2019-10-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Helt klart, absolut. Finns rötägg på båda sidorna. Min första interaction med en Alliance var en female human rogue med ett spitt macro på sin action bar. Tog upp det i guiden och många var på din sida att dom sett flera från Horde spotta på folk. Personligen ogillar jag Alliance spelare och tycker dom är efterblivna men förstår att det finns alliance spelare som har horde karaktärer med och sprider skit. En äkta Horde spelar med heder.

Hahs alliance tycker precis lika om horde, så jävla massa hords som hela tiden gankade och jävlar med low level alliance och tex när Dire Maul öppnade så står de nästan varje kväll och gankar alla som försöker ta sig dit för att fixa pre bis, hords är fega jävla kräk som alltid hoppar på en själv när de är 3-5 st.

Sprang tex själv med en horde en bra bit i feralas och i i dm, men så fort 2 andra hords dök upp så hoppa han på mig.

Hords är i regel autiska människor som tex springer med sin main och gankar low levels, sen när de får pisk grinar de i world.

Men är väl den typen av människor som dras till att spela karaktärer som tex gröna orcer och ubdeaths
Citera
2019-10-21, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funkydude
Visst är det underbart

Just priest är en av de klasser som är segast att levla, är typ bara melee-klasserna som är värre. Vet inte hur mycket erfarenhet du har men två talents du absolut ska fylla med fem points var är "Wand Specialization" (discipline) och "Spirit Tap" (shadow). De är mer eller mindre oumbärliga när man levlar. Undantaget är förstås om du spammar dungeons som healer.
Bs, mainar priset och klassen är en av de snabbaste att levela (givetvis med wand och sprit tap into shadow form). Hunters och mages är givetvis i en klass för sig..
Citera
2019-10-22, 09:08
Medlem
PlaneratMords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falkenberg91
Level 39 rogue och 31 mage på Gehennas Horde om någon annan dödsknarkarnazist vill lira lite casual och snacka strunt under tiden. Inte skaffat särdeles många vänner, och saknar fortfarande guild. Holler i PM

Vilken level är du nu?
Citera
2019-10-22, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av levinftw
Bs, mainar priset och klassen är en av de snabbaste att levela (givetvis med wand och sprit tap into shadow form). Hunters och mages är givetvis i en klass för sig..

Förstår inte alls. Jag anser att priest är extremt stark solo-levlar med väääldigt lite down-time och bra damage.
Citera
2019-10-22, 16:54
Medlem
Funkydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av levinftw

Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Förstår inte alls. Jag anser att priest är extremt stark solo-levlar med väääldigt lite down-time och bra damage.

Vad man uppfattar som långsamt eller ej är ju såklart individuellt. Classic rent allmänt är en grind även om man levlar hunter som brukar vara det som går snabbast.

Men hunter, mage, warlock och druid går alla klart snabbare. Shaman är det rätt jämt skägg med. Efter priest kommer rouge, paladin och warrior, just vad jag skrev, meele-klasserna. Även om rouge och paladin har sina fördelar förstås med stealth och att den senare tål mycket stryk i.o.m. att de kan heala m.m. Warrior är iallafall det som går segast om man inte har grymt gear, det blir något bättre ju närmare 60 man kommer.

Just det faktum att man som priest måste använda wand väldigt mycket är imo ett bevis på att det är en seg (relativt sett) klass då wands sällan sputar ut damage. Däremot kostar det ingen mana vilket är anledningen till att man tvingas använda dem. För mana är ett problem för priests, som sagt relativt sett. Det blir bättre ju högre level du är men det uppfattar jag egentligen gäller alla klasser. Shadow-form får man först på level 40. Skulle man levla som healer är det förstås en helt annan femma, jag pratar bara om damage.

Det är min subjektiva bedömning. Har spelat alla klasserna men inte superseriöst. Tog mig däremot tid att googla på det hela nu för att se vad andra tycker. Jag verkar inte vara ensam. Samtliga guider jag stöter på har fyra-fem klasser före priest. Det verkar vara valet mellan just shaman och priest som jag nämnde innan som det inte råder konsensus runt. Shaman är dock en så pass ombytlig klass att jag föredrar den framför priest, dessutom har de ghost wolf-form.

Jag tycker priests är bra. Bästa healern och shadow är väldigt roligt och grym i 1 vs. 1. Pratar alltså enbart leveling speed.
Senast redigerad av Funkydude 2019-10-22 kl. 16:57.
Citera
2019-10-22, 18:17
Medlem
Citat:
Vad man uppfattar som långsamt eller ej är ju såklart individuellt. Classic rent allmänt är en grind även om man levlar hunter som brukar vara det som går snabbast.

