Citat:
Ursprungligen postat av
ilpobre
Menar du 33 cl burkar eller 50 cl burkar? Har ju en viss signifikans för utfallet...
Dessutom finns på Systembolaget en mycket såld öl vid namn Spendrups Bright som har hälften så många kolhydrater som en standardöl. Jag tycker den är helt okej!
50 cl öl. 3.5 alkoholstyrka. Dom innehåller i regel 5 gram kolhydrater per 100 gram. Dvs ca 20 gram kolhydrater per burk.
Vin innehåller ca 3 gram kolhydrater per 100 gram. Men dricker jag vin dricker jag enbart max 0.5 liter. Alltså får jag i mig 15 gram kolhydrater då. Mot ifall jag dricker tre öl, då blir det 75 gram kolhydrater.
Ja, kolhydratfattig öl är något jag provat, tyvärr tycker jag dom tenderar smaka mindre öl, men ändå bra..
Citat:
Ursprungligen postat av
EricBlair
Nej, kolhydraterna i öl är från socker, stärkelse och fibrer. Socker är de snabbaste kolhydraterna. Vin är bara socker och är snabbare kolhydrater än öl.
Öl håller dock mer kolhydrater totalt sett jämfört med vanliga viner. Söta dessertviner har mer kalorier.
Det här tror jag är viktigt. Kolhydrater från stärkelser, fibrer och maltsocker tror jag du menar. Att vin enbart har vitt socker och det är farligare, är det så du menar?