2019-10-20, 08:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Så kan det nog vara, så bör det nog vara. Men finns det någon konkret uppgift om det?
Så kan det nog inte vara eller bör det vara. Så är det.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-20 kl. 09:05.
Citera
2019-10-20, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Så kan det inte vara. Så är det.

Men om det nu inte kan vara så, hur kan det då samtidigt vara så?🤔
Låter liite motsägelsefullt.

Och när du nu ändå är på tråden: kan du inte svara på hur det förhåller sig med RPU kontra skuldfrågan?
Citera
2019-10-20, 09:17
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Men om det nu inte kan vara så, hur kan det då samtidigt vara så?🤔
Låter liite motsägelsefullt.

Och när du nu ändå är på tråden: kan du inte svara på hur det förhåller sig med RPU kontra skuldfrågan?
Då du är ovillig att förstå (fultolkar) vad jag skriver finner jag ingen anledning till ytterligare polemik med dig.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-20 kl. 09:52.
Citera
2019-10-20, 09:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och det visade sig ju vara fel.
Det är fruktansvärt att hon fick
ligga oupptäckt så länge.

Ja jag har alltid undrat varför de inte hade båda brottsrubriceringarna eller åtminstone arbetade utefter att hon kunde också vara "bara" försvunnen vilket hade inneburit att man gjort den där insatsen med sök i närområdet också.

När Dante och Nathalie försvann då satte man in insatser efter båda brottsrubriceringarna människorov och försvunnen person.
Citera
2019-10-20, 09:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det kan vara därför som Stefans inre krets och fanclub är uteslutande geocachare.
Minns vad jag skrev tidigare, geocachare är ofta missanpassade och knepiga människor, inte en liten del är konflikträdda och fega.

Som du sa, arbetskamrater, grannar och en del andra i omgivningen har sett igenom hans glättiga yttre. De har känt obehag och olust i hans närhet, känt att något inte står rätt till.

Kan SD medvetet sökt sig till dessa missanpassade geocachare för att få briljera och få den uppmärksamhet han kräver?

Inom sportdykningen gjorde han inget intryck, samlade ingen trogen skara.
Eftersom jag sysslat med dykning vet jag att det är helt andra typer av människor som ägnar sig åt sportdykning, än de som geocachar.

När jag läser inlägg som dessa kan jag inte hjälpa att dra paralleller till Lena. Att hon själv kanske var lik SD, tror du inte att hon delvis också sökte till geocachingen av samma anledningar som han?

Inget illa ment. Du vet ju att jag skrivit det förr att Lena och SD verkar ha varit lika (t.ex. överaktiva och energifyllda) och därför dragits till varandra.
Citera
2019-10-20, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Då du är ovillig att förstå (fultolkar) vad jag skriver finner jag ingen anledning till ytterligare polemik med dig.

Stön, förväntat svar, du kan inget annat än att leverera standardresponsen från den som blivit tagen med byxorna nere/haft fel: gå till motangrepp och hävda att ingen förstår och att man därför inte längre är intresserad av att diskutera.
Allt enligt retorikens ABC-bok, sid 1.

De som följt tråden får väl avgöra hur det förhåller sig med sakkunskapen.
Citera
2019-10-20, 10:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Så kan det nog vara, så bör det nog vara. Men finns det någon konkret uppgift om det?

Det är så.

Citat:
Tingsrätten beslutade att ge åklagaren rätt att belägga 45-åringen med restriktioner. Det innebär att han inte får ha någon kontakt med omvärlden.

https://www.na.se/logga-in/teknisk-bevisning-och-mangder-med-forhor-ledde-till-haktningen-aklagaren-det-ar-ett-brett-utrednings arbete-som-pagatt
Citera
2019-10-20, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Enligt vad jag förstått så informerade hon
HD under kafferepet. Jag har inte sett att
hon bett om förlåtelse. Sedan påstås det
att hon fortsatte relationen med SD så
hon verkar inte ha ångrat något.

