informerad om vilka krafter som arbetat länge för ett nytt finansiellt system.
Citera
2019-10-26, 13:57
Medlem
Citat:
nerdnerd
Men bortsett från detta, hur ska man annars öht förklara t ex tRumps agerande i Syrien där han GAV BORT USAs intressen till bl a just Ryssland, utan att det gynnade Amerika på något sätt öht? T o m många republikaner i Kongressen har ju protesterat helt öppet mot tRumps märkliga undfallenhet i iaf detta fall. Varför låter han så villigt Putin ta honom i A't?

Jag har VÄLDIGT svårt att följa ditt resonemang här,

Syrien är ett LAND, dom har som LAND motsatt sig USAs peddlande sen första början.

Vi vet att USA skapade ISIS och att Turkiet faciliterat ratlinen av vapen och terrorister in till Syrien.

Om något så måste det ju vara positivt att USA lämnar Syrien, allt dom rör vid förvandlas ju till ruiner, Afghanistan, Libyen, Iraq osv.

Den enda förklaring du har till att Trump nu gör något som alla velat att USA skulle gjort i tiotals år är att han är en rysk agent?

När det gäller Ryssland så slog dom faktiskt ut ISIS och dom har Assads godkännande att vara i Syrien.
Jag gissar att Ryssland inte vill ha fler islamiska stater så nära inpå dom själva samt att dom inte ville förlora sin allierade i regionen.

Sen kan jag kanske tycka att Trump slängande av kurderna under bussen var lite i grövsta laget men Ryssland verkar ju ha fått kontroll på situationen och anfallet avbrutet eller har jag fel?
Citera
2019-10-26, 13:59
Medlem
Citat:
Alla problem du tar upp har redan hanterats, du är inte informerad om vilka krafter som arbetat länge för ett nytt finansiellt system.

Vilka krafter är de som länge arbetat för ett nytt finansiellt system?

Min take på detta är att mark och bostäder är hedge mot kollapsande/fallande valutor.
Har du bara ett par spelar det ingen roll om skatter införs, du får igen det på hyran.

Den enda risken är V och Mp som vill förbjuda privat ägande och tillåta expropriation av privatägd mark och bostäder av staten, när staten så vill, men jag tror inte att dom kommer få igenom det i lag någonsin.
Citera
2019-10-26, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Vilka krafter är de som länge arbetat för ett nytt finansiellt system?

Min take på detta är att mark och bostäder är hedge mot kollapsande/fallande valutor.
Har du bara ett par spelar det ingen roll om skatter införs, du får igen det på hyran.

Den enda risken är V och Mp som vill förbjuda privat ägande och tillåta expropriation av privatägd mark och bostäder av staten, när staten så vill, men jag tror inte att dom kommer få igenom det i lag någonsin.

Sedan flera decennier har man bakom kulisserna bunkrat guld för att goda krafter förstått att fiat-ekonomin är vansinnig och destruktiv. JFK skrev även en exekutiv order om detta. Många tror att det var det som fick honom mördad.

Vad V eller MP säger eller tycker har ingen betydelse.

Det finns mycket mer guld som man samlat på sig i detta syfte än du kan ens tänka dig.

Kampen mellan gott och ont har pågått mycket längre än sedan Q bestämde sig för att äntra scenen.

Du behöver inte tro mig, men notera det jag säger och ha en öppen attityd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in