2019-10-20, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mybeautifulworld
Hittade elf artikeln om religion och moralitet. Det är bara att googla did affluence spur the rise of modern religions (scientific american). Hittade även läs texten om piaget och vygotskij, heter ”två olika sätt att betrakta barn” (forskning och framsteg).

Länka för bövelen!
Citera
Medlem
Fuck, verkar ha fått fel på frågan ”1 < x < 100.000

a) 0,5

b) x”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Hur många rätt fick ni på orden(Givet att ni har rättat)?
Var det inte ovanligt lätt i år?

19/20 föll på cysta
anpassning till blattarna, var betydligt svårare förr, nu kan blattarna bli lärare en masse
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Minns du vad D var för svar?

Har för mig att jag också svarade D, men kan inte svära på det. Minns inte riktigt alternativen
Det var någonting om att det är lättare att behandla visuella fel än hörsel.
Citera
2019-10-20, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mybeautifulworld
Hittade elf artikeln om religion och moralitet. Det är bara att googla did affluence spur the rise of modern religions (scientific american). Hittade även läs texten om piaget och vygotskij, heter ”två olika sätt att betrakta barn” (forskning och framsteg).

Någon som kommer ihåg svaret på ”hur skiljer sig Piaget och Vygotskij i hur de tror barn tänker”?
Citera
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Minns du vad D var för svar?

Har för mig att jag också svarade D, men kan inte svära på det. Minns inte riktigt alternativen
tror att jag tvekade på b och d, valde sedan d tror jag då det stod att det är lättare att bota ögonsjukdom än aura någonting. är dock helt övertygad om att jag har rätt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbaker
Det var någonting om att det är lättare att behandla visuella fel än hörsel.

Kung, det svarade jag med. Tror det är rätt Vi verkar ha svarat likadant på väldigt många!
Citera
2019-10-20, 19:35
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Någon som minns svaret på engelskafrågan om kvinnor som gifter sig med män, där svarsalternativen var less/more/so och något till?
Valde också less på den.
Citera
2019-10-20, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitgulvolvo
Du måste vara beredd på att helt och hållet behärska matematik 1c, 2c och 2c (gymnasiekurserna) och läsa så mycket som möjligt, både på svenska och engelska. Om du inte är duktig på engelska sedan förut kan detta dra ner ditt resultat på VER ganska rejält, så fokusera på engelskan i första hand och kötta sedan så mycket ORD, MEK och LÄS som möjligt. Läs tidningen varje morgon och gör så många gamla prov som möjligt, såklart. Time:a gärna varje provpass så att du har exakt 55 min på dig.

Tänk sedan på att du behöver matematik 4 för att vara behörig till vissa program, ex läkarprogrammet, så om du inte har den kursen gå komvux. Om du pluggar 3-4h/dagen 5-6 dagar i veckan det kommande halvåret tills nästa högskoleprov lär du få rätt bra resultat, beroende på hur väl du redan kan matten, engelskan och svenskan sedan tidigare. Absolut inte omöjligt att få 1.6 och komma in på ex läkarprogrammet i Örebro.

Mvh
En som fått 1.7+ flera gånger

Ja, det är ju måtten som inte riktigt håller sig. Fick verkligen kämpa för ett E, men det var väl för att jag inte riktigt brydde mig om matematiken, tänkte då att eftersom jag skall plugga något som inte kräver matematik så skall jag inte lägga världens tid på det. Men det blir att köpa en massa matteböcker och litteratur.
Citera
2019-10-20, 19:36
Medlem
Visst var svaret på sista frågan om morality och religions att författaren inte tog någon konkret ståndpunkt, men var imponerad av forskningen typ?
Citera
2019-10-20, 19:37
Medlem
Citat:
Visst var svaret på sista frågan om morality och religions att författaren inte tog någon konkret ståndpunkt, men var imponerad av forskningen typ?

Tror jag valde alternativet med populism
red. tror det var fel fråga
Citera
2019-10-20, 19:37
Medlem
Citat:
Jag har för mig jag svarade att han kritiserade den sistnämnda biologen för hans tankar. Tror jag svarade D.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in