2019-10-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tror inte att p7:an enbart är ren formalia i detta fall då det är frivårdsinspektören som rekommenderat den.
Jag tror att SD även i denna intervju visat tecken på hybris.

Bara för att rekapitulera, så har @Moralensväktare skrivit så här om Stefan:
Japp. Jag har en obehaglig känsla av att SD är bra mycket "sjukare" än vad man först anat.
Med det inte sagt att rätt straff kommer att tilldömas honom. Som GW sa till en anna ökänd mördare: "Du ska noga akta dig för de i vita rockar" när man diskuterade om det vore att föredra vård(rättspsyk) framför fängelse.
Får en känsla av att det rådet tillhör en annan tid och att 2019 är det andra spelregler.
Citera
2019-10-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
När sa Lena detta? Var det ganska nära inpå mordet?

Det var under en period hon lämnade detta, det sista inte långt innan.
Citera
2019-10-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag har slutat med det för länge sedan.
Som du beskriver LW där låter som du beskriver en efterbliven. Hon offrade nog sitt yrke i detsamma som hon inledde förhållandet med SD (eftersom hon hade vigt honom med HD). Sedan kan hon förstås repeterat "freedom, freedom" in absurdum för att intala sig själv att det är hennes önskan men varje val vi gör får ju konsekvenser.

Eller också så ville hon ha ett mindre krävande arbete och SD bara var ett medel för att "straffa" ut sig från pastorsyrket men att hon inte förmådde avsluta relationen när syftet var uppfyllt.

Vi har väl redan konstaterat att Lena slutade som pastor långt innan hon inledde sin relation med SD.
Så vad pratar du om?
Citera
2019-10-22, 23:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Varför anmälde hon inte hot till polisen om hon hade bevis?

Hon kanske använde det som leverage. Om SD inte lämnar henne ifred så lämnas bevisen till polisen? SD skulle nog inte kunnat acceptera att bli styrd på det sättet av Lena. Det kan vara en del av motivet. Spekulerar så klart.
Citera
2019-10-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Japp. Jag har en obehaglig känsla av att SD är bra mycket "sjukare" än vad man först anat.
Med det inte sagt att rätt straff kommer att tilldömas honom. Som GW sa till en anna ökänd mördare: "Du ska noga akta dig för de i vita rockar" när man diskuterade om det vore att föredra vård(rättspsyk) framför fängelse.
Får en känsla av att det rådet tillhör en annan tid och att 2019 är det andra spelregler.

Ja, jag hade en stark känsla av obehag när han var nära.
Hans fanclub och särskilt JG kommer ha svårt att förstå att de blev så lurade. För sin egen självkänsla intalar de sig att han är oskyldig. Han med stort H för dom.

Hm nja rättspsyk är inte att leka med, inte ens 2019.
Nej jag tror han är djupt störd, men inte störd på ett sätt att han inte visste vad han gjorde.
Han visste exakt vad han gjorde.
Citera
2019-10-22, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja, jag hade en stark känsla av obehag när han var nära.
Hans fanclub och särskilt JG kommer ha svårt att förstå att de blev så lurade. För sin egen självkänsla intalar de sig att han är oskyldig. Han med stort H för dom.

Hm nja rättspsyk är inte att leka med, inte ens 2019.
Nej jag tror han är djupt störd, men inte störd på ett sätt att han inte visste vad han gjorde.
Han visste exakt vad han gjorde.
Det är så jag menar. Beräknade kallblodig typ. Inte korkad i ordets rätta mening, snarare tvärtom.
Citera
2019-10-22, 23:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om det stämmer att du inte känner någon i Örebro så skulle du knappast outa dig genom att ge exempel på frikyrkor.
Om du har ljugit och finns i Örebrotrakten så förstår jag att du vill hålla tyst.

Varför anklagar du andra för att skydda någon kyrkas rykte?
Det är du som skyddar dess rykte när du först berättar om bisarra regler och sedan inte talar om vilken kyrka det gäller.
Du inser kanske också att kyrkans regler är många år efter sin tid (om det inte bara handlar om dina fantasier).

