2019-10-24, 22:05
Medlem
Fy, mår illa. Isdrottningen har varit ute cachat på med kockobellopolarna JS och KJ. HD skriver att hon längtar till att få plocka fram julsakerna i år. Hon räknar alltså med en jul i frihet.
http://coord.info/GL103HXBD
Senast redigerad av Ulanna 2019-10-24 kl. 22:08.
Citera
2019-10-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, att åklagaren spekulerar kring ev. motiv skall väl inte uppfattas som att hon tycker att LW hade sig själv att skylla.

Dumheter! En åklagare SPEKULERAR inte! De sköter sitt jobb. Gjorde de inte det så hade de förlorat jobbet på nolltid.
Citera
2019-10-24, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Kan det vara så att SD höll fast LW och HD slog?
Det borde vara det självklara.

Så går mina tankar och det förklarar att de är så tighta efter mordet.
SDs begäran om nya DNA sök säger väl ett och annat också.
Han tänker nog inte ta på sig skulden själv. Vad tror ni?

Så kan det vara. Eller att en av dem eller båda höll ner LWs ansikte i rännan av en massa mindre, men inte små sprängstenar som löpte utefter bullerplanket och dunkade resp gnuggade LWs ansikte mot detta tills hon dog. Tror den typen av sprängsten kallas makadam. Rätta mig om jag har fel därvidlag.

Ett sånt scenario har jag funderat på ända sen vi fick veta att BP är samma som FP och inte ett ord om ett eventuellt mordvapen utifrån har hittills nämnts.

(Själva gnuggandet har ju uppenbarligen skett förr...)
Senast redigerad av zilvereko 2019-10-24 kl. 22:41.
Citera
2019-10-24, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så då har du helt lyckats missa Schazz
inlägg?

Här är någon annan som tydligen kände
henne:

Har du ens ett uns kunskap om psykologi så borde du fatta hur sånt skitsnack uppkommer. En vettig person beskriver inte ett mordoffer på detta sätt, även om den personen inte gillar den mördade kvinnan. Man är nog mer återhållsam med okvädingsorden - och kan ÄNDÅ förklara att LW inte var Guds bästa barn. Om man nu tycker så.
Citera
2019-10-24, 22:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har du ens ett uns kunskap om psykologi så borde du fatta hur sånt skitsnack uppkommer. En vettig person beskriver inte ett mordoffer på detta sätt, även om den personen inte gillar den mördade kvinnan. Man är nog mer återhållsam med okvädingsorden - och kan ÄNDÅ förklara att LW inte var Guds bästa barn. Om man nu tycker så.

Vilka okvädingsord?
Citera
2019-10-24, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Känns skönt att inte vara ensam med de teorierna. Häktningen av HD var med all säkerhet INTE ett misstag. Lika lite som att det INTE är ett misstag att hon fortfarande är Skäligen misstänkt för mord.

Mvh
/FS

Tror att både du och JM har en stor poäng här.

Att HD skulle vara totalt ovetande och oskyldig till mordet på LW har aldrig ens föresvävat mig öht.

Vi får väl se var det hamnar.
Citera
2019-10-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vilka okvädingsord?

Meh! Hela din historik i denna tråd är ju överfull av negativa skriverier om LW. Du som enligt dig själv inte ens kände LW. Även om du har gjort ditt bästa för att använda fula negativa skriverier ang LW och uppenbart lyssnar på skvaller. Det värsta och fulaste.

Om du har lite hyfs kan du ju lyssna på det fina som sägs om LW också, men du kanske inte gillar den typen av bekantskaper som berättar om sådana då du redan har din åsikt klar?
Citera
2019-10-24, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Känns skönt att inte vara ensam med de teorierna. Häktningen av HD var med all säkerhet INTE ett misstag. Lika lite som att det INTE är ett misstag att hon fortfarande är Skäligen misstänkt för mord.

Mvh
/FS

Självklart var det [absolut] inte något misstag att HD placerades inom fyra väggar, problemet är bara att kunna skrapa upp tillräckligt med bevis som styrker Åklagaren's nuvarande misstankar mot HD, jag tror väldigt mycket på att tids nog åker HD all världens väg, att vederbörande var huvudpersonen bakom mordet på LW bör enligt mig förr eller senare komma upp till ytan, och då lär HD sjunka som en tung sten till botten.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-10-24, 23:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Meh! Hela din historik i denna tråd är ju överfull av negativa skriverier om LW. Du som enligt dig själv inte ens kände LW. Även om du har gjort ditt bästa för att använda fula negativa skriverier ang LW och uppenbart lyssnar på skvaller. Det värsta och fulaste.

Om du har lite hyfs kan du ju lyssna på det fina som sägs om LW också, men du kanske inte gillar den typen av bekantskaper som berättar om sådana då du redan har din åsikt klar?

Vad yrar du om nu?

Först skriver du:

Citat:
Vet inte en enda postare som själv kände LW och som uttalar sig negativt om henne.

När jag visar att det inte är sant så
skriver du:

Citat:

Och när jag frågar ”vilka okvädningsord”
så svarar du att jag har skrivit negativa
saker om LW.

Vad har det med vartannat att göra?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-10-24 kl. 23:28.
Citera
2019-10-25, 01:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
En av Gärningspersonerna stal LW's mobiltelefon för att en stund senare ha kastat den på en helt annan plats och en bra bit ifrån den då aktuella mordplatsen bakom bullerplanket, vilket jag anser måste ha varit ett av villospåren.

Mvh/ @JokerMannen

Eller så är det PS’s fanklubb som är i
tråden och sprider villospår 24/7?
Har han något alibi? Spelade poker
kanske
Senast redigerad av gloriouslife 2019-10-25 kl. 01:46.
Citera
2019-10-25, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag försvinner inte från tråden.

Nu är jag mycket säker på att HD verkligen var huvudpersonen bakom mordet på LW, detta kan med all säkerhet låta mycket egendomligt i skrift för många att läsa, men i detta fallet känner jag mig väldigt säker på att HD var den personen som låg bakom LW's död, att SD fanns med vid det då aktuella tillfället tvivlar jag inte längre på, vilket jag tidigare gjort.

Mvh/ @JokerMannen

Skulle du kunna beskriva händelseförloppet utifrån vad du själv tror.
Citera
2019-10-25, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du och dina löjliga väninnor som likt strutshuvuden i sanden vägrar se vad som föranlett dom starka känslor som för mördaren motiverade mordet ska få en pedagogisk uppgift av mig.

Uppgiften består i att fulknulla era grannarnas äkta män under några års tid och försöka att inte oroas över om det finns några mördarämnen bland deras fruar? Lycka till

För att göra bedrägeriet mot grannarna mildare tar vi generöst bort megasveket som vigselförrättare.
Nu vet vi inte vilken relation SD/LW hade under dessa år. Jag gissar att de mestadels var vänner.

Vad bråket i bilen och vad mordet berodde på vet vi inte. Varken du, jag eller någon annan i tråden.
Den enda som vet det nu är SD.

Du tycks ha grävt ner i huvudet i sanden för att inte kunna se att mordet kan ha haft andra orsaker än otrohet!

Du som hade SD som GM i början av tråden... sedemera bidde det sonen... nu verkar du luta åt HD.

Och nu uppmanar du trådskrivare att gå över till grannen... pust
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in