2019-10-20, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KuReLuB
Hon säger "He loaned all the money..."

Jisses vilken engelska.

Nu med filmen börjar man få en helhets bild på Isabella och pingis relation. Pingis ser man intervjuar Isabella för att locka fram pinsamheter som ska vara säljande för varumärket Löwengrip. Att utnyttja denna situation med Hampus är så lågt. Pingis ska vara en välutbildad ekonom🥶.
Knappast! Hetsar upp sig för att göra en snabb exit och sälja som hennes fd. Framgånsrika chef Bråkenhjielm som sålde till Endemol för massor av miljoner.
Citera
2019-10-20, 18:39
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
jag vet att det heter she has loaned all Money men det är pga att jag själv jobbat i Upstate NCY Buffalo
Nytt rykte liknande efternamn08s, men från ett helt annat håll
- Hoten från Isabellas troll-arme nådde helt fel xxxx
- Nu är det helt kört
- Tydligen större än SVD, men liknande
- Erik kan inte hjälpa eller påverka på något sätt
- Man behöver inte vänta så länge
- Pingis omfattas av ryktet
Pizza maffian och andra fordringsägare, löntagare och alla andra har brottom om dom ska få något är allt jag kan saga just nu
Ingen ide att fråga, jag vet inget mer, inte Luzern och dom andra trollen heller, resten kommer via offentliga kanaler
Citera
2019-10-20, 18:42
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
- Nu är det helt kört
Pizza maffian och andra fordringsägare, löntagare och alla andra har brottom om dom ska få något är allt jag kan saga just nu
Ingen ide att fråga, jag vet inget mer, inte Luzern och dom andra trollen heller, resten kommer via offentliga kanaler

En så evla cliffhanger
Citera
2019-10-20, 19:02
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
- Nu är det helt kört
Nu pratar du strunt som vanligt med din fantasier om allt möjligt.
Jag kan inte se vad Pingis kan ha gjort för tokigt. Hon är ju hjärnan.
Citera
2019-10-20, 19:09
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja du vet battre som vanligt
Jag vet inte om Pingis ar hjarnan
Men det sades att Pingis ocksa kommer ******
Citera
2019-10-20, 19:12
Medlem
I bloggen skriver hon att hon åt middag med "en vän". Helt plötsligt använder hon inte namnet. Jag har på känn att det är slut med Erik och att Bella försöker fiska efter en ny levande bankomat.
Citera
2019-10-20, 19:15
Medlem
Citat:

Visst Pingis var hjärnan men drev det hela för hårt och snabbt framåt. Vad skulle allt resande vara bra för, helt galna o onödiga kostnader. Dom lyckades ju inte bra utomlands. Dom glömde huvudmarknaden Sverige. Nu har omsättningen minskat med 50%, inte bra.
Inga vill investera längre i bolaget. Bellan skriver gör om och dra ner på kostnaderna. Så hon är ju inte så dum. Tror att hon och Pingis är superbesvikna på varandra. Pingis hade ingen koll längre och drev bolaget som en karusell.
Bellan lyssnade inte och litade att Pingis hade koll på kostnaderna.
Med facit i hand; Pingis ville sälja till LVMH och få ut massa pengar och gulla ned sin nya bäbis istället.
Citera
2019-10-20, 19:18
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ja du vet battre som vanligt
Jag vet inte om Pingis ar hjarnan
Men det sades att Pingis ocksa kommer ******
Efternamn08 verkar veta saker och ting, till skillnad från dig. Därför är jag skeptisk.
Men det kommer väl att visa om nåt är på gång de närmaste veckorna antar jag.
Citera
2019-10-20, 19:24
Medlem
qutms avatar
Citat:
Efternamn08 verkar veta saker och ting, till skillnad från dig. Därför är jag skeptisk. Men det kommer väl att visa om nåt är på gång de närmaste veckorna antar jag.
Efternamn08 är i en klass för sig
Ja något åt "närmaste veckorna" hållet
Citera
2019-10-20, 19:41
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElizaG
Visst Pingis var hjärnan men drev det hela för hårt och snabbt framåt. Vad skulle allt resande vara bra för, helt galna o onödiga kostnader. Dom lyckades ju inte bra utomlands. Dom glömde huvudmarknaden Sverige. Nu har omsättningen minskat med 50%, inte bra.
Inga vill investera längre i bolaget. Bellan skriver gör om och dra ner på kostnaderna. Så hon är ju inte så dum. Tror att hon och Pingis är superbesvikna på varandra. Pingis hade ingen koll längre och drev bolaget som en karusell.
Bellan lyssnade inte och litade att Pingis hade koll på kostnaderna.
Med facit i hand; Pingis ville sälja till LVMH och få ut massa pengar och gulla ned sin nya bäbis istället.

Grejen är att de sålde uppenbarligen av sitt lager till Dermarome, därmed dom bra siffrorna. Omsättningen var en uppblåst sådan och det var alltid oundvikligt att det skulle falla igen oavsett - därav att Pingis antagligen rätt aggressivt försökte få till att andra skulle investera eller till och med sälja bolaget. Hon tänkte sig antagligen att det var dags att smida medan järnet var varmt.

Bella å sin sida hamnade i någon slags fantasivärld där hon verkligen var en "sucksesful biznizwåman" och gjorde misstaget att tro på hajpen. Lägg sedan till att hon antagligen har lagt fantasifulla kostnader på bolaget ovanpå det med försvaret att "det är ju content" och bubblan sprack till slut.

De nedskärningar Bellan gör är sådana ett bolag som håller att gå under gör. Hade det endast handlat om en felaktig satsning så hade det bara varit skära ut allt med USA, men nu verkar det som om hon letar småkostnader, både i bolaget och privat.
Citera
2019-10-20, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Grejen är att de sålde uppenbarligen av sitt lager till Dermarome, därmed dom bra siffrorna. Omsättningen var en uppblåst sådan och det var alltid oundvikligt att det skulle falla igen oavsett - därav att Pingis antagligen rätt aggressivt försökte få till att andra skulle investera eller till och med sälja bolaget. Hon tänkte sig antagligen att det var dags att smida medan järnet var varmt.

Bella å sin sida hamnade i någon slags fantasivärld där hon verkligen var en "sucksesful biznizwåman" och gjorde misstaget att tro på hajpen. Lägg sedan till att hon antagligen har lagt fantasifulla kostnader på bolaget ovanpå det med försvaret att "det är ju content" och bubblan sprack till slut.

De nedskärningar Bellan gör är sådana ett bolag som håller att gå under gör. Hade det endast handlat om en felaktig satsning så hade det bara varit skära ut allt med USA, men nu verkar det som om hon letar småkostnader, både i bolaget och privat.

Man måste ha mycket pengar i kassan för att producera nya produkter hela tiden när dom tar slut. Man binder mycket kapital och finns inga moneter så är det konkurs.
Citera
2019-10-20, 19:55
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Inte så enkelt som baby face och bad guy utan keyfabe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in