2019-10-24, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Nu kan du snart inte skjuta in fler bollar i det egna målet?

Är det ni vrak med en devis i stil med ”er hobby, vår livsstil” som tripplat publiken på tio år för att ni nu delar en ”mer komfortabel arena” (som ni inte vet namnet på...;0)?

Ni är en fluga, ett mode, en grönvit (nyköpt) halsduk är en accessoar bland utbölingar som vill lajva stadsbor för en stund.

Kan du presentera något som helst bevis för att det är utbölingar som går på matcherna? Ett enda bevis? Du låter som när man sa att internet är en fluga. Publiktrycket avtar inte. Har du inte märkt det? Är det så svårt att bara erkänna att våra supportrar är mycket mer lojala och benägna att gå på matcherna än AIK och Djurgårdens fans?
Citera
2019-10-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Du behöver inte slå dig för bröstet över att ni har bra publiksiffror (eller, ja, det är ju iprincip allt ni har så jag fattar att du gör det), det har inte undgått någon, men som tidigare nämnt; det är i ljuset av historiskt bra sportsliga säsonger för bajen. Jag vet att det är svårt för såna nybajare som dig, men kompis, bajen brukar inte hamna 2:a i Allsvenskan jätteofta. Snarare 2:a i divison tre. Apropå våra publiksiffror är jag mer än nöjd med den utveckling som vi gjort sedan flytten, då vi tillskillnad från er behållt det som gjort oss unika, vår identitet och själ. Du får själv ta ställning till om du tycker att ni gjort det (fastän det är svårt, er föreningen har inte så mycket historia att förhålla sig till och du har ju som tidigare etablerat inte upplevt så mycket själv).

Haha, det här är andra gången en bajare tar upp hockey på Flashback. Är du självplågare eller? Kan du inte berätta vilket hockeylag du håller på, för inte fan är det bajen.

Stor humor att du tar upp våra publiksiffror i hockey ändå (ja, jag vet att det här är en fotbollstråd men det var den här muppen som startade). Vi brukar ligga på ett snitt på runt 5-6k i grundserien, vilket är bäst i serien (med undantag av Frölunda vågar jag påstå). Jättedåligt, bajen gör det mycket bättre som lirar för 50 pers på Sätra hockeyhall.

DÄR kan vi snacka riktig plastighet - de tidigare aktiva hockeybajarna jag pratat med erkänner alla att de medvetet lät sektionen dö ut och gå i konkurs eftersom den vanskötts (framförallt sportsligt). Fruktansvärt äkta och troget!

Kan ge ett enda argument till varför Djurgården, men inte Bajen, har behållit sin skäl efter arenaflytten. Är det att behålla sin skäl att flytta till fel sida om stan? Är det att behålla sin skäl att fylla 1/3 av den nya stadion istället för 2/3? Har du ens ett uns av bevis för att det är lantisar som ur tomma intet har börjat gå på Bajen? De här argumenten är pinsamma. Ja, grattis till framgångarna i hockey men vi har bandy istället. Du vill bara inte kännas vid att bajare är mer lojala fans och går på fler fotbollsmatcher.
Senast redigerad av JeppeNil 2019-10-24 kl. 18:50.
Citera
2019-10-24, 18:49
Medlem
Citat:
Om vi ändå ska prata om historisk "äkthet" kan vi ju dra upp ert gamla råsundaspöke (inte för att jag tror att du minns det, i din värd är du "trogen bajare" för att du haft säsongskort i tre år och kan googla statistisk). Jävla vad äkta ni var som slutade gå på derbyn! Det kan man förstå nästan, det är väl inga idioter som fyller sina bortasektioner med 10k trots att de blivit misshandlade derbymässigt i tio års tid iprincip?

Det är väl inte så konstigt att folk inte känner för att gå på fotboll på fel sida om stan. Råsunda låg ju på eran sida om stan. Frågan är varför ni har valt att flytta permanent till helt fel sida om stan? Det är förståeligt att det ger mindre publik, men det är ändå ett val som Djurgården har gjort på egen hand.
Citera
2019-10-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det är väl inte så konstigt att folk inte känner för att gå på fotboll på fel sida om stan. Råsunda låg ju på eran sida om stan. Frågan är varför ni har valt att flytta permanent till helt fel sida om stan? Det är förståeligt att det ger mindre publik, men det är ändå ett val som Djurgården har gjort på egen hand.

