2019-10-19, 23:02
Medlem
I media i dag skrivs det om ett mord som ska ha utförts av headshot-ligan, HSL.
Är det ett riktigt namn eller bara något media hittat på för att det blir bättre tidning av det?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/opPBd0/sa-kartlade-polisen-natverket-head-shot-ligan

Tidigare har ju Dödspatrullen och Shottaz dykt upp och dom verkar ju typ kalla sig själv för just det.
Hur är det här?
Stort gäng eller bara några lösa nissar som vill ha ett bra namn?
Citera
2019-10-19, 23:08
Bannlyst
Låter som en CS-klan.
Citera
2019-10-19, 23:14
Bannlyst
Aftonbladet gör allt dom kan för att förstärka gängens makt, kriminella människor både på aftonbladet och i förorten, lika barn leka bäst.
Citera
2019-10-20, 10:14
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Jag läste artikeln i Aftonbladet tidigare i morse, innan dom hade gjort den till en betalartikel, och har för mig att dom listade dom skjutningar som kan kopplas till denna gruppering genom de två pistoler och den AK som hittades i den kraschade bilen.
Om jag inte missminner mig så stod det att i princip alla skjutningar hade utförts genom skott mot benen på respektive brottsoffer.
Jag kan ju tycka att namnet "Headshot-ligan" då är aningen missvisande.
Citera
2019-10-20, 10:46
Medlem
FinskSvartskalles avatar
HSL för mej är Helsingin Seudun Liikenne, dvs Finlands motsvarighet till SL.
Men, trist om det har kommit upp ännu ett trigger happy förortsgäng.
Citera
2019-10-22, 22:19
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
HSL för mej är Helsingin Seudun Liikenne, dvs Finlands motsvarighet till SL.
Men, trist om det har kommit upp ännu ett trigger happy förortsgäng.
Ja, det är det. Fast att en "liga"/gruppering existerar bara för att tre-fyra killar bestämt sig för det … och skaffat vapen … vilket aftonhoran säger är en "liga", betyder inte att de själva känner till att dem är "HSL" så fjantigt.

Vad betyder Seudun? Och vad fanken menar du att SL är? Ser att en användare ovan har det som signatur, aldrig hört. Stockholm Länstrafik, jovisst.
Citera
2019-10-23, 03:39
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Ja, det är det. Fast att en "liga"/gruppering existerar bara för att tre-fyra killar bestämt sig för det … och skaffat vapen … vilket aftonhoran säger är en "liga", betyder inte att de själva känner till att dem är "HSL" så fjantigt.

Vad betyder Seudun? Och vad fanken menar du att SL är? Ser att en användare ovan har det som signatur, aldrig hört. Stockholm Länstrafik, jovisst.

Helsingin ( Helsingfors ) Seudun
( Områdes) Liikenne ( Trafik ).

Ja, Head Shot är det nog de själva som döpt sej till, men liga har nog Afton lagt till.
Citera
2019-10-23, 07:40
Medlem
Alarabic666s avatar
De e ju de där som smyger ut ur skuggorna och lägger ett skott i huvudet för att sedan försvinna med vinden.
Väldigt mystiskt och spännande på samma gång. Ser fram emot att läsa mer om dem här på Flashback.
Citera
2019-10-23, 15:04
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Helsingin ( Helsingfors ) Seudun
( Områdes) Liikenne ( Trafik ).

Ja, Head Shot är det nog de själva som döpt sej till, men liga har nog Afton lagt till.
Du tror alltså, benknäckarseriöst att några personer namnger sig vara med i ett gäng som heter "headshot"? Kanske Heads Hot, kanske. Men alla över 20år skulle nog springa för glatta livet för att inte bli smittad av idiotin dem då drar med sig, oavsett vilken av dessa två titlar "gänget" valt - således påstår jag prompt att det inte är fallet, att de självmant valt att kalla sig för detta retarderade öknamnet.
Citera
2019-10-23, 16:22
Medlem
GoUoDs avatar
Hahaha, folk på flashback sitter på allvar och tror att gangstrarna döper sina grupperingar till klannamn från counterstrike! För all del att "dem" (slöddret, blattar, parasiter, imbecilla, idioter, MENA m.m.) har en förkärlek till våld och även väljer, om de nu ska vara gängliga i kriminella rörelser, vill kalla sig för något tufft, så kan väl det ändå inte vara fallet, att man döper om sig till något så tattigt som headshotligan?
Senast redigerad av GoUoD 2019-10-23 kl. 16:24.
Citera
2019-10-23, 17:30
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Du tror alltså, benknäckarseriöst att några personer namnger sig vara med i ett gäng som heter "headshot"? Kanske Heads Hot, kanske. Men alla över 20år skulle nog springa för glatta livet för att inte bli smittad av idiotin dem då drar med sig, oavsett vilken av dessa två titlar "gänget" valt - således påstår jag prompt att det inte är fallet, att de självmant valt att kalla sig för detta retarderade öknamnet.

Dude, det som är absurt för dej behöver inte vara det för brottsliga blattar från förorten.
Inte omöjligt alls att dom har döpt sitt gäng till Head Shot
Citera
2019-10-23, 17:41
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Dude, det som är absurt för dej behöver inte vara det för brottsliga blattar från förorten.
Inte omöjligt alls att dom har döpt sitt gäng till Head Shot
"dud", det blir ju en allegori i deras förtret, att kalla sig "headshot". T.o.m. en sönderpundad blatte borde begripa detta. Gissar att det handlar om andra generationens invandrare nu, men det kan ju likväl vara Svenskar. Otroligt i ordet rätta bemärkelse är det i vilket fall, att någon frivilligt benämner sig själv som "Headshot".

Edit: jag är för övrigt en i mängden av dessa "kriminella blattar i förorten", så kom inte med det där "du och dem"-snacket. Ser dem förvisso som förpestande avarter och dåliga ursäkter till besjälade köttdräkter, men förstår likförbannat vad de förpestande avarterna säger, och hur dessa dyrkare tänker.
Senast redigerad av GoUoD 2019-10-23 kl. 17:45.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in