2019-10-22, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Ja gud.... nu har förfallet gått för långt!

Forskare och bloggar i samma mening.....

Alltså, då är fan jag cannabisforskare! Internetforskare och stockholmsforskare!
Its all fun and games tills hon själv fick en släng av sleven.
Citera
2019-10-22, 03:39
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Ja men alla dessa låtsastitlar.... forskare i genus och BLOGGAR....

Alltså... vad fan har hänt med världen? Varför har vi blivit så anti-intelligens?

Hur kan man vara FORSKARE ang bloggar!!! Jävla pack, hon får säkert skattepengar också, alla dessa forskare och deras låtsas forskning kostar OSS pengar...
Citera
2019-10-22, 18:47
Medlem
Citat:
Ja gud.... nu har förfallet gått för långt!

Forskare och bloggar i samma mening.....

Alltså, då är fan jag cannabisforskare! Internetforskare och stockholmsforskare!

Vet inte hur det kommer gå med dem typen av yrken/sysselsättningar i framtiden. Om Sverige får ekonomiska problem på allvar...

Kuriosa: Här nedan är ”bloggforskaren” själv med i en blogg. Hon hade problem med bilbarnstolar. Kanske kan hon forska på sig själv.

”Hon [Kajsa Klein] kom för några veckor sedan hem från en Centraleuroparesa med sina två barn, Hanna snart tre och Julia tre månader.”

Kajsa Klein:

”Kanske i ilandsproblem-gnällgenren men jag blir så arg varje gång det händer. Babyskyddet går ju bra att ta med men bilstolarna för lite större barn släpar åtminstone inte vi med oss när vi reser...

Första gången vi upplevde problemet var efter en Atlantflygning, vi skulle ta oss från flygplatsen till våra vänner i Washington D.C. Hyrbilsfirman ger oss en framåtvänd stol i en modell vi aldrig sett förut och vägrar sedan att hjälpa oss att installera den.

"It's against Virginia state law".
Va?
"Ni kan köra till polisstationen, de kan visa er."
Va?

Till slut efter många misslyckade försök i 40-gradig värme (både att själva sätta fast stolen och att övertala de unga bilhyrsmännen att hjälpa oss trots att det tydligen är en kriminell handling) kommer jag på att det vi ska göra är att leta rätt på en mamma, en kvinnlig anställd. Hittar henne i utpasseringshytten. Hon vet hur man gör och är villig att hjälpa oss. Snabbt konstaterar hon att en del av bältet saknas. Vi får en ny stol som hon sätter fast och kan sedan äntligen lämna flygplatsen.

Och nu senast Wiens flygplats. Samma visa. De letar fram en framåtvänd stol vi inte kan installera. Ännu en gång kan de unga männen inte hjälpa oss eftersom det är mot reglerna (och gissar jag, de själva inte vet hur man gör). Och ännu en gång slutar det med att en kvinnlig anställd vars syrra har barn försöker hjälpa oss.”

http://www.vagabond.se/bloggar/resa-med-barn/20131017/trygghetsnarkoman-eller-oansvarig-foralder/
Citera
2019-10-22, 20:47
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kim088
Vet inte hur det kommer gå med dem typen av yrken/sysselsättningar i framtiden. Om Sverige får ekonomiska problem på allvar...

Kuriosa: Här nedan är ”bloggforskaren” själv med i en blogg. Hon hade problem med bilbarnstolar. Kanske kan hon forska på sig själv.

”Hon [Kajsa Klein] kom för några veckor sedan hem från en Centraleuroparesa med sina två barn, Hanna snart tre och Julia tre månader.”

Kajsa Klein:

”Kanske i ilandsproblem-gnällgenren men jag blir så arg varje gång det händer. Babyskyddet går ju bra att ta med men bilstolarna för lite större barn släpar åtminstone inte vi med oss när vi reser...

Första gången vi upplevde problemet var efter en Atlantflygning, vi skulle ta oss från flygplatsen till våra vänner i Washington D.C. Hyrbilsfirman ger oss en framåtvänd stol i en modell vi aldrig sett förut och vägrar sedan att hjälpa oss att installera den.