DIF har spelat på Hovet sedan innan ni lät ert hockeylag dö.

Det bor fler DIF än vrak i Globenområdet.

Boom.
Citera
2019-10-24, 19:05
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Kan ge ett enda argument till varför Djurgården, men inte Bajen, har behållit sin skäl efter arenaflytten. Är det att behålla sin skäl att flytta till fel sida om stan? Är det att behålla sin skäl att fylla 1/3 av den nya stadion istället för 2/3? Har du ens ett uns av bevis för att det är lantisar som ur tomma intet har börjat gå på Bajen? De här argumenten är pinsamma. Ja, grattis till framgångarna i hockey men vi har bandy istället. Du vill bara inte kännas vid att bajare är mer lojala fans och går på fler fotbollsmatcher.
*Själ, inte skäl

Citat:
Du vet att Djurgården ökat sitt publiksnitt sen flytten? Nu hatar jag visserligen Tele2 Arena och tycker att Djurgården borde flytta därifrån så snart som möjligt, men det är ändå ett faktum.

Frågan jag ställer mig är om detta kan vara den mest episka avslutningen på Allsvenskan någonsin? Jämnt i toppstriden, jämnt i bottenstriden, alla storstadslag i topp sju och en fruktansvärt dramatisk avslutning.

Kan inte göra annat än att njuta.
Senast redigerad av feed-me 2019-10-24 kl. 19:08.
Citera
2019-10-24, 19:13
Medlem
Citat:

Jag älskar att den här tråden har utvecklats till en enda stor "pissa-längst-tävling", jag orkar inte gå in på det men jag kan bjuda på ett citat från tidigare diskussion:

Asså det finns ju tretusen olika bevis för att ni är bönder, pröva googla bajenfakta och sitt uppe hela natten vettja. Räcker det inte med att andra bönder (hej resten av Sverige) faktiskt ser er som bönder, t.om. Sundsvall kör bondebudisar mot er?

Citat:

Asså är du på riktigt? Herregud. 1) vi har ökat publikmässigt sedan arenaflytten, och som ovannämnt, behållt vår integritet och själ och 2) ditt argument säger emot sig självt. Ni är lojala - men bara om ni inte förlorar derbyn? Eller behöver åka på bortamatch?
Senast redigerad av vermoden 2019-10-24 kl. 20:00.
Citera
2019-10-24, 20:05
Medlem
Citat:

Asså är du på riktigt? Herregud. 1) vi har ökat publikmässigt sedan arenaflytten, och som ovannämnt, behållt vår integritet och själ och 2) ditt argument säger emot sig självt. Ni är lojala - men bara om ni inte förlorar derbyn? Eller behöver åka på bortamatch? Gå och lägg dig, det är skola snart.

Ni började öka publikmässigt i somras när alla plastiga nygårdare började besöka era matcher för att ni gjort en bra säsong. Hade ni gjort en dålig säsong hade siffrorna varit lika usla som dom alltid varit. Ni har ingen själ i diffen. Ni har heller ingen hemmaplan. Hur fan kan du svamla om att ni "behållit eran själ och integritet" när ni vind för våg överger stadion och östermalm för att spela på bajens arena? Och sedan låtsas att ni är hemma där? Ni är en plastig, förvirrad skitförening. Råsunda var gnaget, Söderstadion var bajen, Stadion var diffen, Kompisvallen är gnaget, Tele2 är bajen, diffen har gått vilse.
Citera
2019-10-24, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
DIF har spelat på Hovet sedan innan ni lät ert hockeylag dö.

Det bor fler DIF än vrak i Globenområdet.

Boom.

Hahaha, inte en chans. Var är alla på matcherna då? Hemma och ser på tv? Lidingö och Täby är era områden.
Citera
2019-10-24, 20:39
Medlem
Citat:
Jag älskar att den här tråden har utvecklats till en enda stor "pissa-längst-tävling", jag orkar inte gå in på det men jag kan bjuda på ett citat från tidigare diskussion:

Asså det finns ju tretusen olika bevis för att ni är bönder, pröva googla bajenfakta och sitt uppe hela natten vettja. Räcker det inte med att andra bönder (hej resten av Sverige) faktiskt ser er som bönder, t.om. Sundsvall kör bondebudisar mot er?

Asså är du på riktigt? Herregud. 1) vi har ökat publikmässigt sedan arenaflytten, och som ovannämnt, behållt vår integritet och själ och 2) ditt argument säger emot sig självt. Ni är lojala - men bara om ni inte förlorar derbyn? Eller behöver åka på bortamatch?

