Har ni fått bekräftat på plats att del två var utprovningsdelen? Det gick rykten om det, men ingen av de ansvariga där jag gjorde provet kunde svara på det.
Har ni fått bekräftat på plats att del två var utprovningsdelen? Det gick rykten om det, men ingen av de ansvariga där jag gjorde provet kunde svara på det.
Eftersom vissa skrev verb och andra kvant vet man att den är utprovningsdelen.
Någon som vet svaret på frågan om Marshmallow-experimentet, varför den var viktig för ett bredare psykologiskt förstående blabla?
Ett alternativ var typ ”it shows dysfunctions of the basic brain” och ett annat alternativ var något i stil med ”den visar att samma orsaker ligger till grund för beslut oavsett barn eller vuxen”
Någon som vet svaret på frågan om Marshmallow-experimentet, varför den var viktig för ett bredare psykologiskt förstående blabla?
Ett alternativ var typ ”it shows dysfunctions of the basic brain” och ett annat alternativ var något i stil med ”den visar att samma orsaker ligger till grund för beslut oavsett barn eller vuxen”
Jag valde den sistnämnda, tror det var C. Kändes rätt.
Du måste vara beredd på att helt och hållet behärska matematik 1c, 2c och 2c (gymnasiekurserna) och läsa så mycket som möjligt, både på svenska och engelska. Om du inte är duktig på engelska sedan förut kan detta dra ner ditt resultat på VER ganska rejält, så fokusera på engelskan i första hand och kötta sedan så mycket ORD, MEK och LÄS som möjligt. Läs tidningen varje morgon och gör så många gamla prov som möjligt, såklart. Time:a gärna varje provpass så att du har exakt 55 min på dig.
Tänk sedan på att du behöver matematik 4 för att vara behörig till vissa program, ex läkarprogrammet, så om du inte har den kursen gå komvux. Om du pluggar 3-4h/dagen 5-6 dagar i veckan det kommande halvåret tills nästa högskoleprov lär du få rätt bra resultat, beroende på hur väl du redan kan matten, engelskan och svenskan sedan tidigare. Absolut inte omöjligt att få 1.6 och komma in på ex läkarprogrammet i Örebro.