2019-10-24, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Jag undrar hur länge till det kommer dröja innan Nyans börjar synas i opinionsmätningarna. De borde dyka upp när som helst nu.
Jag är inte lika övertygad som många andra att detta parti kommer att bli en framgång.

I ghettona röstar man på S och V. I den mån man röstar. Här är det bidragen som är det väsentliga. Något som ett nytt parti inte kan garantera. Framtiden får visa om jag har fel.

För SDs siffror lär det inte bli något hot. De importerade som redan röstar på Jimmie kommer inte att byta till Nyans.
Senast redigerad av Mentapesola 2019-10-24 kl. 04:53.
2019-10-24, 05:17
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Jag är inte lika övertygad som många andra att detta parti kommer att bli en framgång.

I ghettona röstar man på S och V. I den mån man röstar. Här är det bidragen som är det väsentliga. Något som ett nytt parti inte kan garantera. Framtiden får visa om jag har fel.

För SDs siffror lär det inte bli något hot. De importerade som redan röstar på Jimmie kommer inte att byta till Nyans.

Jag hoppas Nyans får några procent. . Det lär bara vara negrer och araber som kommer rösta på den skiten. De partier som kan stärkas av Nyans är KD och SD. . Ingen lär ju gå från Sd/Kd till Nyans ha ha

Jag vet inte vad jag kommer fira mest. När Sd går över 30% eller när S hamnar under 20%. Det sistnämnda kan nog ske närmsta året( helst innan jul) . Hur mycket man jublar över Sd över 30% beror ju lite på hur KD ligger. . Ett Sd på 31% och Kd på 12% hade smakat fin fint. . Hur som helst så tror jag ändå att EBT blir nästa statsminister. . Valet av Jimmie kommer bli för kontroversiellt, dessutom behöver lite fler kvinnor lockas över till det konservativa blocket. UK är så vek och fjollig så han är nog inte kvar 2022. . .
2019-10-24, 06:30
Moderator
v50s avatar
SVT/Novus oktobermätning

SD 20.5% (-0,2)
M 19,5% (-0,9)
L 3,7% (+0,2)
C 8,5% (+0,5)
KD 7,0% (+0,2)
S 25,8% (+1,1)
V 8,4% (-0,8)
MP 5,0% (+0,1)
Annat 1,6% (-0,2)
Osäkra 6,3%

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/novus-avvaktande-valjarkar
Senast redigerad av v50 2019-10-24 kl. 06:33.
2019-10-24, 06:31
Medlem
Novus oktober

20,5 (-0,2)
Sossarna +1,1??

Meh.

Visserligen har Novus extremt långa mätperioder men... jaja, alla över 20% är ändå en milstolpe.
Senast redigerad av CrispyKreem 2019-10-24 kl. 06:34.
2019-10-24, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
SVT/Novus oktobermätning

SD 20.5% (-0,2)
M 19,5% (-0,9)
L 3,7% (+0,2)
C 8,5% (+0,5)
KD 7,0% (+0,2)
S 25,8% (+1,1)
V 8,4% (-0,8)
MP 5,0% (+0,1)
Annat 1,6% (-0,2)
Osäkra 6,3%

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/novus-avvaktande-valjarkar
Ibland kan man undra om instituten mäter opinionen hos samma väljare.

Här finns inte minsta antydan till väljarströmmar till SD från M och S. Vilket andra institut hävdar har skett det allra senaste.
2019-10-24, 07:24
Medlem
Carlos88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Novus oktober

20,5 (-0,2)
Sossarna +1,1??

Meh.

Visserligen har Novus extremt långa mätperioder men... jaja, alla över 20% är ändå en milstolpe.

Dock eftersom sossarna nu är på 25.8, och förmodligen i överkanten av sin felmarginal, är det uppbyggt för det perfekta störtdyket i nästa novus
2019-10-24, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Ibland kan man undra om instituten mäter opinionen hos samma väljare.

Här finns inte minsta antydan till väljarströmmar till SD från M och S. Vilket andra institut hävdar har skett det allra senaste.
Novus brukar ligga en månad efter. Numera är de dessutom helt ensamma med att mäta bara via telefon. Man får ta det med en gäspning.

Just i fallet SD kan man väl säga att Novus haft fel non stop. 2014 9,1... 2018 19,1... spendera en månad på att harva med 4000 telefonintervjuer för att få ett resultat som är underlägset Inizios webbpanel.
Citat:
Ursprungligen postat av Carlos88
Dock eftersom sossarna nu är på 25.8, och förmodligen i överkanten av sin felmarginal, är det uppbyggt för det perfekta störtdyket i nästa novus
Ja, men då har övriga OI redan fångat upp nästa störtdyk för S.
2019-10-24, 07:50
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Jag hoppas Nyans får några procent. . Det lär bara vara negrer och araber som kommer rösta på den skiten

Underskatta inte att den Värdeavgrundgoda, Välbeställda & På Nyckelposter Inflytelserika Mede klassen i Sverige ser kampen emot "högern" och emot "rasismen" som Den Viktigaste Valfrågan Någonsin.

