Citat:
Ursprungligen postat av
levinftw
Bs, mainar priset och klassen är en av de snabbaste att levela (givetvis med wand och sprit tap into shadow form). Hunters och mages är givetvis i en klass för sig..
Citat:
Ursprungligen postat av
Woozah
Förstår inte alls. Jag anser att priest är extremt stark solo-levlar med väääldigt lite down-time och bra damage.
Vad man uppfattar som långsamt eller ej är ju såklart individuellt. Classic rent allmänt är en grind även om man levlar hunter som brukar vara det som går snabbast.
Men hunter, mage, warlock och druid går alla klart snabbare. Shaman är det rätt jämt skägg med. Efter priest kommer rouge, paladin och warrior, just vad jag skrev, meele-klasserna. Även om rouge och paladin har sina fördelar förstås med stealth och att den senare tål mycket stryk i.o.m. att de kan heala m.m. Warrior är iallafall det som går segast om man inte har grymt gear, det blir något bättre ju närmare 60 man kommer.
Just det faktum att man som priest måste använda wand väldigt mycket är imo ett bevis på att det är en seg (relativt sett) klass då wands sällan sputar ut damage. Däremot kostar det ingen mana vilket är anledningen till att man tvingas använda dem. För mana är ett problem för priests, som sagt relativt sett. Det blir bättre ju högre level du är men det uppfattar jag egentligen gäller alla klasser. Shadow-form får man först på level 40. Skulle man levla som healer är det förstås en helt annan femma, jag pratar bara om damage.
Det är min subjektiva bedömning. Har spelat alla klasserna men inte superseriöst. Tog mig däremot tid att googla på det hela nu för att se vad andra tycker. Jag verkar inte vara ensam. Samtliga guider jag stöter på har fyra-fem klasser före priest. Det verkar vara valet mellan just shaman och priest som jag nämnde innan som det inte råder konsensus runt. Shaman är dock en så pass ombytlig klass att jag föredrar den framför priest, dessutom har de ghost wolf-form.
Jag tycker priests är bra. Bästa healern och shadow är väldigt roligt och grym i 1 vs. 1. Pratar alltså enbart leveling speed.