Citat:
Ursprungligen postat av
43344
Tackar för bilderna och rapporten.
Mycket hydrologi här, så man får leta för att hitta något som var intressant. Här var några saker jag fann intressanta. De flesta kända sedan tidigare.
Jag kopierar inte över särskilt då det blev nästan oläsligt och jag manuellt fått fixa till det. Kan därför finnas fel.
Citat:
År 1968 upprättades en översiktsplan, Generalplan för Angered-Bergum, enligt vilken invånarantalet i hela området beräknades till 130000-150000 personer vid framtida full utbyggnad.
Vi vet ju hur det blev med den saken.
Den mest intressanta sidan är nog sidan 96. Här är ett par klipp.
Citat:
Vid projektering av ledningssträckningar visade det sig vara svårt att erhålla permanenta lägen för ledningar mellan olika bebyggelsecentra. Detta gäller speciellt vid trafikplatserna, där det ej gick att finna ekonomiskt försvarbara lösningar. Vidare försvårar de mindre gynnsamma grundförhållandena en ledningsdragning på konventionellt sätt.
Citat:
Bergtunnlarna inom Angered har systematiskt karterats efter hand som utsprängningen avancerat.
Så fortsättning med bilderna.
Jag blev lite förvånad över bilden med skyltarna.
En av skyltarna börjar med PK samt något oläsligt. Vad kan det vara?
Rösered står det på en annan. Där blev jag förvånad. Det finns väl inga tunnlar ned dit! Även här gav rapporten svar.
För den andra bilden med bilen så låt mig gissa att det är nere vid Eriksbo. Delar ni min uppfattning?
För en av de andra bilderna, så kolla lite extra på belysningen. Det är ju blanktråd där uppe och vatten där nere. Ser ju helt livsfarligt ut. Får hoppas att de använt väldigt låg spänning där.