Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-09-23, 09:30
  #1
Medlem
Hej, jag har flera polare som köpt abonnemang hos svenskakanaler.com så jag gjorde slag i saken och gjorde detsamma. Betalade och skickade skärmdump efter deras beskrivning.
Men sen när man ska få länken så verkar det helt dött!! Har mejlat dom flera gånger utan svar. Verkar gått under jorden. Sidan är uppe iaf.

Någon fler som haft erfarenhet av denna leverantör??

//norttte
Citera
2019-09-23, 09:47
  #2
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Hitta det här på Flashback:

Citat:
Haha, ja... "nordicchannels" och "svenskakanaler" säljer Europas i särklass sämsta IPTV-tjänst: "Svenska Kanalar" (de kallar sig så). Faktum är att jag tror ägarna GÅTT I SÄRKLASS i skolan om vi säger så... Jag skulle inte ens ge deras tjänst 1 stjärna av 5... det vore för generöst.

Deras trial gäller bara i 4 timmar (de är rädda för att visa upp sig ordentligt) medans alla andra har minst 24h ibland 3 dagar trial. Jag körde ett 4 timmars test för att lära mig mer om dem för några veckor sedan.
Kanallistan är irriterande för varje kanal har störande "SWE" prefix typ "[SWE] TV 12 FHD".
De PÅSTÅR att de har "7 dagars catch-up och timeshift", men kollar man listan så SAKNAR majoriteten ens catch-up. De fåtal som har catch-up har oftast bara 24 timmar. Ett fåtal har 3 dygn. LOL. (Som jämförelse: Den BRA leverantören som de flesta använder har 3 dagar catch-up på nästan alla kanaler).
Så fort jag försökte spela catchup stod det "file missing" och spelades ej.
Deras kanallista är väldigt liten.
Kanalerna sänds i lägre kvalitet för att de vill spara bandbredd. Och det buffrade.
På VOD-filmer (video on demand) fanns ENBART 291 filmer, fast majoriteten av dem är DUBLETTER delade i två delar helt stört, "CD1" och "CD2" med typ 40 minuter per videofil, för att SE UT som att det finns "många" filmer. Hahah. Och deras lista har 52st "nordic" och 238st "english" filmer. Delat på två (pga CD1/CD2) så är det 26 nordiska och 119 engelska filmer. I princip majoriteten av filmerna var dessutom barnfilmer (tecknat, Lejonkungen, Djungelboken, Toy Story och sånt). Inne på filmlistorna är det dessutom massa idiotdöpa skräpfiler kvarlämnade i listan, typ "Test Filmtitel" etc. Total skittjänst! (Jämför med den BRA leverantören som har runt fyra tusen riktiga filmer och det läggs till 10-30 nya i veckan, och med stor kvalitetsfokus på att alltid ha Svensk (och annan nordisk) undertext inkluderat i allting).
På VOD-serier fanns det 44st vara fyra är "nordic" och resten "english". Men roligt nog har de lagt 2st av de med "[SERIES NORDIC]" prefix i sin english-lista. Totala idioter. (Som jämförelse: Den BRA leverantören har runt 250 serier).
Finns inget bra att säga om "svenska kanalers" tjänst. Sunkigt skräp! Kostar dessutom mest av alla leverantörer!!
Dessutom har dessa scumbags en fejk-recensions-sida kallad "svenska-iptv-leverantorer" som ger alla andra leverantörer 3a och sig själva 9a, med massa lögner om konkurrenterna, lol, bland annat massa skitsnack om att de är de enda som är krypterade (nope svenska kanaler har okrypterad http:// x

(FB) Stora tråden för IPTV-diskussioner/support (Rubrik justerad/Mod)

Och detta:
https://se.trustpilot.com/review/svenskakanaler.com

Sammanfattning: Tjänsten suger och det är bortkastade pengar.
Citera
2019-09-23, 09:51
  #3
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Hittade detta nytillkomna inlägg på deras Facebooksida:

Citat:
Hej! Er kundtjänst är helt j-vla värdelös! Jag har försökt att nå er via chatten ett flertal ggr utan att få respons. Kanalerna laggar ständigt och vissa funkar ens inte, vad f-n är det här för lurendrejeri? Jag har en 100 mbit lina och är uppkopplad via sladd så felet ligger inte hos mig.

Det är väldigt få kommentarer på sidan, vilket får mig att tro att de tar bort negativa inlägg.
Citera
2019-09-23, 09:53
  #4
Medlem
Ah fy fan!!!
Tack för infon Mogna-Meloner!!😊

Vilken leverantör skulle ni rekommendera om man får fråga det här?
Citera
2019-10-07, 20:03
  #5
Medlem
Kan ju som abonnent ändå skriva nån rad tänkte ja.
Absolut håller jag med om FB kommentaren. Supporten chat/mejl är tvär usel.
Dom tar sig inte riktigt tiden att svara.
Med konto kopplat till typ Vietnam så antar ja att dom inte är bättre än google på svenska och orkar inte översätta alla mejl.
Det tog ca 5 dagar att få mina kanaler så en stund där kände ja mig dum lurad (mejlbombade lite undertiden).
Visst finns det kanaler som funkar både sämre och bättre än andra under samma tid/dag och somliga som funkar bättre än vanlig iptv som tex Telia.
Men för 800kr om året så kan man ju inte direkt spy galla över det som bjuds med tanke på att det ligger väll på 399.- i månaden för nått i Telias paket väg och då utan live sport.

