Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Jag påstår inte att min modell är bevisad, det gör däremot du. Du har själv satt dig i den svåra situationen med tanke på globens obefintliga bevisläge.
Jag avkräver dig bevis därför att du påstår att du har bevis för en sfärisk jord, men du misslyckas varje gång att producera just bevis. Vad vill du att jag ska göra, tycka synd om dig?
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Självklart undvek du att förklara varför mitt korthus faller. Ditt inlägg är dock intressant. Det ger en indikation på din frustration kring ämnet, din rädsla inför plattjorden. Tänk om det är sant! Tänk om det visar att det är du som är det stora åtlöjet! Du trodde att jorden var en boll i ett oändligt vakuum, när man i själva verket enkelt kunde se att den var platt.
Har du svårt med läsförståelse? Din ad hoc-konstruktion faller i detta fallet på att perspektiv aldrig skymmer något. Därmed kan det konstateras att det är jordens rundning som skymmer nederdelan av objekt strax bortom horisonten.
Festligt att du nämner det stora åtlöjet. Grattis, priset går till dig.
Du kan inte säga vad solen är för något, hur långt bort den är eller hur den fungerar. Vad var det senast, en ostkupa med flera solar under? Krumbuktandet för att kunna klamra sig fast vid att 'allt har en poäng' skapat av en 'konstruktör' (Undrar vem du
egentligen menar...) får en ta sig för pannan.
Du medger att ditt ruckel till modell inte är bevisad? No shit Sherlock, du kan ju inte ens presenteera en fungerande karta över din påstått platta jord. Du har ingen aning om hur långt det är mellan platser på södra halvklotet. Du ba 'spekulerar'.
Du tror att hundratusentals studenter varje år får reda på att jorden egentligen är platt, och utan att blinka väljer de att ansluta sig till konspiratörerna. Ingen - jag säger ingen - backar och avslöjar vad som pågår på universitet jorden runt. Pun intended.
Nej, jag tycker inte synd om dig. Du sitter i tråden och plockar körsbär och väljer konsekvent att svara på de frågor där du inser att du skulle få problem med din platta jord.
Du bygger halmgubbar och har en allmänt ohederlig retorik, så tycka-synd-om-tåget har gått för länge sen.