2019-10-22, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Att det är en störd och/kanske sjuk människa är nog de flesta här överens om, frågan om han är tillräckligt sjuk för vård. Hoppas rätt personer dömer det.

Helt klart!

Av det som framkommit hittills av SDs"handel och vandel" så är han garanterat inte sjuk i lagens mening, även om de flesta här anser att det han troligen har gjort är "sjukt". Det tycker jag också.

Men han är störd och det är en annan sak. Personlighetsstörd. En lömsk jävel i mina ögon. Nu sitter han som misstänkt för mord och har gjort det under lång tid. SD tror kanske att han kan lura förhörsledarna med sin svada, men de är vana och låter sig inte luras. De har varit med förr...

Han har med all säkerhet redan genomgått P7-an.

Att han skulle vara ett offer för omständigheterna och egentligen är en hyvens person, det har experterna redan för länge sen begripit att han inte är.

Men är han mördaren? Det är frågan. På fredag får vi förhoppningsvis veta mer - eller så blir det omhäktning ytterligare en månad.
Senast redigerad av zilvereko 2019-10-22 kl. 19:10.
Citera
2019-10-22, 19:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Helt klart!

Av det som framkommit hittills av SDs"handel och vandel" så är han garanterat inte sjuk i lagens mening, även om de flesta här anser att det han troligen har gjort är "sjukt". Det tycker jag också.

Men han är störd och det är en annan sak. Personlighetsstörd. En lömsk jävel i mina ögon. Nu sitter han som misstänkt för mord och har gjort det under lång tid. SD tror kanske att han kan lura förhörsledarna med sin svada, men de är vana och låter sig inte luras. De har varit med förr...

Att han skulle vara ett offer för omständigheterna och egentligen är en hyvens person, det har experterna redan för länge sen begripit att han inte är.

Men är han mördaren? Det är frågan. På fredag får vi förhoppningsvis veta mer - eller så blir det omhäktning ytterligare en månad.

Enligt artikeln i NA idag lutar åklagaren mot att begära åtalsförlängning på fredag. Utredningen pågär alltjämt både mot SD och HD tydligen.
Citera
2019-10-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Enligt artikeln i NA idag lutar åklagaren mot att begära åtalsförlängning på fredag. Utredningen pågär alltjämt både mot SD och HD tydligen.

Bara bra att ÅH är noggrann och inte lämnar något åt slumpen, även om vi alla gärna vill veta mer. NU genast! Misstankarna riktar sig ju även åt annat / andra (?) håll och vi får så småningom erfara hur det ser ut och att ÅH får till bra bevis innan hon väcker åtal.
Citera
2019-10-22, 19:27
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Citat:
torsdag måste åklagaren väcka åtal eller begära förlängning om inte den häktade mannen ska släppas på fri fot.

– Jag kommer i veckan att begära åtalsförlängning. Vi är inte klara med utredningen ännu. Det är svårt att i nuläget säga något om när ett beslut om åtal kan komma. Kanske kan jag säga mer om det efter torsdag, säger Åsa Hiding.

https://www.na.se/artikel/misstankte-hjarstamordaren-ska-genomga-liten-sinnesundersokning-jag-kan-inte-svara-pa-varfor
Citera
2019-10-22, 19:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
https://www.na.se/artikel/misstankte-hjarstamordaren-ska-genomga-liten-sinnesundersokning-jag-kan-inte-svara-pa-varfor

Ja just det 24/10 är ju en torsdag 😅
Citera
2019-10-22, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om Du läser några inlägg tillbaka i tråden så har det framkommit.

Har för mig att Du tidigare skrivit i tåden att Du har ärenden till Hjärsta då och då... har Du någon koll på om HD bor där efter blivit släppt ur häktet?

Jag har hört att så är fallet men vet inte om det stämmer till 100%. Inte sett henne själv.
Citera
2019-10-22, 20:28
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tycker inte att de ska vara straffande
istället för förlåtande. Var har du fått det
ifrån?

Jag skulle kunna ge exempel men då
skulle jag outa mig och det tänker jag
inte göra.

Det fetade: Ingen annan som skriver här
menar du? De kristna och frireligiösa tycks
inte skriva här. Man kan ju undra varför?

Jag VET att det inte fungerar som du påstår! Sluta svamla om sådant du inte har en aning om. Du framställer dig själv som dum.
Citera
2019-10-22, 20:31
Medlem
Citat:
Helt klart!

Frågar du mig, så ja. Allt pekar mot det, med reservation för HD. Men jag säger SD med stor sannolikhet.
Citera
2019-10-22, 20:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Lägg också till en rejäl dos sadistiska böjelser, iaf uttolkat i det han säger, skriver, visar upp och delvis gör (bla musen) av allt att döma, ett starkt intresse att förstöra för andra, håna och göra sig lustig på andras bekostnad. Särskilt de personer han anser ligga i nåt slags underläge gentemot honom själv.

Så tolkar jag den sjuka jäveln. HD ligger inte långt efter.

Eller också lägger han ut historierna om musen och paddan för att han är blödig och blev illa berörd fastän han försöker hålla det på ett neutralt, likgiltigt tonläge?
Man kan inte utläsa med någon självklar säkerhet att han anser händelserna var "kul" även om det är en tänkbar förklaring.
Citera
2019-10-22, 20:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför kan du inte ge exempel på någon frikyrka som har dessa fördömande värderingar?
Är det bara du som i din fantasi tycker att de borde vara straffande istället för förlåtande?
Ingen annan verkar ha hört talas om sådana församlingar idag.

Du för ett väldigt förenklat resonemang. Det handlar inte om att vara fördömande även om en del extremreligiösa förvisso har en svaghet för detta (jag uppfattar absolut integlorian som extremreligiös) , en pastor förväntas kunna stötta andra i diverse livskriser. Därav må de själva befinna sig på ganska stabil grund. "Hjälp dig själv innan du hjälper andra" etc.

LW hade nog förvisso ett knippe konflikter med SD men jag tror även hon hamnade i konflikt med sig själv och sin yrkesroll och att hon därav kanske inte mådde så bra,där kring tiden för anmälningarna. Den ev besvikelsen över SD kanske förstärktes av det också, liknande en variant av projektion?

"Varför ser du flisan i din broders öga men
märker inte bjälken i ditt eget öga?

/Bibeln - Matteus 7:1-5"
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-22 kl. 20:52.
Citera
2019-10-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller också lägger han ut historierna om musen och paddan för att han är blödig och blev illa berörd fastän han försöker hålla det på ett neutralt, likgiltigt tonläge?
Man kan inte utläsa med någon självklar säkerhet att han anser händelserna var "kul" även om det är en tänkbar förklaring.

Javisst kan det vara så, lika mycket som att SD filmade genom LWs fönster för han ville hjälpa henne med heminredningen.
Eller varför inte en hårbottenmassage som LW missuppfattade?

Hm otroheten får jag svårare med....
Citera
2019-10-22, 21:20
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag VET att det inte fungerar som du påstår! Sluta svamla om sådant du inte har en aning om. Du framställer dig själv som dum.

Jag skulle kunna ge dig namn på
församlingar och pastorer.
Varför är det så viktigt för dig att
förneka det?
Försöker du skydda någon kyrkas rykte?
Drevs LW ut ur kyrkan efter skilsmässan
och nu när hon är död så har de dåligt
samvete och försöker dölja det?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-10-22 kl. 21:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in