2019-10-23, 18:15
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Oj då.

Jag tror att hon kommer att ha svårt att få 30 miljoner för det. När hon själv köpte det så hade ju priset blivit nedsatt från 29 miljoner till 26 och legat ute på marknaden ett tag - de som har råd med ett sådant pris har råd att vänta och behöver inte göra några förhastade köp.
Japp, plus en halvfärdig pool som jag antar inte kommer stå klar vid försäljning. Gissningsvis blir det en mindre bostadsrätt i stan efter detta. Hon gjorde ingen vidare vinst vid förra husförsäljningen så hon har inte en massa kapital att pytsa in i ett nytt hus själv.
Citera
2019-10-23, 18:18
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Japp, plus en halvfärdig pool som jag antar inte kommer stå klar vid försäljning. Gissningsvis blir det en mindre bostadsrätt i stan efter detta. Hon gjorde ingen vidare vinst vid förra husförsäljningen så hon har inte en massa kapital att pytsa in i ett nytt hus själv.
Mycket mindre ja bostadsrätt nej inredning nej
Citera
2019-10-23, 18:18
Medlem
Citat:
Oj då.

Jag tror att hon kommer att ha svårt att få 30 miljoner för det. När hon själv köpte det så hade ju priset blivit nedsatt från 29 miljoner till 26 och legat ute på marknaden ett tag - de som har råd med ett sådant pris har råd att vänta och behöver inte göra några förhastade köp.
Har råd att vänta? Vem har inte råd att vänta med att köpa hus? Vad menar du egentligen?
Citera
2019-10-23, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Några tankar kring vad för skit som håller på att träffa fläkten!

Finns hennes stiftelse "Isabella Löwengrip Foundation" som hon talar (talade) om överhuvudtaget mer än i hennes fantasi?

Saxat från hennes blogg:

"I år startar jag min stiftelse i mitt namn och en viss procent av allt jobb jag gör kommer att gå stiftelsen. Just nu håller min fantastiska CSR-ansvarig på att starta den. Veckans möten i Cannes har resulterat i att Löwengrip Invest har donerat 360 000 kronor. Det är helt fantastiskt att kunna ge tillbaka och jag ser fram emot att fortsätta jobba med flera av organisationerna långsiktigt, det är så vi kan göra skillnad!"

Vart donerades pengarna och vad har de använts till? Har hon bara "donerat" pengarna från sitt bolag oskattade rätt in på ett konto i en stiftelse som inte finns? Det verkar inte bättre! Och sedan då? Vad har hon använt dessa pengar till? Står de kvar på kontot? Hennes bolag var ju nära KK men ändå fanns det pengar att donera till fantasistiftelsen!

Något är fishy och sannolikt olagligt här!

Tror inte det finns något olagligt alls. Eller ens skatteplanering. Hon har ju tvärtom brist på pengar. Det är som med allt annat, cargo culting. Rika människor donerar till välgörenhet, då ska Bella också göra det, så blir hon väl rik.

Angående de 360 tkr så var väl det inträdespriset till Elton John, alternativt Svalbardresan.
Citera
2019-10-23, 18:24
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Mycket mindre ja bostadsrätt nej inredning nej

Balder Balle skakar fram en våning på Östermalm skall du se! Inget för han, så läge hon är villig och sköter sig får hon bo kvar. Sen efter det förhållandet har kraschat och han har offentligt slaktats av hennes fiction historier så kanske det blir en 3:a i Fisksätra.
Citera
2019-10-23, 18:33
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Har råd att vänta? Vem har inte råd att vänta med att köpa hus? Vad menar du egentligen?

Snarare har de TID att vänta, sannolikt bor en potentiell köpare redan rätt schysst och behöver inte impulsköpa en barre.
Citera
2019-10-23, 18:43
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Snarare har de TID att vänta, sannolikt bor en potentiell köpare redan rätt schysst och behöver inte impulsköpa en barre.

Precis så jag menade.

Alltså, ogenomtänkta bostadsköp brukar ske när människor helt enkelt är desperata för att skaffa någonstans att bo - typ, de får ett jobb i en ny stad och behöver en bostad där de kan flytta in snabbt. Människor som har råd med hus i den klassen bor som sagt redan schysst och kan fixa ett stabilt tillfälligt boende medan de letar efter hus som passar deras behov. De behöver inte heller betala överpris.

Såvitt jag förstår det så skedde det ingen budgivning när Bella köpte huset heller. Jag tror hon kommer att ha tur om hon får in det hon betalade för huset. Att det nu ryktas att en annan "influencer" tittat på huset säger väl rätt mycket om vilka de tror ska gå på att betala 30 miljoner för villan...
Citera
2019-10-23, 18:46
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Precis så jag menade.