"It's against Virginia state law".
Va?
"Ni kan köra till polisstationen, de kan visa er."
Va?

Till slut efter många misslyckade försök i 40-gradig värme (både att själva sätta fast stolen och att övertala de unga bilhyrsmännen att hjälpa oss trots att det tydligen är en kriminell handling) kommer jag på att det vi ska göra är att leta rätt på en mamma, en kvinnlig anställd. Hittar henne i utpasseringshytten. Hon vet hur man gör och är villig att hjälpa oss. Snabbt konstaterar hon att en del av bältet saknas. Vi får en ny stol som hon sätter fast och kan sedan äntligen lämna flygplatsen.

Och nu senast Wiens flygplats. Samma visa. De letar fram en framåtvänd stol vi inte kan installera. Ännu en gång kan de unga männen inte hjälpa oss eftersom det är mot reglerna (och gissar jag, de själva inte vet hur man gör). Och ännu en gång slutar det med att en kvinnlig anställd vars syrra har barn försöker hjälpa oss.”

http://www.vagabond.se/bloggar/resa-med-barn/20131017/trygghetsnarkoman-eller-oansvarig-foralder/
Hon verkar spendera mycket tid utomlands. Har förmodligen ingen aning om vad som pågår i sverige, men ska ändå tycka rätt!

Vilken liten äckelhora! Hoppas bilbarnstolarna hennes går sönder för inte fan blir hennes barn friska med henne som mamma! Usch!
Citera
2019-10-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Släkt med helle?

Det verkar så. Helle Klein har i ett kommentarsfält på Facebook skrivit: ”Jag ser att vårt släktskap också triggar igång konspirationerna, suck”.

Kommentarsfältet under detta inlägg på Lars Ilshammars facebooksida. (Ilshammar är gift med Kajsa Klein):

https://m.facebook.com/lars.ilshammar/posts/2700957176601940

Utan att dra några slutsatser av detta kan därmed konstateras att Kajsa Klein har kända socialdemokrater bland vänner/bekanta både i ursprungliga släkten och via sitt giftermål med Ilshammar.
Citera
2019-10-22, 23:12
Medlem
Fint proffs-fotograf-foto på Kajsa Klein:

https://www.google.se/search?q=kajsa+klein&biw=320&bih=454&tbm=isch&prmd =isnv&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwi73Kay47DlAhWR0K YKHeqKAMAQ_AUIECgB#imgrc=SWvEUv7lA09xkM
Citera
2019-10-22, 23:41
Medlem
Citat:
Hon verkar spendera mycket tid utomlands. Har förmodligen ingen aning om vad som pågår i sverige, men ska ändå tycka rätt!

Många besök i Israel måhända?

Jag hoppas att folk begriper att den här kvinnan är jude (och beter sig därefter - de är ofta insyltade i olika "demokratiprojekt", som mest är förtäckta hatkampanjer mot vita människor). Hon ser precis ut som en sådan där ond jude som härjade i gamla Sovjet. Förmodligen känner hon ett genetiskt betingat hat mot den etniska ryskan Bilyana Martinovski.
Senast redigerad av Charvet 2019-10-22 kl. 23:53.
Citera
2019-10-23, 04:47
Medlem
Citat:
Ja men alla dessa låtsastitlar.... forskare i genus och BLOGGAR....

Alltså... vad fan har hänt med världen? Varför har vi blivit så anti-intelligens?

Hur kan man vara FORSKARE ang bloggar!!! Jävla pack, hon får säkert skattepengar också, alla dessa forskare och deras låtsas forskning kostar OSS pengar...

Ja, det finns en sorg i detta med anti-intelligens, som du så riktigt påpekar. Det är fruktansvärt att se orwellskan breda ut sig. Ord som ”nyanlända”, ”främlingsfientliga” etc etc etc.