Hennes vän Blessedfruit har berättat att
LW varken ville eller kunde avsluta relationen med SD.
Så var du har fått att hon ångrat något ifrån
förstår jag inte.

Inlägget inte till mig men...
Det var en trådskrivare som i aug 18 gjorde ett inlägg ang att HD skulle ha varit på fika hos LW och att LW skulle berättat om hennes förhållande med SD. Trådskrivaren (miri...66 kommer inte ihåg riktigt) fick ett antal frågor om detta men svarade aldrig.

Så... vi vet inte ens om "kafferepet" ägt rum som jag ser det. Har du något annat att gå på?
Citera
2019-10-20, 10:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägget inte till mig men...
Det var en trådskrivare som i aug 18 gjorde ett inlägg ang att HD skulle ha varit på fika hos LW och att LW skulle berättat om hennes förhållande med SD. Trådskrivaren (miri...66 kommer inte ihåg riktigt) fick ett antal frågor om detta men svarade aldrig.

Så... vi vet inte ens om "kafferepet" ägt rum som jag ser det. Har du något annat att gå på?

Den skribenten var den första att informera oss om hot och trakasserier mot Lena och att "det finns mer".
Vilket senare visat sig mycket väl kunna stämma av Lenas två anmälningar att döma.

Vill du verkligen ifrågasätta sanningshalten i samma skribents uppgift om "kafferepet"?
Citera
2019-10-20, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det är så.

https://www.na.se/logga-in/teknisk-bevisning-och-mangder-med-forhor-ledde-till-haktningen-aklagaren-det-ar-ett-brett-utrednings arbete-som-pagatt

Ja, det finns ju som bekant grader av restriktioner; frågan blir ju här hur begreppet 'kontakt' skall förstås, vad det innefattar.
Men eftersom det handlar om ett 'medialt' fall så bör det ju även inbegripa radio/tv. Kan man tycka.

Det skall ju framgå av häktningsprotokollet, men har inte läst det.

Tackar för svar men kan inte läsa länken.
Citera
2019-10-20, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Den skribenten var den första att informera oss om hot och trakasserier mot Lena och att "det finns mer".
Vilket senare visat sig mycket väl kunna stämma av Lenas två anmälningar att döma.

Vill du verkligen ifrågasätta sanningshalten i samma skribents uppgift om "kafferepet"?
"Det finns mer" har, som jag minns kommit från flera tråddeltagare vilket får mig att tro att det kan vara mer sant.

Inlägget ang "fikat" har bara kommit från en person varför jag ifrågasätter sanningshalten (klart att de kan ha fikat... men vem vet vad som sades).

Likaväl som jag (med flera) ifrågasätter dig när du inte tar fram ditt inlägg att vi i tråden ingår i någon slags forskning... som du hela tiden väljer att inte svara på eller ta fram inlägget!
Citera
2019-10-20, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
När jag läser inlägg som dessa kan jag inte hjälpa att dra paralleller till Lena. Att hon själv kanske var lik SD, tror du inte att hon delvis också sökte till geocachingen av samma anledningar som han?

Inget illa ment. Du vet ju att jag skrivit det förr att Lena och SD verkar ha varit lika (t.ex. överaktiva och energifyllda) och därför dragits till varandra.

Hm nej inte riktigt samma anledningar tror jag. Lena var väldigt friluftsintresserad och älskade att träna, dessutom gillade hon utmaningar.
Hon var intresserad och väldigt duktig på mystar.
Det enda gemensamma med SD var nog det hyperaktiva beteendet, springa runt i skogen halva nätterna och ja lite samma mani.
Och spänningen såklart.

Men medan Lena hjälpte och uppmuntrade människor, hånade SD dom och skulle alltid vara värst och bäst. Där var dom varandras motsatser.
Jo jag vet att Lena var stolt över sig själv, över klassikern och sin goda fysik. Men det var ingenting hon framhävde eller skröt om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in