Medan muslimer av olika trosinriktning kan komma ställa sig olika till att vilja rösta på Nyans, så är lejonparten av De Spygoda "Anti-rasisterna" Övertygade Gudsförnekare och Autentiska Ateister och har inga religiösa kval för att rösta på Nyans för att "stoppa högervridningen i Sverige".

Partiet Nyans, kan för Mede Klassen komma bli Det Nya Svarta F! - ett måste för få Likes på Fejan och för Få Ligga.

Äntli'en On Topic:

SVT Novus oktober: SD (minus-post). SAP: (plus-post). Anal-ys: Den Röda Ordningen, på väg återställas.

Vår Kristallnattkalaskula spår vad som Komma bli Hett i November: De Röda tokmobiliserar med Tung Damage Control och med MästerSvettaren & Magdalena i olika "anti-rasistiska" mediala utspel, som uppskruvade, övertända Bagdad Bob-dockor. Svenne Banan i Stugorna inser att bara temo-rart låtit sig "vilseföras av fascister" och återvänder i God Ordning till Det Röda Hjulets Fäderneshus.

Minns i November den ljufva September.
2019-10-24, 08:17
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om det nystartade muslimska partiet får lite luft under vingarna så ser det ännu mörkare ut för sossarna.

På två sätt; dels lär det i så fall dra väljare från S, dels kan (lär) det dra ytterligare väljare till SD, om ökade insikter kommer om Sveriges islamisering. Överhuvudtaget kan nog SD dra nytta av det aktuella politiska läget, om de inte spelar bort korten.
2019-10-24, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vet inte om det funkar särskilt bra i UK heller, Labour har gått från 39% till 24% på ett år.
Jag minns att vänstern i UK hade som mål att gnugga högerns näsa i mångfald på Blairs tid, men sett till utfallet (Farage, Brexit, konservativ regering sedan 2010, Labour på bottennivåer hur mycket högern än klantar sig osv osv) skulle de nog inte göra om det...

Jag har alltid uppfattat Tony Blairs tal om att "gnugga högern" som ett försök att täcka över importen av muslimer med klassisk klasskampsretorik - som ju Labour älskar. Ett retoriskt grepp helt enkelt.

Att en strategi visar sig misslyckad när man får facit händer ju ibland. I USA så var ju "Regnbågskoalitionen" mellan vänstern och etniska minoriteter ett vinnande koncept.
2019-10-24, 08:37
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Nja, det är ett faktum att valdeltagandet är betydligt lägre i (de flesta) invandrargrupper än bland svenskar. I invandrardominerade områden är det avsevärt lägre mot i svenska områden. Se här exempel:

Invandrarområde: https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/R/valdistrikt/14/80/6061/index.html
Svenskområde: https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/R/valdistrikt/14/80/5256/index.html

Det är sant. Men hade det inte varit för invandrarna hade SD redan för en tid sedan varit större än S. Nu tar man sig förbi den fördelen också. Och därefter har S inget att hoppas på.
2019-10-24, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Nja, det är ett faktum att valdeltagandet är betydligt lägre i (de flesta) invandrargrupper än bland svenskar. I invandrardominerade områden är det avsevärt lägre mot i svenska områden. Se här exempel:

Invandrarområde: https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/R/valdistrikt/14/80/6061/index.html
Svenskområde: https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/R/valdistrikt/14/80/5256/index.html

Ja så kanske utfallet de facto har blivit men poängen är att det strategiska greppet angående menaiter som import av väljare i dagsläget de facto kanske visat sig vara ett misslyckande. Men när besluten togs under slutet av 1990-talet så verkade det vara en strålande idé och vägen framåt för att säkra maktinnehavet. Kurdimporten visade ju sig ha blivit en succé.

Vi människor tenderar ju att ofta överskatta vår förmåga att genomföra lagda planer. Företag som kämpar för att behålla sin marknadsdominans kan se en gigantisk marknad som kan vinnas bara man når en ny växande kundgrupp med effektiv marknadsföring. Men sen visar det sig att de nya potentiella kunderna inte är så intresserade. Vad ledningen då gör är att den intensifierar marknadsföringen och hoppas vinna över de nya kunderna samtidigt som den kämpar för att behålla de gamla. Jag har suttit med i rum där denna typ av beslut har tagits och vet hur människor resonerar.

Men nu planeras för att Ardalan S ska ta över. Sekulär muslim. Vi får se hur det går.
Senast redigerad av Ottokar 2019-10-24 kl. 08:49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in