2019-10-24, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
HSL ska vara ett gäng som mördade en 18åring i jakobsberg i januari i år. HSL är tydligen en förkortning för " Head shot lligan"....
Hittar ingen direkt info om HSL annat än A-bladets låsta artikel (någon som kan citera därifrån?)
Någon som vet något om en Iss4 Di4r? Bara ett namn jag hört nämnas, kanske helt fel!
Citera
2019-10-24, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Denna?

(FB) Skottlossning och detonation i Kista

https://www.ratsit.se/19940612-Abdinasir_Omar_Mohamed_Kista/gvY1qn-3qBcq_WFOHrUhidRTbEl70BbKnuIRDzakx_o#paAdressen
Precis! denna måste det vara! Abd1nasir ja.. för mackan nämnde de i ett brev till Musse men talade om honom som Nas1r men det är givetvis en förkortning..
Citera
2019-10-24, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
Hittar ingen direkt info om HSL annat än A-bladets låsta artikel (någon som kan citera därifrån?)
Någon som vet något om en Iss4 Di4r? Bara ett namn jag hört nämnas, kanske helt fel!
Kolla inlägget ovan så hittar du tråden om när Musses bror blev skjuten, om du skrollar bak ett par sidor finns flera namngivna HSL medlemmar
Citera
2019-10-24, 14:00
Medlem
Citat:
Skulle du vänligen kunna citera inlägget med händelsen? hittar de inte just nu av någon anledning...
Det var en diskussion för två veckor sedan...
Citat:
Denna?
(FB) Skottlossning och detonation i Kista
https://www.ratsit.se/19940612-Abdinasir_Omar_Mohamed_Kista/gvY1qn-3qBcq_WFOHrUhidRTbEl70BbKnuIRDzakx_o#paAdressen
Tack!
Citat:
Precis! denna måste det vara! Abd1nasir ja.. för mackan nämnde de i ett brev till Musse men talade om honom som Nas1r men det är givetvis en förkortning..
Så, har jag förstått det korrekt att de är tre bröder?
Musse Mustaf4 Moh4med, (f1996)
Nasir Abdin4sir Om4r Moh4med (f1994) handgranatad och skjuten i benet i Kista
är den tredje...
Farh4n Mus3 Hass4n (f1988)?
Ovanstående återfinns dels på Lexbase och dels som skrivna på samma lgh (inkl ev mamma)
Citat:
Kolla inlägget ovan så hittar du tråden om när Musses bror blev skjuten, om du skrollar bak ett par sidor finns flera namngivna HSL medlemmar
Aha!
Citera
2019-10-24, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akhimantlaren
Man försökte klippa A2 två gånger första gången va det när A2 va med Musse i Hjulsta tillbaks i 2016 när Musse blev skjuten men överlevde (...) A2 va med Musse i bilen Ayye pepprade från en annan bil bredvid (...)
Blev plötsligt lite förvirrad gällande A2.
Nån som kan hjälpa mig att reda ut: A2 vs 4tto Q4sim vs Yu$uf Moh4med 4bdi...

Så här summerar polisen DP-SZ konfliketn 13 december:
13 december, mordförsök, Hidinge backe
Skottlossning mellan två bilar på Hidinge backe. Ett 40 tal skott avlossas och Mustaf4 Moh4med skottskadas i ena armen. I anslutning brottsplatsen så hittas två AK47 som kopplas till skjutningen
13 december, mord, Finska Viken Tensta
Yu$uf Moh4med 4bdi skjuts med 10 skott och avlider senare av sina skador på sjukhus den 15/12
LÄNK (se sista sidorna)

Själv har jag utgått från följande: vilket kanske är fel...
Atto/A2, 4tto Q4sim, DÖD, 13-14 dec 2016, skogsområde, Tensta, från Seved, Malmö, BFF med M3kky
Citera
2019-10-24, 19:13
Medlem
Citat:

Skottlossning mellan två bilar på Hidinge backe. Ett 40 tal skott avlossas och Mustaf4 Moh4med skottskadas i ena armen. I anslutning brottsplatsen så hittas två AK47 som kopplas till skjutningen
Yu$uf Moh4med 4bdi skjuts med 10 skott och avlider senare av sina skador på sjukhus den 15/12
LÄNK (se sista sidorna)

Atto/A2, 4tto Q4sim, DÖD, 13-14 dec 2016, skogsområde, Tensta, från Seved, Malmö, BFF med M3kky

Du har rätt A2, född -94, från Malmö.
Här har du en bild på honom tillsammans med en av malmöpågarna som sitter häktad för mord i Spanien.

https://m.facebook.com/profile.php?id=711185986

Den svarta killen.
Citera
2019-10-25, 14:16
Medlem
Citat:

LÄNK (se sista sidorna)

Men kan det vara polisen som tagit fel? han nämner ju inte ens atto
Citera
2019-10-25, 16:17
Medlem
Citat:
Du har rätt A2, född -94, från Malmö.
Här har du en bild på honom tillsammans med en av malmöpågarna som sitter häktad för mord i Spanien.

https://m.facebook.com/profile.php?id=711185986

Den svarta killen.

Jasså sitter hamade för mord i spanien?
Citera
2019-10-25, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatsgoodinthehood
Jasså sitter hamade för mord i spanien?

Ja och bror Papo sitter för en bomb där.
Citera
2019-10-25, 21:51
Medlem
Citat:
Men kan det vara polisen som tagit fel? han nämner ju inte ens atto

Läser mycket på instagram att Yasin är ute nu, någon som sett eller hört något om det stämmer?
Citera
2019-10-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Läser mycket på instagram att Yasin är ute nu, någon som sett eller hört något om det stämmer?
Snackades ju om att han cirkulerat på någon trashbruds instagram i veckan... har dock ej sett de själv, men jo enligt uppgifter skulle han komma ut i slutet av oktober eller början av november
Citera
2019-10-25, 23:39
Medlem
Citat:
Snackades ju om att han cirkulerat på någon trashbruds instagram i veckan... har dock ej sett de själv, men jo enligt uppgifter skulle han komma ut i slutet av oktober eller början av november
S.favela privat instagram och 1 bild kvar på sitt konto. Nu när shottaz muckar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in