Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Hon har ju deltagit i oräkneliga intervjuer. Så helt uppenbart vet dessa journalister hur man gör.
För övrigt så började ju kanadensaren bra. Han fick ju Greta att ge ett ganska långt svar på en sak som hon fått mycket kritik för. Han började rätt.
Men sen blev det fel, och då vart det svårare för honom att få ut fler längre svar från Greta.
Jag gissar att nyckeln till allt är få henne att känna sig trygg och visa henne respekt. Då kan man nog fråga henne mycket.
Det som dock är helt fel - och detta gäller väl oavsett människa - är att kalla personen mentalsjuk under en intervju. Då vill väl ingen medverka längre.
Ja. I alla de intervjuer jag sett så behandlar man henne som ett barn där man undviker att ställa frågor där hon kan få visa sina kunskaper om klimatet. Detta för att inte riskera att hon får en fråga som hon ej kan svara på.
Att hon nämnt keelingkurvan som är namnet på den graf som visar atmosfärens ökade halter av koldioxid är inget argument för att hon i intervjuer visar stort kunnande om klimatet då det är något man lär sig de första 10 minutrarna om man läser om klimathotet. Tror du alla i den här tråden är korkade?
Jag funderar starkt på vad din roll är i den här tråden. Hur mycket du önskar att saker fungerar annorlunda så är faktum att det kommer bli svårt för henne att få inflytande eller stanna kvar i rampljuset om hon bara bemöts av reportrar som behandlar henne som ett skört som inte klarar av annat än ytliga och enkla frågor.