2019-10-24, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avantiSuecia
Som jag har väntat på denna FUP! Nu ska jag ta och poppa lite popcorn och sedan förhoppningsvis få svar på dom frågor som gäckat en sedan detta uppdagades
Hans kamrater verkar ha misstänkt att GM var homosexuell.
Citat:
Förhöret avslutas kl 14:09. Leo kommer sedan på att han har något att tillägga och förhöret återupptas.

Leo berättar att de på något sätt kom in på... de pratade om tjejer, och då fick Jack ur sig att han tydligen tyckte att en tjej som går i årskurs 3, "varför inte?", att han hade kunnat hålla på med henne. Och så sa han något om sin kusin som är 9-10 år. Han sa det här i samband med att han hade visat någon video, detta var i årskurs 9. De trodde han skämtade, att det var något sjukt skämt, de reagerade ganska starkt på det. Och så sa han även något om att hans farmor såg väldigt bra ut, det tyckte de också var väldigt konstigt för det är ju inte något man brukar säga.

FL frågar i vilket sammanhang han sa det här
Alltså det de pratade om var vilka man skulle kunna ha sex med. De visste inte om han skojade eller inte., "50/50", för de visste ju att han var lite konstig. Leo trodde inte att han skulle kunna göra något sånt, för ingen människa skulle kunna...ingen tänker ens på sånt. Leo vet inte om han var allvarlig eller inte, det är svårt.

FL frågar om det generellt var svårt att veta om Jack var allvarlig eller skämtade.
Ja faktiskt säger Leo, ibland. Och det är som Adam sa en gång, det var varmt och Adam tog av sin tröja. Adam är ganska så...ett muskelpaket. Och då sa han att Jack tittade på honom med en konstig blick. Jack har inte kommit ut med att han var något annat än hetero, så de vet inte om det var ett skämt eller inte. Jack har aldrig sagt något om sexuell läggning. Men Jack har berättat för Leo att han har haft konstiga drömmar där Adam varit inblandad.

FL frågar vad han menar med "konstiga drömmar".
Alltså, att de haft samlag. Sexdrömmar.

FL frågar om han berättat det på skoj eller hur då?
Han sa det med allvar fast med en skämtande röst, så Leo vet inte. Han sa det allvarligt, att han drömt om det. Sen vet inte Leo om han skulle vilja det eller inte. Leo vet inte om han såg det som en positiv eller negativ dröm.

FL frågar om han verkade skämmas när han berättade det.
Leo säger att han sa det som att det var lite pinsamt, men ändå roligt.

Edit: Bisexuell verkar självklart rimligare än homosexuell.
Citat:
Jack har sagt att han skulle kunna ha sex med vem som helst. FL frågar om det innebär både tjejer och killar och Adam säger ja. Jack har inte erkänt det men Adam tror att han är bisexuell. Han brukade prata om killar på ett sexuellt sätt, kunde ge en "upphetsad blick". FL frågar vad Adam menar med det. Till exempel brukade Jack säga att Leo var snygg, och när Adam tog av sig tröjan på till exempel sommaren så brukade Jack kolla intensivt. Så har det varit sedan årskurs 6.
Senast redigerad av otroligtmesig 2019-10-24 kl. 16:51.
Citera
2019-10-24, 16:44
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
FUP:
Maskad version av förundersökningsprotokollet i aktbilaga 58
https://minfil.com/lcI5e69bn4/B_8840-19_maskad_ab_58_pdf

Tack snälla du!!
Citera
2019-10-24, 16:50
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Som jag har väntat på denna FUP! Nu ska jag ta och poppa lite popcorn och sedan förhoppningsvis få svar på dom frågor som gäckat en sedan detta uppdagades

Det första jag råkade se var bild på yxan full med offrets hår, fy fan.
Citera
2019-10-24, 16:57
Medlem
Citat:

Jesses! Jag har läst lite grann i FUPen. GM:s föräldrar är båda lärare. Tänk så hemskt att jobba med ungdomar och själv ha en son som är en galen mördare.

GM har två äldre, skötsamma och framgångsrika bröder också. Tänk att gå ut i livet med fina betyg och fina jobbmeriter, och så har man en lillebrorsa som har huggit ihjäl sin bästa kompis med en yxa i huvudet.

Förhöret med GM är verkligen virrigt. Han får frågan om varför han dödade Peter. Och han svarar, ungefär, "Ja, alltså, det var liksom, jag vet inte, nej jag vill inte prata om det."

