2019-10-26, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Kroppen kan i teorin bevaras under lång tid, i Lørenskog består jorden till stor del av lera/leire (lerjord/leirjord).

Dessutom, om kroppen är lindad i tjockt byggnadsplast, kan den bevaras ännu längre.

I teorin ...

https://www.aftenposten.no/osloby/i/0Ed46/vil-kalke-tusenvis-av-leiregraver
Citat:
— I en normal forråtningsprosess må det være tilgang på oksygen og fuktighet. Uten de to elementene skjer ikke noen normal forråtnelse. Den kroppen som ligger der blir hard, istedenfor at den forsvinner. Det organiske materialet som ligger der nede blir kalt likvoks, sier Frømyhr.

Men når Nomias har kalket en grav, starter nedbrytningen.
Oj! Da finnes det sjanser for at kroppen er bevart, hvis de detaljene du forteller om stemmer med hvor og hvordan offeret ev ble gravd ned.
Hva om GM ev ikke tenkte på eller hadde kunnskap om slike detaljer, hvis offeret ble gravd ned?
Kanskje GM finner på å vende tilbake til den ev gravplassen med bl.a kalk?
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-26 kl. 02:02.
Citera
2019-10-26, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Gjerningsmannen er "ukjent" så lenge ingen har tilstått eller er dømt.
Ukjent kan kanskje tolkes på flere måter, men her sies det jo ganske klart at det var ukjente GM som tok seg inn i huset. Da ble det litt rart når du skrev at artikkelen ikke styrker inntrykket av at det var ukjente GM der.
Senast redigerad av univers123 2019-10-26 kl. 02:00.
Citera
2019-10-26, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Ukjent kan kanskje tolkes på flere måter, men her sies det jo ganske klart at det var ukjente GM som tok seg inn i huset. Da ble det litt rart når du skrev at artikkelen ikke styrker inntrykket av at det var ukjente GM i der.
Hva skulle de skrevet da, kjent gjerningsmann ?
Citera
2019-10-26, 02:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg lurer litt på om hun kan ha brukt parykk og at det ses på som unaturlig at hun har forlatt hjemmet uten.
https://smp.vgc.no/v2/images/4254de04-69d0-4c8e-8c7c-3638efec9ae0?fit=crop&h=1100&w=1100&1bc04650
Bra observation - håret har samma längd på alla bilder.

Kan det vara så att hon hade en allvarlig sjukdom, t.ex. artrit, kreft/cancer, och hon var tvungen att ta cellegift/kemoterapi?
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Hvorfor tror du hun kan ha brukt parykk?
På dette fotoet ser det ut til at hun farger eget hår og har grå ettervekst:
https://www.tv2.no/a/10695023/
Hon ser sjuk ut på den bilden. Du har en poäng, jag tänkte samma sak.
Men kunde bilden ha tagits strax före en cellegift-/kemoterapibehandling? Eller efter?
Citera
2019-10-26, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hva skulle de skrevet da, kjent gjerningsmann ?
Citera
2019-10-26, 02:06
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Ukjent kan kanskje tolkes på flere måter, men her sies det jo ganske klart at det var ukjente GM som tok seg inn i huset. Da ble det litt rart når du skrev at artikkelen ikke styrker inntrykket av at det var ukjente GM der.

Frem til det blir kjent hvem som har gjort det vil GM pr. definisjon være ukjent.

Jeg er forresten enig med Gassa om at ingenting som er offentligjort i dag taler for at dette er begått av personer som ikke har tilknytning til offeret.
Citera
2019-10-26, 02:08
Medlem
Citat:

Kan det vara så att hon hade en allvarlig sjukdom, t.ex. artrit, kreft/cancer, och hon var tvungen att ta cellegift/kemoterapi?

Men kunde bilden ha tagits strax före en cellegift-/kemoterapibehandling? Eller efter?
Du har rett i at hun ser syk ut. Kanskje er det slik som du foreslår?
Det bildet (i større utgave her) er det samme bildet som Interpol har av henne. Så da går jeg ut fra at det bildet er ett av de nyeste bildene som finnes av henne eller at det ev er et passbilde som ikke er veldig gammelt.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e1pkd4/slik-etterlyses-anne-elisabeth-hagen-68-i-utlandet
Citera
2019-10-26, 02:09
Medlem
Citat:

Eller valium og alkohol, ikke uvanlig kombo for hjemmeværende rikmannsfruer.

Jeg synes det bildet i tv2 understreker poenget med parykk.
Veldig slitent tynt hår så det er nok hennes eget hår.