Alltså, ogenomtänkta bostadsköp brukar ske när människor helt enkelt är desperata för att skaffa någonstans att bo - typ, de får ett jobb i en ny stad och behöver en bostad där de kan flytta in snabbt. Människor som har råd med hus i den klassen bor som sagt redan schysst och kan fixa ett stabilt tillfälligt boende medan de letar efter hus som passar deras behov. De behöver inte heller betala överpris.

Såvitt jag förstår det så skedde det ingen budgivning när Bella köpte huset heller. Jag tror hon kommer att ha tur om hon får in det hon betalade för huset. Att det nu ryktas att en annan "influencer" tittat på huset säger väl rätt mycket om vilka de tror ska gå på att betala 30 miljoner för villan...

Det är en rätt dåligt bevarad hemlighet att Blondinbella MÅSTE sälja huset! Dåligt signalvärde, det signalerar prutläge! Ska vi 30 aktiva här i tråden gå ihop och lägga ett bud?
Citera
2019-10-23, 19:03
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Balder Balle skakar fram en våning på Östermalm skall du se! Inget för han, så läge hon är villig och sköter sig får hon bo kvar. Sen efter det förhållandet har kraschat och han har offentligt slaktats av hennes fiction historier så kanske det blir en 3:a i Fisksätra.
Nej ska tydligen bli en mindre etta om några veckor utan hjälp ifrån Erik
Enligt skvallret så kan Erik inte göra något alls för att hjälpa Isabella
Nämnde fyra svenska maktsfärer, vill inte outa någon specifik maktsfär
Om 2-3 veckor så blir det svårt att få 10 öre per krona, om man säger så, och omgivningen bör ta 2-3 veckor semester
Som sagt, spring, begär och acceptera endast kontanter
Köp inga bolag immateriella rättigheter och teckna inga nya avtal
För all del, köp krämer eller en inventarier, men inget annat
Senast redigerad av qutm 2019-10-23 kl. 19:16.
Citera
2019-10-23, 19:12
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Tror inte det finns något olagligt alls. Eller ens skatteplanering. Hon har ju tvärtom brist på pengar. Det är som med allt annat, cargo culting. Rika människor donerar till välgörenhet, då ska Bella också göra det, så blir hon väl rik.

Angående de 360 tkr så var väl det inträdespriset till Elton John, alternativt Svalbardresan.

Har för mig hon dök upp på amfAR i Cannes, där ligger priserna på de billigare "supporter" biljetterna i hennes spann på "donationen".

Tvivlar starkt på att stiftelsen finns registrerad mer än i drömmarnas värld. Det där var nog lite over-the-top även för att vara Isabella. Så instämmer med Pankeborg, troligen inget olagligt med stiftelsen. Fanns bara ingen ekonomi för det när det kom till kritan.

Dessvärre kan det nog ligga lite värre till med bolagen. Hon måste haft en rejäl släng hybris där under våren/sommaren och samtidigt varit sjukt duktig på att sälja in sitt eget lyxlirande till sin styrelse som marketing av bolagen. Den där Pingis och VDn kan ju inte ha någon koll över huvud taget, alt ingen talan. Synd på ett tidigare intressant bolag (Beauty) att en persons lyxkonsumtion sänker en hel bolagsgrupp utan att sidekicken ens reagerar. Smått otroligt faktiskt. Gissar att Isabellas dröm var att hamna på "Forbes under 30" och sedan använda det som en inträdesbiljett på amerikanska marknaden. Tyvärr är det inte lika lätt att snurra upp Forbes som Veckans Affärer. Den sagan är nog över nu.
Citera
2019-10-23, 19:14
Medlem
loajsas avatar
Citat:
Det är en rätt dåligt bevarad hemlighet att Blondinbella MÅSTE sälja huset! Dåligt signalvärde, det signalerar prutläge! Ska vi 30 aktiva här i tråden gå ihop och lägga ett bud?

Ingen dum ide.

Vi startar en Bella-stiftelse, och har föreläsningar om ekonomi i huset. Med bellis som exemper fur man inte ska göra för att lyckas.
Citera
2019-10-23, 19:26
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Nej ska tydligen bli en mindre etta om några veckor utan hjälp ifrån Erik
Enligt skvallret så kan Erik inte göra något alls för att hjälpa Isabella
Nämnde fyra svenska maktsfärer, vill inte outa någon specifik maktsfär
Om 2-3 veckor så blir det svårt att få 10 öre per krona, om man säger så, och omgivningen bör ta 2-3 veckor semester
Som sagt, spring, begär och acceptera endast kontanter
Köp inga bolag immateriella rättigheter och teckna inga nya avtal
För all del, köp krämer eller en inventarier, men inget annat

Det säkraste för henne är att få hjälp till en hyresrätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in