Inte direkt. Det finns ju en objektiv syn på det i.o.m. att /played existerar.

Citat:
Tog mig däremot tid att googla på det hela nu för att se vad andra tycker. Jag verkar inte vara ensam.

Nej, men problemet där ligger i att hälften av skiten är skrivet av idioter. Det är ju bara gå in på 1-60-guides på classic.wowhead så skrattar man sig till döds. Det är ren copy-paste och tankeverksamheten verkar inte ligga högt där.

Jag påstår inte att priest är den bästa av den bästa, men att ranka den i princip sist är ju fel. 1-40 är lite drygt men när man väl får shadowform (dessutom gör ju 1-40 upp mindre än 40% av 1-60) så är man ett power-house.
Citera
2019-10-22, 19:18
Medlem
Funkydudes avatar
Citat:

Nej, men problemet där ligger i att hälften av skiten är skrivet av idioter. Det är ju bara gå in på 1-60-guides på classic.wowhead så skrattar man sig till döds. Det är ren copy-paste och tankeverksamheten verkar inte ligga högt där.

Jag påstår inte att priest är den bästa av den bästa, men att ranka den i princip sist är ju fel. 1-40 är lite drygt men när man väl får shadowform (dessutom gör ju 1-40 upp mindre än 40% av 1-60) så är man ett power-house.

Jo absolut att det är objektivt. Jag garderade mig mer så att vi inte pratade om olika saker utan att vi förstod det. Då levling är långsamt i WoW oavsett klass passade jag på att ta med den meningen. T.ex. är det inte segt att levla en hunter jämfört med en warrior. Men det är fortfarande någonting som tar flera månader eller åtminstone veckor såtillvida man inte gör annat om dagarna än lirar. Så på det sättet kan man ändå argumentera för att det är segt att levla en hunter, precis som alla andra klasser.

Det jag skrev var att hunter, mage, warlock och druid var klart snabbare. Shaman och priest är likvärdiga, jag har inga problem alls om man då föredrar den senare av dessa båda. Det är alltså detta vi isådanafall inte är överens om. Inte huruvida priest är "värdelös", "skitseg att levla" eller dylikt. Jag säger inte att du skrivit att jag menar detta, men bara för att undvika all typ av missförstånd.

För att återkoppla till det jag skrev ursprungligen: "Just priest är en av de klasser som är segast att levla, är typ bara melee-klasserna som är värre". Det är förstås en definitionsfråga hur långt ner på en lista klassen behöver vara för att anses vara bland de värsta. Om den placerar sig sexa av nio stycken tycker jag ändå man kan ha den ståndpunkten. Vilket den alltså gör enligt mig (placerar sig sexa). Tycker någon att den ska ett pinnhål upp är det förstås helt ok men jag tycker inte det gör min åsikt helt felaktig för det.

No offence oavsett
Citera
2019-10-23, 07:31
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:

Brukar man inte säga att halvägs är typ level 45?

Jag har en tendens att vara sjukt seg på att komma upp till 60, 10+ dagar är inga konstigheter för min del. Tror jag är uppe i 13 dagar nu och är endast 57, har dock alla main och secondary på 300 (det har jag visserligen haft sedan typ 47 eller nåt. Jag är inte vad man skulle klassa som en effektiv levlare, tex stod jag och fiska i typ en hel dag för att få ihop guld till 40 mounten. Vi är ett gäng som har instance levlat sedan typ 45, mycket att välja på nu då DM är ute.
Senast redigerad av Neroxx 2019-10-23 kl. 07:38.
Citera
2019-10-23, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlaneratMord
Vilken level är du nu?

Fortfarande 39 och 31, jobbat mycket övertid så har inte haft tid att spela. Det kommer väl så småningom. Skit samma, är ändå PvP-spelare så får se till att vara 60 innan fas 2 bara
Citera
2019-10-23, 17:01
Medlem
okok1s avatar
Kan man inte köra BGs?
Citera
2019-10-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kan man inte köra BGs?
battlegrounds kommer i fas 3, spelet är nu i (slutet av) fas 1
Citera
2019-10-23, 17:10
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T89
battlegrounds kommer i fas 3, spelet är nu i (slutet av) fas 1

Okej. Är det därför man inte kan se honor om man trycker h?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in