2019-10-20, 20:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Verkligen galet, nästan om man undrar att det är på riktigt. Som jag skrev tidigare, alla inblandade kan mycket väl ha förutbestämda roller, och att alla visste utgången från början. En programidé som faller på att den inte går att genomföra utan att rigga något enormt.

haha klart det är uppgjort innan serien började hur det ska sluta som du sagt hela tiden polisen får ju hjälp hela tiden så fort dem står och stampar
Citera
2019-10-20, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
haha klart det är uppgjort innan serien började hur det ska sluta som du sagt hela tiden polisen får ju hjälp hela tiden så fort dem står och stampar

Dock hade tjuvarna åkt fast snabbare om det varit på riktigt. Hade det varit ett riktigt rån hade den spärrat av hela stan, kollat varje bil, använt helikopter etc. Det gjorde de knappast för detta låtsas-rån.
Citera
2019-10-20, 20:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Dock hade tjuvarna åkt fast snabbare om det varit på riktigt. Hade det varit ett riktigt rån hade den spärrat av hela stan, kollat varje bil, använt helikopter etc. Det gjorde de knappast för detta låtsas-rån.

hade det varit ett riktigt rån hade man ju dragit från askersund det första man gjort innan snuten ens reagerat
Citera
2019-10-20, 20:46
Medlem
Pastellfisks avatar
Tråkigt när det är så uppenbart upplagt. Vem i helvete sitter och skriver noggranna anteckningar i mobilen med hela jävla planen? Dessutom mer eller mindre i klartext.

Den här typen av saker har dykt upp av och till under hela serien. Nästan alltid "råkar" eller "lyckas" polisen hitta nåt i just en mobil. Alla uppdrag de fått i precis rätt tid (för polisens skull) har också underlättar för snutarna.

Lite synd dock då det här kunde blivit en långt mycket mer intressant serie om man gett tjuvarna fria händer. Där de inte behövde flytta byten, handla för pengarna och fan och hans moster. Det här har varit upplagt till polisens fördel.
Citera
2019-10-20, 20:55
Moderator
Dr Kings avatar
Rättvist att HA-Chrille fick ”vinna” detta. Han är den enda som under serien har försökt göra några smarta grejer även om också han har gjort ett antal rejäla misstag.
Citera
2019-10-20, 20:58
Medlem
Vann vinnaren 5 miljoner kr?
Citera
2019-10-20, 20:58
Medlem
Hunden007s avatar
BS sätt och förlora på.

men chrille förtjänade vinna antar folk fick veta att det var en serie i stan och alla gick ut för trolla poliserna.
Citera
2019-10-20, 21:03
Medlem
__Alez__s avatar
Tycker det varit riktigt roligt att följa denna serie.
Chrille välförtjänt vinnare, stod för flera smärta knep.

Nästan omöjligt att göra en ny säsong på samma format. Ska det bli mer så för de ändra lite och kanske vara ett annat brott.
Citera
2019-10-20, 21:27
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Vann vinnaren 5 miljoner kr?
Nä, 25000 kr. Lite snålt tycker jag.
Citera
2019-10-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Nä, 25000 kr. Lite snålt tycker jag.

Ja, lämna in 5 miljoner kr och få 25,000 kr tillbaka.
Citera
2019-10-20, 22:19
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastellfisk
Tråkigt när det är så uppenbart upplagt. Vem i helvete sitter och skriver noggranna anteckningar i mobilen med hela jävla planen? Dessutom mer eller mindre i klartext.

Den här typen av saker har dykt upp av och till under hela serien. Nästan alltid "råkar" eller "lyckas" polisen hitta nåt i just en mobil. Alla uppdrag de fått i precis rätt tid (för polisens skull) har också underlättar för snutarna.

Lite synd dock då det här kunde blivit en långt mycket mer intressant serie om man gett tjuvarna fria händer. Där de inte behövde flytta byten, handla för pengarna och fan och hans moster. Det här har varit upplagt till polisens fördel.

Precis, vilket är rätt tråkigt.

Chrille lämpar över väskan på båten och vrålar för kung och fosterland. Grejen var ju att han skulle lämna över väskan till Micke som var på båten. Inte bara nudda båten. Vet inte om jag tycker att han "vann" faktiskt.. Det var ju ett överlämnande som var grejen, inte dunkgömme.
Citera
2019-10-20, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albe
Ja... Vad tycker du de ska fråga? Vem är det som är korkad?

Jag tycker inte att de ska förvänta sig att
oskyldiga kommer ihåg exakta tider. Jag
blev utfrågad av en polis en gång och han
började att skrika när jag tänkte efter vad
jag hade gjort en viss dag och tid. Och då
var jag inte ens misstänkt för nåt.

Så det ser ut som att det är du som är
korkad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto