2019-10-20, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yppe12345
Kännde personligen att matten va relativt enkel om man jämför tidigare prov iaf andra matteprovet. Sista provet va fan svåra svenska texter asså hoppas den delen blir utprovning.

Tyvärr var provpass 2 utprovningen
Citera
Medlem
Orden var enkla som vanligt om man har ett par år på nacken. Lästexterna var överlag jävligt trista IMO, svårt att hålla fokus. Men med uteslutningsmetoden brukar det sällan gå dåligt, även med de mest tröglästa texterna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yppe12345
vart ser du det?
Man skrev olika prov på olika orter. Alltså är det pp2.
Citera
2019-10-20, 17:23
Medlem
SU-35s avatar
Minns någon vad de svarade på sv-läs sista provet? Den med "god litteratur" Svårare text än vanligt
Citera
2019-10-20, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Minns någon vad de svarade på sv-läs sista provet? Den med "god litteratur" Svårare text än vanligt
Första frågan att det var en ovanlig dimension typ. Det där med skoldebatten. Minns ej de andra på rak arm.

Edit: kanondebatten
Citera
2019-10-20, 17:27
Medlem
nocturne.no2s avatar
Kändes bra på verbala, enda jag vet att jag torskade på var 'arrogant' som ju de flesta vet vad det betyder, men min definition drog nog åt fel håll för valde inte 'överlägsen'. Tror det var 'avfärdande' jag tog?
Vet inte om jag själv är arrogant för jag tyckte resten var lätt Ryggmärgs(?)texten var jag lite osäker på en, vad man kunde göra för att öka rörligheten. Tog metallimplantat eller vad det var, pga att frågan var "efter operation"

När publiceras provet imorgon?
Citera
2019-10-20, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35

Den var lite jobbig men svarade att diskussionen om god litteratur var utgångspubkten för diskussionen. För att lämna den goda litteraturen måste man strunta i litteratur. Och att kritiken bemöttes men återupprepades. Ungefär. Minns inte sista frågan på den texten
Citera
2019-10-20, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocturne.no2
Kändes bra på verbala, enda jag vet att jag torskade på var 'arrogant' som ju de flesta vet vad det betyder, men min definition drog nog åt fel håll för valde inte 'överlägsen'. Tror det var 'avfärdande' jag tog?
Vet inte om jag själv är arrogant för jag tyckte resten var lätt Ryggmärgs(?)texten var jag lite osäker på en, vad man kunde göra för att öka rörligheten. Tog metallimplantat eller vad det var, pga att frågan var "efter operation"

När publiceras provet imorgon?
Jag valde hjälpmedel på den. Tyckte det framkom om du fortsätter att läsa det stycket.
Citera
2019-10-20, 17:29
Medlem
kilonars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbaker
Första frågan att det var en ovanlig dimension typ. Det där med skoldebatten. Minns ej de andra på rak arm.

Edit: kanondebatten

Varför valde du dimension svaret?
Citera
2019-10-20, 17:30
Medlem
nocturne.no2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VILD_PUNG
Den var lite jobbig men svarade att diskussionen om god litteratur var utgångspubkten för diskussionen. För att lämna den goda litteraturen måste man strunta i litteratur. Och att kritiken bemöttes men återupprepades. Ungefär. Minns inte sista frågan på den texten

Svarade samma. Sista frågan var vad bokförfattaren själv ansåg om litteratur. Tog "inte all litteratur medför något positivt" eller något sånt.
Citera
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VILD_PUNG
Har för mig att jag svarade utgångspunkten, att man måste strunta som du skrev. Däremot det sista så tog jag att kritiken upprepas av lekmän eller nått
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kilonar
Varför valde du dimension svaret?
Det där med McDonalds. Nu minns jag ej exakt frågan, men den var relaterad till debatten. Kan ha helt fel dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in