2019-10-25, 14:02
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Senaste omhäktningen:23/10

https://minfil.com/vcNbjd9cn5/_rebro_tr_b_2705-18_beslut_under_r_tteg_ng_2019-10-23_pdf

Tack, men det dyker upp en massa crap som man måste blockera och ta bort. Har du möjlighet att skicka upp den på filedropper.com istället? Alternativt göra om protokollet till en bildfil och ladda upp på bildtagg.se?
Citera
2019-10-25, 14:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tack, men det dyker upp en massa crap som man måste blockera och ta bort. Har du möjlighet att skicka upp den på filedropper.com istället? Alternativt göra om protokollet till en bildfil och ladda upp på bildtagg.se?

Här kommer den på filedropper också

http://www.filedropper.com/rebrotrb2705-18beslutunderrttegng2019-10-23
Citera
2019-10-25, 15:23
Medlem
mormedkolls avatar
”Åklagaren har nu, inom åtalsfristen, begärt förlängning av åtalstiden till den 21 november 2019 och fortsatt tillstånd att meddela restriktioner.
Stefan Davidsson har gått med på detta.”

Bara en skyldig skulle väl gå med på det tänker jag?
Citera
2019-10-25, 15:33
Medlem
notknapparens avatar
Jag vet att det här fallet inte liknar det som jag nedan länkar till, I huvudet på en mördare.

Men, det finns intressanta kommentarer som en psykolog uttalar om hur den gärningsmannens (och i allmänhet) mycket kontrollerande beteende har kunnat utvecklas.

Morden liknar inte varandra, men här kan man få en viss inblick och en förklaringsmodell i något som annars känns obegripligt.

https://www.viafree.se/program/dokumentar/i-huvudet-pa-en-mordare/sasong-2/994183
Citera
2019-10-25, 16:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet att det här fallet inte liknar det som jag nedan länkar till, I huvudet på en mördare.

Men, det finns intressanta kommentarer som en psykolog uttalar om hur den gärningsmannens (och i allmänhet) mycket kontrollerande beteende har kunnat utvecklas.

Morden liknar inte varandra, men här kan man få en viss inblick och en förklaringsmodell i något som annars känns obegripligt.

https://www.viafree.se/program/dokumentar/i-huvudet-pa-en-mordare/sasong-2/994183

Visst är barndomen viktigt. I SD:s fall tror jag det kan ha börjat med just en avvikande barndom.

Det är därför man blir chockad över att HD hellre cachar än ser till sina traumatiserade barns väl och ve.
Citera
2019-10-25, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mormedkoll
”Åklagaren har nu, inom åtalsfristen, begärt förlängning av åtalstiden till den 21 november 2019 och fortsatt tillstånd att meddela restriktioner.

Han kanske kan få några lättnader på restriktionerna om han inte motsätter sig? Jag undrar vad han har hittat på när det gäller de extra undersökningarna han krävt. Om det är något han kommit på i häktet eller något han sparat på.

Har han gjort en *Johanna Möller och gett förslag på andra möjliga GM?
Han bör ju ha fått ta lite del av utredningen nu och kanske fått kreativa tankar till att låtsas bedriva en egen utredning för att bevisa sin oskuld?

*JM angav bl a sin son som möjlig GM.
Citera
2019-10-25, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Visst är barndomen viktigt. I SD:s fall tror jag det kan ha börjat med just en avvikande barndom.

Det är därför man blir chockad över att HD hellre cachar än ser till sina traumatiserade barns väl och ve.

Jag är inte chockad. HD visade på sin störning direkt då hon gick med på att flina upp sig på bild med SD och skriva om alla kramkalas.
Citera
2019-10-25, 17:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Han kanske kan få några lättnader på restriktionerna om han inte motsätter sig? Jag undrar vad han har hittat på när det gäller de extra undersökningarna han krävt. Om det är något han kommit på i häktet eller något han sparat på.

Han bör ju ha fått ta lite del av utredningen nu och kanske fått kreativa tankar till att låtsas bedriva en egen utredning för att bevisa sin oskuld?

Om han vore oskyldig så hade det varit
smart att bedriva en egen utredning
medan han fortfarande var fri istället för
att oberört åka land och rike runt och leta
burkar.
Citera
2019-10-25, 17:51
Medlem
Honan6s avatar
Har ni sett att HD delar med sig av sitt tumavtryck i form av en glad gubbe? Hon kanske blev inspirerad av att lämna fingeravtryck då hon blev anhållen?

Saturday 19 oktober -19 "Tummen"
"Jag gillar tummen 😀 Alla vägval var inte helt lätta men det är ju så livet är även för Tummen! Stort tack för denna letterbox!"
www.bildtagg.se/bild/ljvbejpv7nah0rz7ztig953g

Jag undrar om både H och S psykiskt störda med total avsaknad av empatisk förmåga? Cacher är ju 1000 ggr viktigare än allt annat. De använde den "dumsnälle" bulvanen JG för att begära HD:s logg tillbaka av LagAmie "för det var viktigt för henne". Helt sjukt att ens tänka den tanken så nära i tid efter mordet. Ingen av dem verkade förstå att SD var Skäligen misstänkt för mord. Det verkade inte alls beröra någon i familjen förutom HD:s syster som skrev i en logg att hon var ledsen en dag när hon tog sig ut på egen tur i juni -18. https://coord.info/GLW6QWMJ

Eftersom Medinsyn lyser med sin frånvaro, kanske någon annan i tråden kan vidimera eller dementera om LW var på tur med SD på knakande isar i mars -18?
www.bildtagg.se/bild/7aoke4x9ux0sbfnjc7eybbgs

-------
Länk till sammanfattande info
www.flashback.org/sp69098534

Ps Tack till T34Panzer för filen på filedropper. Ds
Senast redigerad av Honan6 2019-10-25 kl. 17:57.
Citera
2019-10-25, 18:01
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Jag instämmer, han lär ju trassla till det något så enormt alltså. Oförmögen att erkänna. Kanske, vad vet jag. Men jag tror som du. Han kan nog ha försökt att riktat misstankarna mot LW’s egna barn tror jag! Sjukt. Men troligt.
Citera
2019-10-25, 18:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Nu vet jag inte hur mycket hon cachar och hur allt fungerar där hemma.

Barnen är inte jättesmå längre. De har säkert mycket kompisar och andra saker som de gör på sin fritid. Vi är ju alla olika. En del vill vara hemma med mamma och kanske inte alls vill vara ifrån när en sådan här situation uppstår, andra vill slippa vara hemma och slippa bli påmind.

Jag hoppas att de tar hand om varandra och om HD vet med sig själv att hon har något straff att vänta, så bör hon verkligen vara med barnen så mycket som möjligt.

Barn kan också på ytan verka oberörda, men ändå ha många frågor. Frågor som de kanske inte vill fråga för de kan tycka att de inte vill besvära, eller att det känns dumt.

Kanske man inte vill göra mamma ledsen och fråga om vad hon tror; "Tror du att pappa mördade L*ena"? Eller "Tror de att du också har gjort något?"

Jag hoppas att de får professionell hjälp.
Herregud, vilken situation...
Citera
2019-10-25, 19:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormedkoll

Jag har "hört" att man inte kan dra den slutsatsen.
Nu finns det flera i tråden som är långt mer insatta i juridiken, så det skulle var intressant att hör va de har att säga?

Men vad jag har "hört", kan situationen med ett överklagande som inte fick igenom och oförändrat bevisläge inte vara meningsfullt att motsätta sig åtalsförlängning.

Men som sagt, jag trodde att det brukade gälla två veckor i taget, inte 1 månad som här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in