Ok, så beviset för att Bajen består av bönder är att en snubbe från söderort har fler DIF-kompisar än Bajen-kompisar. Det är ju väldigt övertygande. Det finns inga som helst bevis överhuvudtaget för att Hammarbys åskådare inte kommer från Stockholm. Noll, nada. Att du hittar på att ramsorna inte går att höra är en stor fet lögn som inte ändrar på någonting. Det här är grindif som inte kan stå ut med att bajare faktiskt går på matcherna i större utsträckning. Det beror just på att vi har en mycket större själ och spelar våra matcher i hjärtat av där vi kommer ifrån. Det sistnämnda gäller också för AIK, men inte för DIF.
Citera
2019-10-24, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Ni började öka publikmässigt i somras när alla plastiga nygårdare började besöka era matcher för att ni gjort en bra säsong. Hade ni gjort en dålig säsong hade siffrorna varit lika usla som dom alltid varit. Ni har ingen själ i diffen. Ni har heller ingen hemmaplan. Hur fan kan du svamla om att ni "behållit eran själ och integritet" när ni vind för våg överger stadion och östermalm för att spela på bajens arena? Och sedan låtsas att ni är hemma där? Ni är en plastig, förvirrad skitförening. Råsunda var gnaget, Söderstadion var bajen, Stadion var diffen, Kompisvallen är gnaget, Tele2 är bajen, diffen har gått vilse.

Du är nog det enda förvirrade vrak som inte tror att Tele2 heter Nya Söderstadion...;0)

Men du är i och för sig lika jävla korkad och oinsatt som resten av bönderna som tror att ni äger arenan och att DIF hade valet att spela kvar på Stadion.

Ta nu din medicin och gå och lägg dig innan mamma börjar skälla.
Citera
2019-10-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Du vet att Djurgården ökat sitt publiksnitt sen flytten? Nu hatar jag visserligen Tele2 Arena och tycker att Djurgården borde flytta därifrån så snart som möjligt, men det är ändå ett faktum.

En grej jag undrar är varför Tele2 är bättre ur ett Dif-perspektiv än Friends Arena? Friends ligger ju egentligen mycket närmare Täby och den nordöstra delen av Stockholm som tillhör Djurgården. Är det bara för att ni spelar hockey vid Globen som ni valde Tele2? För geografiskt så förstår jag inte det valet.
Citera
2019-10-24, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k

Hej trollet! Blev det jobbigt när du inte fick uppmärksamhet? Du har fortfarande rätt mycket text du struntat i att bemöta.

Citat:
Ok, så beviset för att Bajen består av bönder är att en snubbe från söderort har fler DIF-kompisar än Bajen-kompisar. Det är ju väldigt övertygande. Det finns inga som helst bevis överhuvudtaget för att Hammarbys åskådare inte kommer från Stockholm. Noll, nada. Att du hittar på att ramsorna inte går att höra är en stor fet lögn som inte ändrar på någonting. Det här är grindif som inte kan stå ut med att bajare faktiskt går på matcherna i större utsträckning. Det beror just på att vi har en mycket större själ och spelar våra matcher i hjärtat av där vi kommer ifrån. Det sistnämnda gäller också för AIK, men inte för DIF.

https://twitter.com/BAJENFAKTA/statu...01213871296512

https://twitter.com/BAJENFAKTA/statu...44447327477761

http://www.olandsbladet.se/sport/nyt...adda-hammarby/

Det är ett litet litet axplock. Skulle egentligen kunna länka tiotusen länkar till på olika muppar som gaddat bajen och ett annat bondlag. Asså det är väldokumenterat, och som sagt; DET ÄR INTE BARA VI. Alla andra lag i Sverige fattar det här också.

Men, för alla som inte har huvudet instoppat så långt ner i sanden att de inte kan höra omvärlden, är det jättetydligt - man möter dem överallt. Träffar nån varannan vecka som typ flyttade från Skövde och började gå på bajen för två år sen.

Jag fattar inte, ni spelar inte i Dalarna? Hur tänker du när du menar att ni spelar i hjärtat av det omårde som ni är ifrån? Vi är från Stockholm, och hela Stockholm representeras av våra medlemmar, men de flesta av våra medlemmar bor i Söderort.
Senast redigerad av vermoden 2019-10-24 kl. 21:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in