2019-10-25, 23:10
Medlem
Hvis et lik er gravd ned i jord, ca en meter ned. Er det igjen noe annet enn beinrester etter et år ?
Citera
2019-10-25, 23:11
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tror det er vanskelig for en syndebukk å fremstå som en skyldig og ekte GM, så lang tid etter forbrytelsen.

Vi legger igjen elektroniske spor overalt hvor vi beveger oss. "Nei, jeg la igjen telefonen min, bankkortet mitt og bilen min hos X eller Y eller Z" er ikke godt nok. Det kan bli vanskelig for syndebukken å bevise at han var til stede i Sloraveien 31. oktober i fjor. Og bevise at vanlige elektroniske spor ikke er ekte.

Og så har vi den dårlige timingen på angivelig kontakt fra motparten. Ekte kidnappere ville aldri ha tatt kontakt på disse tidspunktene. Det er bare bakmannen til dekkhistorien som har noe å tjene på disse angivelige kontaktene.

Enig, jeg tror ikke at det er kjøpt/leid hverken angivelige kidnappere eller en eventuell senere syndebukk, jeg bare tenkte litt rundt at det til en viss grad KUNNE gått, men da helt avhengig av at de hadde blitt matet med de opplysningene de trengte for å fremstå troverdig.

Men igjen, da måtte den faktiske GM ha gitt de meget gode grunner til å aldri avsløre spillet, og det kan man aldri garantere, så det ville vært en for stor risiko.
Av samme årsaker har jeg vanskelig for å tro på at flere personer er involvert, det avhenger av så utrolig mange ting at alle involverte skal holde kjeft til evig tid. Eller så må de eventuelt involverte ha like sterke motiver alle sammen for å ønske henne av dage, like stor skyld.
Citera
2019-10-25, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
La nå noen få komme med falsk tilståelse da hvis vedkommende har fått info om hvor liket er.

Jeg frykter at om du skulle få vite hvor liket er, ville du ikke leve lenge nok til å fortelle det til noen.

Om du skulle finne på å gå til politiet med falsk tilståelse og falsk informasjon om liket, blir du buret inne.

Nei jeg tror ingen vil la seg friste til å plage politiet med falske tilståelser.
Citera
2019-10-25, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Enig, jeg tror ikke at det er kjøpt/leid hverken angivelige kidnappere eller en eventuell senere syndebukk, jeg bare tenkte litt rundt at det til en viss grad KUNNE gått, men da helt avhengig av at de hadde blitt matet med de opplysningene de trengte for å fremstå troverdig.

Men igjen, da måtte den faktiske GM ha gitt de meget gode grunner til å aldri avsløre spillet, og det kan man aldri garantere, så det ville vært en for stor risiko.
Av samme årsaker har jeg vanskelig for å tro på at flere personer er involvert, det avhenger av så utrolig mange ting at alle involverte skal holde kjeft til evig tid. Eller så må de eventuelt involverte ha like sterke motiver alle sammen for å ønske henne av dage, like stor skyld.

Man kan tenke seg at MGM har en medhjelper, men da sitter de sammen i klisteret, enten fra tidligere alvorlige forbrytelser, eller de ha hatt felles motiv og bidratt begge, i drapet på AEH.

Så, enig med deg der.
Citera
2019-10-25, 23:20
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Sånn jeg tolker det nå når jeg leser det, er at det er en beskjed til folk der ute som kan være villige til å ta skylden hvis de får betalt av MGM.

Politiet varsler om at det ikke er så lettvint, for her har de spor på åstedet som er så spesielle at bare den virkelige gjerningsmannen kan vite om disse.

Samtidig er det kanskje en beskjed til MGM om at det ikke er noe vits å prøve seg på å betale noen for å ta skylden.
Kanskje også til folk som ute etter dusør?

Hvis du tenker MGM=TH så er det ikke noe problem for ham å fore en syndebukk med de detaljene han trenger. TH har jo førstehånds kjennskap til åsstedet.

Når det er sagt så har jeg null grunn til å tro at TH forsøker å betale noen for å tilstå som syndebukk. Synes den teorien er drøy. Hva baseres den på fra det vi vet om saken pr i dag?
Citera
2019-10-25, 23:20
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Ev kan en person (som er i fortløpende kontakt med politiet) late som om han er villig til å være betalt syndebukk, og denne personen kommer i kontakt med GM og lager en avtale med GM om dette.

Kanskje det er politiet som står bak møtet med Grande på Holdens kontor? Dvs. lagt en felle?

Bandidos-avhopperen, altså. Dansken Grande.
Senast redigerad av Monsen 2019-10-25 kl. 23:24.
Citera
2019-10-25, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Tipper det var klærne hennes. Husker politiet ba publikum være på vakt om mistenkelige kjøp av kvinneklær, helt i begynnelsen. Synes det var rart at det aldri ble fortalt i etterlysninger hvilke klær hun hadde på seg da hun ble « kidnappet».
Ja, muligens jakke og sko? Kanskje hun var i entreen for å gjøre seg klar til å gå ut da hun ble overfalt, med jakka i hånda, og at denne ble funnet på golvet. Sammen med hundeband, hvis hun skulle gå tur med hunden?
Slepesporet som er omtalt flere ganger, har jeg gått ut fra ble funnet fra badet, der hun skal ha blitt angrepet. Nå skriver de at det er funnet ved inngangspartiet: "Tekniske spor i huset, deriblant blodfunnet og slepespor i inngangspartiet kan tolkes slik at kvinnen ble utsatt for vold før hun eventuelt ble fraktet ut av boligen av ukjente gjerningspersoner." Da må politiet vite (med ganske stor sannsynlighet) hvilken utgang hun ble tatt ut fra.
Senast redigerad av univers123 2019-10-25 kl. 23:55.
Citera
2019-10-25, 23:27
Medlem
Mest for kommentarfeltets skyld

Hagen-forsvinningen: Politiet har funnet forberedelser fra sommeren 2018

https://resett.no/2019/10/25/hagen-forsvinningen-politiet-har-funnet-forberedelser-fra-sommeren-2018/
Citera
2019-10-25, 23:28
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hvis du tenker MGM=TH så er det ikke noe problem for ham å fore en syndebukk med de detaljene han trenger. TH har jo førstehånds kjennskap til åsstedet.

Når det er sagt så har jeg null grunn til å tro at TH forsøker å betale noen for å tilstå som syndebukk. Synes den teorien er drøy. Hva baseres den på fra det vi vet om saken pr i dag?

For min del så virker det som det er eventuelle falske tilståelser politiet sikrer seg mot, nettopp ved den tilbakeholdelsen av sentrale opplysninger som vi har sett gjennom hele saken, og ikke minst denne uttallelsen som vi har sett i dag: "Eiendelene kan senere få en sentral betydning". Han sier også at "Det er ikke bare å komme til politiet å si at «Det er meg». Vi må også ettergå forklaringen, og da er detaljer viktig for avgjøre om en tilståelse er riktig eller ikke".

For meg virker det som det er politiet som tar høyde for at det KAN komme falske tilståelser.
Citera
2019-10-25, 23:29
Avslutad
Citat:

Mitt fetade: Detta tror jag på!
Citera
2019-10-25, 23:31
Medlem
Citat:
For min del så virker det som det er eventuelle falske tilståelser politiet sikrer seg mot, nettopp ved den tilbakeholdelsen av sentrale opplysninger som vi har sett gjennom hele saken, og ikke minst denne uttallelsen som vi har sett i dag: "Eiendelene kan senere få en sentral betydning". Han sier også at "Det er ikke bare å komme til politiet å si at «Det er meg». Vi må også ettergå forklaringen, og da er detaljer viktig for avgjøre om en tilståelse er riktig eller ikke".

For meg virker det som det er politiet som tar høyde for at det KAN komme falske tilståelser.
Det gjør de vel i alle drapssaker.
Citera
2019-10-25, 23:31
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

Jeg oppfatter det mer som en rutinemessig forklaring til pressen og publikum om hvorfor det er viktig å bevare enkelte detaljer fra et åssted hemmelig. Slik at retten senere i et forløp kan feste lit til en eventuell forklaring fra tiltalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in