Men det var väl ett jävla tjatande för att försöka luska var skribenter geografiskt hör hemma, vilka de känner och varandes en "sekt" om man råkar ha en uppfattning om något som avviker från gängse i tråden... ockuperas tråden av paranoida föreningen?

På vilket sätt är det förresten en "bisarr regel" att ett trossamfund vill undvika att deras vigselförättare inte ska reduceras till att ses som ett plumpt skämt? Det civila sekulära samhället ger äktenskapet en hel del rättsverkningar som indikerarar att det inte ses som något lättvindigt även om individer kan hysa uppfattningen att det inte är så noga.
Citera
2019-10-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hon kanske använde det som leverage. Om SD inte lämnar henne ifred så lämnas bevisen till polisen? SD skulle nog inte kunnat acceptera att bli styrd på det sättet av Lena. Det kan vara en del av motivet. Spekulerar så klart.

Ja, fast har det förekommit hot så tycker jag är det märkligt om hon inte anmält det när hon anmält en händelse hon mer eller mindre provocerat fram själv.
Citera
2019-10-22, 23:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Lägg också till en rejäl dos sadistiska böjelser, iaf uttolkat i det han säger, skriver, visar upp och delvis gör (bla musen) av allt att döma, ett starkt intresse att förstöra för andra, håna och göra sig lustig på andras bekostnad. Särskilt de personer han anser ligga i nåt slags underläge gentemot honom själv.

Så tolkar jag den sjuka jäveln. HD ligger inte långt efter.

Ord och inga visor! Och jag håller med dig. Jag hoppas de lyckas sätta åt båda två.

De loggar vi diskuterat de senaste dagarna blottar en störd individ. Och jag förstår inte hur hans supporterklubb fortfarande kan bete sig som om de var antingen döva eller blinda eller båda...?

Och även MV (se mitt förra inlägg) beskriver ju både hybris och ett avvikande beteende. Och jag tror detta ”vane-tramsande” eskalerat pga av stressen och då stått i så bjär kontrast till allvaret i förhörsrummet.

Citerar återigen @Moralensväktare:
”Men SD har en utmärkande stil i förhör så han kommer med all sannolikhet få göra en sinnesundertsökning ifall han kommer att åtalas.”

Han kommer falla på eget grepp. Han har helt enkelt tagit sig vatten över huvudet.
Citera
2019-10-22, 23:29
Medlem
Citat:
Ja, fast har det förekommit hot så tycker jag är det märkligt om hon inte anmält det när hon anmält en händelse hon mer eller mindre provocerat fram själv.

Jo vi har förstått att du tycker det är märkligt. Du har upprepat detta som ett slags mantra så man funderar på om du försöker övertyga dig själv.
Citera
2019-10-22, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Ja, jag har sett fotot av henne och brudparet hon vigt. Finns också ett foto från den 24/1 2016,
där hon har prästkragen på och har hållit gudstjänst i Hagakyrkan i Örebro. Har för mig att jag
läst någonstans att hon brukade rycka in och jobba som pastor ibland, trots att hon slutat sin
tjänst inom kyrkan.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vi har väl redan konstaterat att Lena slutade som pastor långt innan hon inledde sin relation med SD.
Så vad pratar du om?

Det här med projicering.... Vad pratar du om??? Har du glömt ta din medicin...

Det finns foton där LW vigt brudpar från 2014 och 2016 med prästkragen runt halsen...
Citera
2019-10-22, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jo vi har förstått att du tycker det är märkligt. Du har upprepat detta som ett slags mantra så man funderar på om du försöker övertyga dig själv.

Du tycker inte det ser märkligt ut att hon snör iväg en anmälan som hon rimligtvis bör inse inte blir något av men "spar" händelse som påstås utgöra hot?
Eller är det månne så att hotet också var en befogad respons på något hon sagt eller gjort liksom misshandelsanmälan?
Det jag tänker är att hon verkar vilja sätta dit honom mer än hon är mån om sitt eget väl och ve.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in