En sak jag minns är att GM gillade att titta på tortyrfilmer. Den här grabben bör de nog låsa in länge och kasta bort nyckeln.
Citera
2019-10-24, 16:59
Medlem
Jack verkar vara en RIKTIGT udda tonåring som levt med något stränga föräldrar. Han fick sin första smartphone i årskurs 8. När han fick en skoldator och så småning om en smartphone började han kolla på gore-videos, som han också visade sina kamrater. Många av Jacks nära nämner att han hade ett stort intresse för skräckfimer som eskalerade till gore-filmer enligt vissa.

För övrigt vilken jävla chock för killen som Jack planerade att döda först..
Citera
2019-10-24, 17:15
Medlem
Såhär beskriver Jack händelseförloppet:
Citat:
Jack ombeds berätta hur det gick till.
Jack uppger att de satt och pratade om genetik och DNA. Jack frågade Peter om han kunde göra ett psykologiexperiment på honom vilket Peter gick med på. Jack talade om för Peter att Jack skulle byta kläder, detta sade han för att han skulle kunna öppna väskan och ta fram yxan utan att Peter skulle ana något. Jack sade också att han skulle använda sig av en timer. Han lade ner Peter på magen och bad honom att titta bort och blunda. Han satte också på en timer för att det skulle verka mer realistiskt. Ha skulle peta på Peters rygg vid vissa tider. Jack tog fram yxan och högg Peter. Han högg mot huvudet och ryggen. Ett hugg mot ryggen och flera hugg i huvudet.

Senare uppger Jack att han hade tänkt såga av Peters ben och armar, men att det inte blev så. Munskyddet som han hade med sig var för att skydda sig mot blod, han ville inte få blod i munnen.

Det skulle vara intressant att få veta vad rättpsyk gjorde för bedömning av Jack. Vad lider han av för sjukdom/störning?
Senast redigerad av otroligtmesig 2019-10-24 kl. 17:26.
Citera
2019-10-24, 17:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
FUP:
Maskad version av förundersökningsprotokollet i aktbilaga 58
https://minfil.com/lcI5e69bn4/B_8840-19_maskad_ab_58_pdf

Super!!!

Dom kanske tröttnade nade till slut...efter att ev känt sig ”bombarderade”...(själv skickade jag 3 olika mail till dom)
Citera
2019-10-24, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otroligtmesig
Jack verkar vara en RIKTIGT udda tonåring som levt med något stränga föräldrar. Han fick sin första smartphone i årskurs 8. När han fick en skoldator och så småning om en smartphone började han kolla på gore-videos, som han också visade sina kamrater. Många av Jacks nära nämner att han hade ett stort intresse för skräckfimer som eskalerade till gore-filmer enligt vissa.

Som att det hade gjort någon nytta och ge han en smartphone och dator i tidigare skede. Synd att föräldrarna ens gav cancertumören något att koppla upp sig mot internet på. Inte för att det ändå är svårt 2019...
Citera
2019-10-24, 19:16
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Det kan finnas flera förklaringar till det. Jag har en nära vän som har en dotter som har en del diagnoser. Hon går nu i nian och har vägrat använda mobil och dator ända tills nu. Det är under protest de fått henne att ha en mobil, för de vill kunna nå henne även om hon aldrig ringer själv. Hon kan inte förklara varför hon inte vill använda den teknik som finns. Hon vill helt enkelt inte.
Citera
2019-10-24, 19:17
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Såhär beskriver Jack händelseförloppet:

Senare uppger Jack att han hade tänkt såga av Peters ben och armar, men att det inte blev så. Munskyddet som han hade med sig var för att skydda sig mot blod, han ville inte få blod i munnen.

Det skulle vara intressant att få veta vad rättpsyk gjorde för bedömning av Jack. Vad lider han av för sjukdom/störning?

Hanibal Lecter i svensk version. Tragiskt har plöjt igenom halva FUP måste ta paus.
Citera
2019-10-24, 19:21
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Super!!!

Dom kanske tröttnade nade till slut...efter att ev känt sig ”bombarderade”...(själv skickade jag 3 olika mail till dom)

Haha jag skrev att om man inte fick tillgång till allt icke sekretessbelagt material så kommer vi 72 st och begär ut 9 sidor var kostnadsfritt sid
1-9 10-19 osv fick Fup på 5 min
Citera
2019-10-24, 19:22
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Hans kamrater verkar ha misstänkt att GM var homosexuell.

Edit: Bisexuell verkar självklart rimligare än homosexuell.
Vid en vetenskaplig undersökning som publicerats på Jordan Petersons reddit page så identifierade sig över 50% av de med autism som bi eller homosexuella. Det är antagligen asexualitet som spökar i någon form.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in