Her har du et senere bilde hvor håret ser unaturlig friskt ut, ihvertfall sammenliknet med bilde fra tv2.
https://www.dagbladet.no/nyheter/siste-mobilspor-klokka-0914---alle-spor-slutter-nar-mobilen-blir-slatt-av/70661799

Edit: Hun ser litt slørete ut på alle bilder, tror sterkt på valium og/eller alkohol
Citera
2019-10-26, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Så, hvem var det hun snakket med, når det snakkes om "god grunn til å tro", "i nærheten av" og ikke minst "det er omtalt som en samtale, og vi oppfatter det som en verbal kommunikasjon".

Hvis de har vitneutsagn fra denne personen, hvorfor sier de at samtalen er "omtalt som en samtale", og "vi oppfatter dette som en verbal kommunikasjon"?

Noe som slo meg nå mens jeg skrev dette, kan samtalen ha vært til et barn..? Som de ikke har avhørt selv, men bare fått opplysninger om fra de foresatte?

Jeg tror politiet konsentrerer seg om å utelukke fremmede ukjente GM, og da er det strategisk å holde fast på 09:14-samtalen som livsbevis, for å avgrense og redusere tidsvinduet de må gjennomsøke.

Hvis politiet ikke finner mulige GM etter 09:14, vil de til slutt bli nødt til å stille spørsmål ved 09:14-samtalen. Og jeg er 99% sikker på at mottaker var TH selv, slik som VG skrev tidligere.

Og at Brøskes formuleringer til Dagbladet, er et første tegn på at politiet stiller spørsmålstegn ved livsbeviset 09:14. Og de gjør det på en snedig måte, ved tilsynelatende å bekrefte at det var AEH som ringte selv, og som snakket i telefonen, samtidig som de bruker formuleringer som åpner for tvil.

Det må være stressende å følge med og å måtte lese mange forskjellige nettaviser, der politiets uttalelser ikke synes å være helt samstemte og muligens ikke nøyaktig gjengitt. Alle artiklene må finleses. Og så kommer de sent på kvelden, iallfall for en som skal ha pleid å slukke lysene for natten ved 20:30 tiden.
Citera
2019-10-26, 02:15
Medlem
Citat:
Eller valium og alkohol, ikke uvanlig kombo for hjemmeværende rikmannsfruer.

Jeg synes det bildet i tv2 understreker poenget med parykk.
Veldig slitent tynt hår så det er nok hennes eget hår.

Her har du et senere bilde hvor håret ser unaturlig friskt ut, ihvertfall sammenliknet med bilde fra tv2.
https://www.dagbladet.no/nyheter/siste-mobilspor-klokka-0914---alle-spor-slutter-nar-mobilen-blir-slatt-av/70661799

Edit: Hun ser litt slørete ut på alle bilder, tror sterkt på valium og/eller alkohol
Er det opplyst om dato for fotograferingen av AEH på de ulike bildene? Når er dette bildet fotografert?
Citera
2019-10-26, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror politiet konsentrerer seg om å utelukke fremmede ukjente GM, og da er det strategisk å holde fast på 09:14-samtalen som livsbevis, for å avgrense og redusere tidsvinduet de må gjennomsøke.

Hvis politiet ikke finner mulige GM etter 09:14, vil de til slutt bli nødt til å stille spørsmål ved 09:14-samtalen. Og jeg er 99% sikker på at mottaker var TH selv, slik som VG skrev tidligere.

Og at Brøskes formuleringer til Dagbladet, er et første tegn på at politiet stiller spørsmålstegn ved livsbeviset 09:14. Og de gjør det på en snedig måte, ved tilsynelatende å bekrefte at det var AEH som ringte selv, og som snakket i telefonen, samtidig som de bruker formuleringer som åpner for tvil.

Det må være stressende å følge med og å måtte lese mange forskjellige nettaviser, der politiets uttalelser ikke synes å være helt samstemte og muligens ikke nøyaktig gjengitt. Alle artiklene må finleses. Og så kommer de sent på kvelden, iallfall for en som skal ha pleid å slukke lysene for natten ved 20:30 tiden.
Ryker 9.14 beviset så må noen siktes for falsk forklaring, og da er det slutt på alt samarbeid og det vil ikke politiet risikere.
Citera
2019-10-26, 02:18
Medlem
Citat:
Jeg lurer litt på om hun kan ha brukt parykk og at det ses på som unaturlig at hun har forlatt hjemmet uten.
https://smp.vgc.no/v2/images/4254de04-69d0-4c8e-8c7c-3638efec9ae0?fit=crop&h=1100&w=1100&1bc04650
Ja det var en hårete teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in