2019-10-23, 14:06
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuoblePaladin
Vet inte om det har varit uppe i tråden eller inte men rörande ev. bryning mellan Bella och Pingis. Pingis är skriven på Gotland (Fårö) och visserligen föräldraledig, men...
Nej det är mycket större och allvarligare än toblerone-fiffel
Firman tecknas var för sig, så det är upplagt för konflikter och korsbeskylllningar
Det omfattar båda initialt i alla fall
Senast redigerad av qutm 2019-10-23 kl. 14:22.
Citera
2019-10-23, 14:16
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
hon har varit skriven på fårö i flera år, trots att hon bor i sthlm med sin man och knappt är där (man ska vara skriven på den adress där man får sin huvudsakliga dygnsvila). undrar vad skatteverket säger om det?

Ptja.... Hon betalar 3,78 kr mer i skatt för varje hundralapp hon får i lön genom att vara skriven på Fårö istället för Stockholm så Skatteverket lär inte jaga henne med blåslampa!

Fårö är inte Isle of Man....
Citera
2019-10-23, 14:28
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ptja.... Hon betalar 3,78 kr mer i skatt för varje hundralapp hon får i lön genom att vara skriven på Fårö istället för Stockholm så Skatteverket lär inte jaga henne med blåslampa!

tänkte mer om hon kanske sitter och cashar in på falskt bostadsbidrag osv. :P oavsett anledning är det ju ändå ett brott att vara skriven där man inte bor.
Citera
2019-10-23, 15:33
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:

Drar kanske av eventuella resekostnader för att ta sig till jobbet? Men har svårt att se hur hon skulle tjäna nått på det om det skiljer så mycket i skatt

Går det att få ut hennes deklaration och se vilka avdrag hon har gjort eller är det inte offentligt?
Citera
2019-10-23, 15:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Drar kanske av eventuella resekostnader för att ta sig till jobbet? Men har svårt att se hur hon skulle tjäna nått på det om det skiljer så mycket i skatt

Hon kan vid något tillfälle saknat fast bostad och då skrivit sig på lantstället och sedan inte brytt sig om att ändra? Rena spekulationer från min sida!

Men som du skriver så kan hon ju ha något ekonomiskt fuffens för sig också!
Citera
2019-10-23, 16:45
Medlem
leeloufiives avatar
Någon som vet vem den amerikanska delägaren var i bolaget i NY? Snackades fint om detta i juni. Alltid nice med en amerikansk affärspartner...när det går bra. Gör man bort sig, inte levererar, eller ens dyker upp igen, kan det snabbt bli ganska otrevligt om hen investerat pengar och/eller ställt sitt kontaktnät till förfogande. Någon som har en take på detta?

Ang försäljning av Lidingövillan tror jag det dröjer. Den genererar trots allt intäkter i dagsläget. Huset har hyrts ut rätt friskt till reklamfilms-inspelningar/fotograferingar. Dagshyra: ca 40.000 kr/dag. 1 dag uthyrd = troligen alla huskostnader täckta för en månad. Ganska bra business.

Tjatas mycket här i tråden om SVD och stora avslöjanden, skvaller taget ut ur det blå eller finns det någon substans?

För övrig är det väl vid det här laget kristallklart att ägarna satt sprätt på företagens pengar på privat konsumtion. Något SKV tyvärr inte tycker är helt kosher. Någonstans lägger det en lätt sordin över den annars så "framgångsrika" imagen de jobbat så hårt på att bygga upp, redan innan allt briserade. Att konstant skylta med ett lyxliv ett barn kan räkna ut att man inte kan finansiera med privata medel känns ju mest genant när man vill leka tung affärskvinna som "vuxit" ur lilla Sverige.

Någonstans tycker jag ändå lite synd om henne, hon är ju trots allt inte så gammal. Despite all så har hon troligen åstadkommit mycket mer än de flesta här som älskar att vältra sig i att dissa hennes minsta andetag. Så en eloge för hennes driv och en diss för att vara en riktigt risig economista.
Senast redigerad av leeloufiive 2019-10-23 kl. 16:51.
Citera
2019-10-23, 16:47
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Hon kan vid något tillfälle saknat fast bostad och då skrivit sig på lantstället och sedan inte brytt sig om att ändra? Rena spekulationer från min sida!

Men som du skriver så kan hon ju ha något ekonomiskt fuffens för sig också!

Hon skrev sig där 2017 och jag tvivlar starkt på att hon skulle ha något ekonomiskt fuffens för sig!
Citera
2019-10-23, 17:51
Medlem
Ringhals3s avatar
Några tankar kring vad för skit som håller på att träffa fläkten!

Finns hennes stiftelse "Isabella Löwengrip Foundation" som hon talar (talade) om överhuvudtaget mer än i hennes fantasi?

Saxat från hennes blogg:

"I år startar jag min stiftelse i mitt namn och en viss procent av allt jobb jag gör kommer att gå stiftelsen. Just nu håller min fantastiska CSR-ansvarig på att starta den. Veckans möten i Cannes har resulterat i att Löwengrip Invest har donerat 360 000 kronor. Det är helt fantastiskt att kunna ge tillbaka och jag ser fram emot att fortsätta jobba med flera av organisationerna långsiktigt, det är så vi kan göra skillnad!"

Vart donerades pengarna och vad har de använts till? Har hon bara "donerat" pengarna från sitt bolag oskattade rätt in på ett konto i en stiftelse som inte finns? Det verkar inte bättre! Och sedan då? Vad har hon använt dessa pengar till? Står de kvar på kontot? Hennes bolag var ju nära KK men ändå fanns det pengar att donera till fantasistiftelsen!

Något är fishy och sannolikt olagligt här!
Citera
2019-10-23, 17:56
Medlem
HeroesSilencios avatar
Nu påstås det att huset ligger ute till försäljning också. Det var väntat!

https://bloggbevakning.se/2019/10/23/isabella-lowengrip-saljer-sitt-nya-hus-pa-lidingo/#comment-1703825
Citera
2019-10-23, 18:03
Medlem
loajsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio

https://bloggbevakning.se/2019/10/23/isabella-lowengrip-saljer-sitt-nya-hus-pa-lidingo/#comment-1703825

Otippat. Det går inte så bra för världens mäktigaste, förväxta tonårsflicka.
Citera
2019-10-23, 18:04
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio

Oj då.

Jag tror att hon kommer att ha svårt att få 30 miljoner för det. När hon själv köpte det så hade ju priset blivit nedsatt från 29 miljoner till 26 och legat ute på marknaden ett tag - de som har råd med ett sådant pris har råd att vänta och behöver inte göra några förhastade köp.
Citera
2019-10-23, 18:12
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Oj då.
Jag tror att hon kommer att ha svårt att få 30 miljoner för det. När hon själv köpte det så hade ju priset blivit nedsatt från 29 miljoner till 26 och legat ute på marknaden ett tag - de som har råd med ett sådant pris har råd att vänta och behöver inte göra några förhastade köp.
Inget att oroa sig for, hon ska bara flytta hem till Erik
Om kopare kan vanta ett par veckor sa kommer dom kanske inte vilja bo dar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in