2019-10-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kujtim-Morena
Spennende sak dette. Hver eneste dag som jeg følger her i dette forum.
Jeg kan se huset i Sloraveien fra min vindu. Som det har været stille der veldig lenge.
Har du sett Tom Hagen der før? Er han høy?

Følte jeg så ham på Nationaltheatret etter jobb i dag. Jeg er langt ifra sikker. Han gikk med lue og gikk fort forbi meg - jeg er max 20 prosent sikker. Det gikk et sjokk gjennom kroppen enten det var ham eller ikke. Luen gjorde meg usikker.

Denne mannen jeg så var 1.90 cm høy. Synes ansiktet lignet, men kan ikke være sikker. Alder og klesstil var i tråd med det jeg har sett på bilder. Kan du bekrefte/avkrefte høyden hans? ; )
Senast redigerad av olivieroccean 2019-10-21 kl. 22:13.
Citera
2019-10-21, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Vi vet jo ikke om AEH er drept i boligen
Hadde vel blitt plukket opp av liksniffende hunder?

Jeg tenker GM(ene) er "proffe" nok til å ikke drepe henne i huset om de skal fingere en kidnapping.
Senast redigerad av olivieroccean 2019-10-21 kl. 22:35.
Citera
2019-10-21, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Hadde vel blitt plukket opp av liksniffende hunder?

Jeg tenker GM(ene) er "proffe" nok til å ikke drepe henne i huset om de skal fingere en kidnapping.
Det er rart politiet mener det da, eller tror du at de har null snøring ?

Apropos likhunder, hva vet vi om de har markert inne i boligen eller ikke ?
Citera
2019-10-21, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det er rart politiet mener det da, eller tror du at de har null snøring ?

Jeg skjønner.

Jeg hadde faktisk glemt denne politieteorien om at hun kanskje var drept i hjemmet.

Det er i så fall utrolig slurvete av "kidnapperne" om hun faktisk ble drept i hjemmet.
Citera
2019-10-21, 22:43
Medlem
Citat:

Det vet vi selvsagt ingenting om, men jeg begrunner jo hvorfor det er logisk å drepe henne utenfor hjemmet.

Hadde politihundene sniffet i hjemmet, ville det vært veldig rart av Hagen og Holden å tviholde på kidnappings-teorien for eksempel...

Men rarere ting har skjedd. Dette er ingen perfect crime, sikkert.
Senast redigerad av olivieroccean 2019-10-21 kl. 22:50.
Citera
2019-10-21, 22:45
Medlem
Citat:
Det vet vi selvsagt ingenting om, men jeg begrunner jo hvorfor det er logisk å drepe henne utenfor hjemmet.
Nå er det ingenting som er logisk i denne saken og således kan det tyde på at det er en amatør som har forsøkt å begå "det perfekte drap"
Citera
2019-10-21, 22:46
Medlem
Citat:
Jeg skjønner.

Jeg hadde faktisk glemt denne politieteorien om at hun kanskje var drept i hjemmet.

Det er i så fall utrolig slurvete av "kidnapperne" om hun faktisk ble drept i hjemmet.

Mulig oppdraget var drap og fjerning av kropp. Så kom en annen og rigget til åstedet med strips og trusselbrev. En med Sprox-sko.
Citera
2019-10-21, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dessa svenska soldater har grävt från hus till hus - från Lørenskog till Akershus fästning.

Frågan är var husen låg 1716-1718...

Det finns en karta från 1800-talet på 1881.no (tidigare hemligt stämplat) - det kan ge en ledtråd.

Jag är inte så bra på att hitta historiska kartor - kanske någon annan är :-)
Da finnes det kanskje tunneller etter dette i området den dag i dag? Jeg vet ikke hvordan man kan lete frem andre historiske kart dessverre. Noen andre kan sikkert :-)

I denne artikkelen sto noe (uthevet i fet skrift) som jeg ikke har sett i andre artikler:
"17. oktober. Tidligere denne uken skal politiet ha innhentet spyttprøver og fingeravtrykk fra en person som var på åstedet rett før Anne-Elisabeth Hagen forsvant 31. oktober 2018".
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/10/17/195619623/anne-elisabeth-hagen-savnet-i-ett-ar-politiet-innkaller-vitner-til-dna-prover
"Rett før"; betyr det samme dag eller dagen før eller noen dager før?
Citera
2019-10-21, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Da finnes det kanskje tunneller etter dette i området den dag i dag? Jeg vet ikke hvordan man kan lete frem andre historiske kart dessverre. Noen andre kan sikkert :-)

I denne artikkelen sto noe (uthevet i fet skrift) som jeg ikke har sett i andre artikler:
"17. oktober. Tidligere denne uken skal politiet ha innhentet spyttprøver og fingeravtrykk fra en person som var på åstedet rett før Anne-Elisabeth Hagen forsvant 31. oktober 2018".
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/10/17/195619623/anne-elisabeth-hagen-savnet-i-ett-ar-politiet-innkaller-vitner-til-dna-prover
Artikkelen er hentet fra VG og dette er da nevnt her flere ganger før, til og med hvem personen er og når han var der.
Citera
2019-10-21, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
De andre avisene (bl.a. VG) bruker ordlyden "i tiden før".

Så tipper ABC Nyheter smører på her.
Citera
2019-10-21, 23:06
Medlem
Citat:
De andre avisene (bl.a. VG) bruker ordlyden "i tiden før".

Så tipper ABC Nyheter smører på her.
Takk! :-) Du har sikkert rett! Det er rart at journalister har lov til å skrive ting på måter som blir misvisende.
Citera
2019-10-21, 23:07
Medlem
Citat:
Artikkelen er hentet fra VG og dette er da nevnt her flere ganger før, til og med hvem personen er og når han var der.
Ok. Takk! :-) Hvem er personen og når var han der da?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in