Sedan torde alla så kallade anti-rasister dock vara djupt tacksamma över att rasister fortfarande existerar i vår nya sköna värld, för annars skulle det vara svårt vara anti.

Att vara medieforskare - som Kajsa Klein kallar sig - låter som ett bekvämt och lite lagom glassigt ”yrke”. Får hoppas inte medieforskarna går i strejk, ty då kommer samhället säkert snabbt gå under.

Fast Kajsa Klein skulle kanske kunna få nåt annat jobb inom stasi. Oups, felskrivning. Staten menade jag. Naturligtvis.
Citera
2019-10-23, 07:40
Medlem
Citat:

Tycker hon verkar utelämna detaljer här:

https://web.archive.org/web/20191023021511/https://m.facebook.com/lars.ilshammar/posts/2700957176601940

De där mejlen hon skickade till SU och GU. Hon förklarade väl inte dessa?
Citera
2019-10-23, 23:54
Medlem
Citat:

Kajsa Klein intervjuas om att hitta på vidrigheter för att få publicitet:

”Linda Rosing och Carolina Gynning hittar själva på blogghatet de utsätts för.
Dessa allvarliga beskyllningar har jag fått i både kommentarer och mail.

De droppade in efter jag skrev om blogghatet som drabbat dessa båda galanta damer.

Både Rosing och Gynning hävdar att de får kommentarer fyllda med personangrepp och könsord.
Nu svingas svärdet tillbaka.

Glamour girl hittar själva på vidrigheterna för att skaffa sig publicitet. Och visst är det så, att de får orimligt med publicitet med tanke på vad de egentligen presterat i sitt unga liv.

Jag ringde upp doktorand Kajsa Klein som forskat om bloggar.

-Det förekommer att PR-byråer och annat fixar till många kommentarer, säger hon.

Man hittar alltså på?

-Ja, så är det i vissa fall. Men när det gäller Linda Rosing eller Carolina Gynning tror jag inte det är så, fast jag vet inte, fortsätter hon.

Det är alltså inte helt omöjligt att de själva eller har någon uppslagsrik medhjälpare som randar ner de vidriga kommentarerna.

I USA är detta inget nytt alls. De flesta stora stjärnorna har en stab med människor som ser till att hålla grytan kokande.

Jag har sökt både Linda Rosing och Carolina Gynning för en kommentar men de har inte varit anträffbara. Jag får väl locka fram damerna med att föreslå en liten läcker roll i en Hollywood-produktion.

Ljut som ljug...”

https://callerockback.blogspot.com/2008/09/
Citera
2019-10-24, 00:12
Medlem
”Kajsa Klein tvingades lämna "Idol" i TV4 efter fredagskvällens program”

”Det var Kajsas fel” påstod en annan av deltagarna som önskar vara anonym.

Dock visar det sig att den anonyma uppgiftslämnaren eventuellt inte är trovärdig.

Då vi hat - förlåt, HAR - skällskydd mot hat och hot så är det ingen idé att skälla på oss pga den eventuellt felaktiga uppgiften ovan.

Det är i alla fall vad vi spanat fram här på nätet.

Men som Kajsa Klein säger:

” Vi ser det som djupt problematiskt att polisen inte prioriterar att spana på nätet”

Vi håller med Kajsa om att det är olyckligt att vi privatsparare måste lägga ner tid och kraft att spana på våra medmänniskor på detta sätt. Särskilt som de flesta är rätt ointressanta.

Kajsa Klein:

”Hon menar att de ideella krafterna inte borde behövas.

– Vi skulle vilja att polisen gjorde jobbet. Vårt långsiktiga mål är att avskaffa oss själva.”

https://expo.se/2018/12/polisen-l%C3%A4mnar-n%C3%A4thatet-fritt

Ja, låt polisen spana mer på nätet efter hemska näthatare. Kajsa Klein behöver man dock inte spana på eftersom hon självklart är en alltigenom god och icke-hatisk ljuv varelse.
Citera
2019-11-17, 19:29
Medlem
https://vimeo.com/373596003
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här