2019-10-09, 22:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Det är generaliserande men jag måste hålla med om att alla kvinnor jag kan minnas som jag stött på i ledande positioner varit kassa.

Jag måste då säga att jag har haft blandade chefer och den bästa har varit en kvinna. Männen har varit de som lullat omkring och inte kunnat ge klara direktiv.
Sen är det många fler män som är chefer än vad kvinnor är chefer så jämförelsen är svår att göra.
Kvinnor verkar inte vara särskilt intresserade av att bli chefer, inte jämfört med män iallafall. Män jagar status överallt.
Citera
2019-10-10, 08:59
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag måste då säga att jag har haft blandade chefer och den bästa har varit en kvinna. Männen har varit de som lullat omkring och inte kunnat ge klara direktiv.
Sen är det många fler män som är chefer än vad kvinnor är chefer så jämförelsen är svår att göra.
Kvinnor verkar inte vara särskilt intresserade av att bli chefer, inte jämfört med män iallafall. Män jagar status överallt.

Det fetade: Jag tror detta nog är olika beroende av branch. I min är kvinnor knappast i minoritet och det fungerar bra. Även inom vårdsektorn finns gott om kvinnor i chefspositioner. Där fungerar det dock sämre då dessa kan vara otroligt makt-/statushungriga och gärna bossar istället för att leda.

Detta är alltså mina erfarenhter. Men jag bryr mig inte nämnvärt om min chef är man eller kvinna. Jag har haft båda sorterna och de har varit högt och lågt i båda lägren. Bäst av alla har dock varit en kvinna.

Bäst person på platsen gäller.
Citera
2019-10-10, 09:51
Medlem
Sqeptisks avatar
Varför blockera 50% av populationen till "ledande positioner"? Detta skulle i så fall innbära att hälften av de i "ledande positioner" inte är den bäst lämpade för uppdraget. Riktigt osmart
Citera
2019-10-10, 12:09
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Varför blockera 50% av populationen till "ledande positioner"? Detta skulle i så fall innbära att hälften av de i "ledande positioner" inte är den bäst lämpade för uppdraget. Riktigt osmart
De är färre än hälften. Vi har öst in hundratusentals unga män i vapenför ålder som avskyr vårat land och som även börjat skjuta av kvinnorna. Senast igår i Västervik. Lägg till nya trenden av balkongtrillande som uteslutande är ett kvinnligt fenomen.
Senast redigerad av BuckshotBill 2019-10-10 kl. 12:11.
Citera
2019-10-10, 22:28
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Bäst person på platsen gäller.

Amen.

Det är konstigt att det ska vara så svårt att förstå. Och att det samtidigt sablar ned svepande kommentarer (som trådens titel) och allmänt hållna riktlinjer såsom ”i vår organisation strävar vi efter en jämn könsfördelning”. Det intressanta är personens egenskaper, inte dess kön.
Citera
2019-10-10, 23:28
Medlem
Gammaray68s avatar
En kvinnas naturliga plats är någonstans mellan knytnäven och köket.
Citera
2019-10-11, 09:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68

Härligt av dig att provocera på det sättet. Har du svårt att få kontakt med kvinnor i övrigt?
Citera
2019-10-12, 22:01
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Toker där.
Du får då till de mest skojiga inläggen.
Citera
2019-10-12, 22:03
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Amen.

Det är konstigt att det ska vara så svårt att förstå. Och att det samtidigt sablar ned svepande kommentarer (som trådens titel) och allmänt hållna riktlinjer såsom ”i vår organisation strävar vi efter en jämn könsfördelning”. Det intressanta är personens egenskaper, inte dess kön.
Din sista mening sammanfattar mitt tyckande väldigt precist.
Citera
2019-10-12, 22:13
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmis87
Härligt av dig att provocera på det sättet. Har du svårt att få kontakt med kvinnor i övrigt?
Tror inte han har svårt att komma i kontakt med kvinnor. De kommer i kontakt med knytnäven ju
Citera
2019-10-22, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Tror inte han har svårt att komma i kontakt med kvinnor. De kommer i kontakt med knytnäven ju

Du är verkligen rolig du... funderat på stand up comedy ? Många ryggradslösa djur skulle nog krypa fram under stenarna för att lyssna på dig
Citera
2019-10-22, 17:46
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmis87
Du är verkligen rolig du... funderat på stand up comedy ? Många ryggradslösa djur skulle nog krypa fram under stenarna för att lyssna på dig
Som jag ser har du krypit fram. Fager som få, gissningsvis som avataren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in