Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Tror det er vanskelig for en syndebukk å fremstå som en skyldig og ekte GM, så lang tid etter forbrytelsen.
Vi legger igjen elektroniske spor overalt hvor vi beveger oss. "Nei, jeg la igjen telefonen min, bankkortet mitt og bilen min hos X eller Y eller Z" er ikke godt nok. Det kan bli vanskelig for syndebukken å bevise at han var til stede i Sloraveien 31. oktober i fjor. Og bevise at vanlige elektroniske spor ikke er ekte.
Og så har vi den dårlige timingen på angivelig kontakt fra motparten. Ekte kidnappere ville aldri ha tatt kontakt på disse tidspunktene. Det er bare bakmannen til dekkhistorien som har noe å tjene på disse angivelige kontaktene.
Enig, jeg tror ikke at det er kjøpt/leid hverken angivelige kidnappere eller en eventuell senere syndebukk, jeg bare tenkte litt rundt at det til en viss grad KUNNE gått, men da helt avhengig av at de hadde blitt matet med de opplysningene de trengte for å fremstå troverdig.
Men igjen, da måtte den faktiske GM ha gitt de meget gode grunner til å aldri avsløre spillet, og det kan man aldri garantere, så det ville vært en for stor risiko.
Av samme årsaker har jeg vanskelig for å tro på at flere personer er involvert, det avhenger av så utrolig mange ting at alle involverte skal holde kjeft til evig tid. Eller så må de eventuelt involverte ha like sterke motiver alle sammen for å ønske henne av dage, like stor skyld.