Man måste ju förstå att det är inte vinst i varje snöre när det kommer till att planka in på nöjesfältet.

- Funkar Svenska kanaler ? Ja det fungerar men det är varken kassörskan på by macken som är över hjälpsam eller Blixt-Gordon som sitter i kioskluckan, så ha lite tålamod.

- Skulle jag rekomendera 'SvenskaKanaler' ? Troligen inte, iaf inte just nu. Men tänker du prova lyckan så förstå att du trots dragna pengar och mottagen kryptovaluta så kan det dröja nån dag innan ditt mejl med kvitto bevis ger några kanaler (några mejl kan du behöva skicka men svaren är få).

- Får man det man betalar för ? Högst troligt efter som det inte är Allmännareklamationsnämnden som står för utbudet.
Citera
2019-10-13, 12:47
  #6
Medlem
Matriarkens avatar
Har haft Svenska Kanaler nu sen februari och det har då funkat för mig , både tv och i kommunikation med dem. Nu har det strulat en hel del senaste veckan men i emailkonversation med dem hänvisar de till att det varit en stor raid ute i europa mot just IPTV pirater och att deras tjänst är påverkad av det. Ska enligt dem vara fullt fungerande igen inom 7 dagar. Den som lever får se ... Länken de hänvisar till = https://www.broadbandtvnews.com/2019...ice-platforms/
Citera
2019-10-19, 12:59
  #7
Medlem
Jag har varit kund hos Svenskakanaler i ett år, både kanaler och kontakt med support har fungerat fint 98% av tiden.

Förlängde mitt abonnemang för tre veckor sedan och sedan dess har det varit under all kritik. Kanaler ligger nere och supporten svarar sporadiskt på Mail, fick till slut en ny m3u-länk som fungerade i två dagar men nu ligger allt nere igen.

De få svar jag fått handlar om problem sedan razzian för ett par veckor sen och att det snart ska vara igång igen. Tills jag ser det skulle jag inte rekommendera någon att stoppa in pengar hos Svenskakanaler.com
Citera
2019-10-20, 15:28
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeuceSeven
Jag har varit kund hos Svenskakanaler i ett år, både kanaler och kontakt med support har fungerat fint 98% av tiden.

Förlängde mitt abonnemang för tre veckor sedan och sedan dess har det varit under all kritik. Kanaler ligger nere och supporten svarar sporadiskt på Mail, fick till slut en ny m3u-länk som fungerade i två dagar men nu ligger allt nere igen.

De få svar jag fått handlar om problem sedan razzian för ett par veckor sen och att det snart ska vara igång igen. Tills jag ser det skulle jag inte rekommendera någon att stoppa in pengar hos Svenskakanaler.com

Samma här. Inga kanaler fungerar och omöjligt att få tag på kundtjänst - de bara ignorerar. Stort misstag att köpa deras tjänst. Får se det som läropengar
Citera
2019-10-23, 15:00
  #9
Medlem
Y2KKs avatar
Finns ju många andra leverantörer av IPTV, har dom också problem efter raiden?
Är HELA deras (Nordic Channels) utbud dött? ... då måste dom ha snott deras servrar, står ju i den länkade artikeln att man tagit ett antal servrar i beslag ...

Så här står det på deras hemsida:
Citat:
Vi beklagar vår långa svarstid på 5 dagar pga väldigt många beställningar. Tack för ditt överseende.
Stämmer nog inte "helt" med sanningen
__________________
Senast redigerad av Y2KK 2019-10-23 kl. 15:04.
Citera
2019-10-23, 21:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2KK
Finns ju många andra leverantörer av IPTV, har dom också problem efter raiden?
Är HELA deras (Nordic Channels) utbud dött? ... då måste dom ha snott deras servrar, står ju i den länkade artikeln att man tagit ett antal servrar i beslag ...

Så här står det på deras hemsida:

Stämmer nog inte "helt" med sanningen

Deras tjänst fungerade en vecka efter raiden och deras support var igång, sa att de inte påverkades utan allt skulle fungera normalt. Nu är de omöjliga att få tag på, bara att hitta en ny leverantör och hoppas folk slutar skicka pengar till dem.
Citera
2019-10-25, 14:36
  #11
Medlem
CO2s avatar
Nån som hört nånting från Svenskakanaler? Nu är deras chat stängd och ersatt med en mailkonversation. Det är väl lika bra att svälja förtreten och erkänna att man var dum och satsade på en billig leverantör av IPTV. Vart ska man vända sig nu tro? Nån rekommendation?
Citera
2019-10-29, 07:34
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CO2
Nån som hört nånting från Svenskakanaler? Nu är deras chat stängd och ersatt med en mailkonversation. Det är väl lika bra att svälja förtreten och erkänna att man var dum och satsade på en billig leverantör av IPTV. Vart ska man vända sig nu tro? Nån rekommendation?

I denna tråden finns flera tips:

(FB) Stora tråden för IPTV-diskussioner/support (Rubrik justerad/Mod)

(tråden är låst nu för tillfället men det går läsa i den)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback