2019-10-19, 01:15
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
I og med at mediumet er rocker så antar jeg at TH Jr har en finger med i spillet.
På dansk er "rocker" et ord som beskriver MC-kriminelle, bikers. Det har intet med rocke-musiker å gjøre.
Citera
2019-10-19, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
På dansk er "rocker" et ord som beskriver MC-kriminelle, bikers. Det har intet med rocke-musiker å gjøre.
Ok, og når jeg tok billedsøk av Mr Green i google så var beste treff Tan, det kommer sikkert av at han er fast inventar i et solarium.
Citera
2019-10-19, 01:42
Medlem
Det ser ut til at Rockeren driver med kjøp og salg av opplysninger og når TH er søkkrik så ble vel fristelsen for stor.

Ny bog beskylder talsmand for Tidligere Bandemedlemmer, Michael Green for at have solgt et fortroligt dokument til tidligere rocker.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ny-bog-bandeekspert-solgte-fortroligt-dokument-til-ex-rocker

Jeg ser på han som en golddigger.
Senast redigerad av Gassa 2019-10-19 kl. 01:45.
Citera
2019-10-19, 03:53
Avslutad
Citat:
Det ser ut til at Rockeren driver med kjøp og salg av opplysninger og når TH er søkkrik så ble vel fristelsen for stor.

Ny bog beskylder talsmand for Tidligere Bandemedlemmer, Michael Green for at have solgt et fortroligt dokument til tidligere rocker.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/ny-bog-bandeekspert-solgte-fortroligt-dokument-til-ex-rocker

Jeg ser på han som en golddigger.
Jag tycker att du drar snabba slutsatser.

Du har hittat ett påstående om att han har sålt information för 10 000 kroner, och sedan hävdar du att han är en golddigger ...

Hur mycket guld får du för 10 000 idag?

Och hur mycket tror du att han tjänade på att försöka hjälpa Viljar Espeland?

https://www.nrk.no/rogaland/dansk-ekskriminell_-_-norske-myndigheter-svikter-folk-som-vil-ut-av-kriminelle-miljo-1.13511824
Citat:
Norske myndigheter gjør for lite for å hjelpe folk ut av kriminelle miljø, mener ekskriminelle Michael Green. For en uke siden fortalte Viljar Espeland at han var i livsfare – siden da har han slitt.
Citat:
Sist uke så han Viljar Espeland gjøre noe som er svært uvanlig: Snakke offentlig om sin tid i én-prosent-miljøet. Det har Green selv aldri gjort.

– Vi forstår ikke hvorfor han har gått til pressen med dette. Det må være et tegn på avmakt og frustrasjon. Han vil gjerne ha hjelp, men får ikke, sier han.

Här är lite om danska förhållanden, för de som vågar läsa:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/34-aarig-mand-er-kendt-i-skyldig-i-drab-paa-satudarah-rocker

https://www.bt.dk/krimi/rockeren-kevin-blev-parteret-her-er-den-tiltaltes-uhyggelige-forklaring
Senast redigerad av Havhest 2019-10-19 kl. 04:08.
Citera
2019-10-19, 11:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Lurer på hvorfor i alle dager TH og Holden blander den danske "spåkjerringa" inn i bildet, skal han liksom være et medium som tar dem med inn i den kriminelle åndeverden ?

I og med at mediumet er rocker så antar jeg at TH Jr har en finger med i spillet.

Är det th som har anlitat medium? Var det inte ett som trädde fram spontant? Nåt bulgariskt? Finns det ett danskt också? Danska medium kan vara skärpta... kanske.
Citera
2019-10-19, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Dette er dog ikke en psykologisk profil, men (ganske injurierende) karakteristikker av en navngitt person.

En psykologisk profil i kriminaltaktisk sammenheng er å tolke en ukjent gjerningspersons alder, kjønn, sivilstatus, levesett, temperament osv ut fra de kjente omstendighetene i den kriminelle handlingen.

En ting jeg virkelig stusser over, er denne sakens natur. Jeg finner ingen lignende saker, og nå har jeg googlet mye. Jeg velger å legge politiets hovedhypotese til grunn; det er det eneste som kan gi litt mening. Det betyr også at ektemannen antagelig står bak.
De mener kidnappingen er fingert for å dekke over at motivet er drap.
Trusselbrevet er såpass spektakulært at man tenker dette er en gal manns verk Det kan ikke ha blitt skrevet med tanke på familien rundt, at de skal ha noe å peke på, et håp som sakte svinner hen. Det er kun skrevet for å kunne peke på en uforståelig grusomhet, og for å skape kaos, terror og redsel.
Den som står bak har hatt et stort behov for å rette oppmerksomheten bort fra seg selv,
Her tror jeg politiet har funnet noen spor om hvorfor, blant annet i avhørene med slekt, bekjente, venner, kollegaer og naboer. Hva vet vi ikke, men når de fortsetter avhør av disse et år ut i saken, så leter de antagelig etter flere som kan bekrefte noe de har som kan fortelle dem om motivet.
Ektemannen har dog alibi. Det betyr at han har benyttet seg av hjelp. Og her skurrer det totalt for min del. Ikke at jeg er bevandret i tunge kriminelle miljøer, men jeg kan ikke for mitt bare liv forstå at de ville gå med på den ekstra risikoen et slikt trusselbrev og et slikt scenario rundt ugjerningen ville skape.
Det fremstår rett og slett som en særdeles dårlig og uproff idè. Dette gir meg håp om at saken vil oppklares.

Edit: Jeg synes med andre ord det bærer preg av at bakmannen har gått for folk som adlyder ordre uten spørsmål, og som kanskje ikke er så dyre. Føyer seg fint inn i rekken av innkjøp som er gjort.
Senast redigerad av agvvv 2019-10-19 kl. 12:02.
Citera
2019-10-19, 12:04
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
En ting jeg virkelig stusser over, er denne sakens natur. Jeg finner ingen lignende saker, og nå har jeg googlet mye. Jeg velger å legge politiets hovedhypotese til grunn; det er det eneste som kan gi litt mening. Det betyr også at ektemannen antagelig står bak.
Trusselbrevet er såpass spektakulært at man tenker dette er en gal manns verk Det kan ikke ha blitt skrevet med tanke på familien rundt, at de skal ha noe å peke på, et håp som sakte svinner hen. Det er kun skrevet for å kunne peke på en uforståelig grusomhet, og for å skape kaos, terror og redsel.
Den som står bak har hatt et stort behov for å rette oppmerksomheten bort fra seg selv,
Her tror jeg politiet har funnet noen spor om hvorfor, blant annet i avhørene med slekt, bekjente, venner, kollegaer og naboer. Hva vet vi ikke, men når de fortsetter avhør av disse et år ut i saken, så leter de antagelig etter flere som kan bekrefte noe de har som kan fortelle dem om motivet.
Ektemannen har dog alibi. Det betyr at han har benyttet seg av hjelp. Og her skurrer det totalt for min del. Ikke at jeg er bevandret i tunge kriminelle miljøer, men jeg kan ikke for mitt bare liv forstå at de ville gå med på den ekstra risikoen et slikt trusselbrev og et slikt scenario rundt ugjerningen ville skape.
Det fremstår rett og slett som en særdeles dårlig og uproff idè. Dette gir meg håp om at saken vil oppklares.

Edit: Jeg synes med andre ord det bærer preg av at bakmannen har gått for folk som adlyder ordre, og som kanskje ikke er så dyre. Føyer seg fint inn i rekken av innkjøp som er gjort.

I øst-europeisk mafiamiljø koster ikke et drap veldig mye. Og er ekstremt vanlig. Kontaktflaten mellom øst-europeisk mafia og bygg/eiendomsbransjen er stor. Det er mulig å tenke seg at man har leid inn noen til grovarbeidet (bortføring/drap) og at en annen person eller bakmann selv har stått for det «administrative», slik som fingering av kidnappingssporene, trusselbrev etc.
Citera
2019-10-19, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Og hva om AEH hadde vært midt i en telefonsamtale akkurat da GM kom inn i huset for å gå til angrep på henne? Da hadde hun jo kunnet rukket å alarmert den hun snakket med på telefonen, som da straks kunne ha ringt til politiet.
Det er mye merkelig i denne saken.
Hadde GM i så fall "flaks" med sin timing? Eller hadde GM oversikt over AEH's telefonsamtaler på en eller annen måte, slik at han visste at hun ikke snakket i telefonen akkurat da han gikk inn i huset for å angripe henne?

Og hva om AEH hadde hatt en trygghetsalarm på seg, som hun hadde trykket på da hun ev forsto at hun var i fare? Visste GM at hun ev ikke hadde en slik? Mange eldre mennesker har en trygghetsalarm i et kjede/bånd rundt halsen eller på seg på en annen måte.

Hvordan fungerer tvilling-SIM-kort? Hvis AEH hadde dette, kunne en GM hvis han hadde fått tak i det andre SIM-kortet, avlytte AEH's telefon (og også høre når hun ringte og når hun la på etc) hvis han hadde hennes SIM-kort i en telefon som han hadde med seg?

En ting til;
La oss si det var ukjente GM involvert. Det er ganske mye som skal "klaffe" for at en slik operasjon går vellykket.
- offer kan som sagt ikke være i telefonsamtale
- offer kan ikke rekke ringe opp og varsle noen
- offer kan ikke hyle og skrike med åpen dør
- usikkerhet rundt trygghetsalarm
- usikkerhet rundt vitner/turgåere/naboer/besøk
- skape alibi til evt bakmann i familie/nærhet til offer
-GM kan ikke legge igjen DNA
- heldekkende "kripos" drakt med munnbind
- evt gangster utgaven med nylonstrømpe over hodet og gaffateip for å tette glippe mellom ankler og håndledd osv.
- GM må uskadeliggjøre offer uten DNA spor
-Trusselbrev uten dna og sporbare ark
- frakt av offer usett
- etterspill med anonym kommunikasjon
- utbetaling ved økonomisk motiv

Kan en GM ha utnyttet halloween mtp klær? Nå er vel mye av dette diskutert opp og ned i mente men ser bare summen av alle punkter som ikke kan feile. Ukjente GM måtte ha mye flaks om man skal klare alt dette. En evt bakmann må jo også betale GM uten å vekke mistanke.
Citera
2019-10-19, 12:13
Medlem
Niffys avatar
https://www.tv2.no/nyheter/10925512/

Michael Green var i samtale hos politiet i går, fredag.

Forresten Timbar, politiet var kjent med møtet han hadde med Holden, Hagen og Co. 24 sept. før det fant sted. Jeg ser du har hengt deg opp i at du tror de ikke var informert.

Det står i denne artikkelen fra TV2

https://www.tv2.no/a/10922869/
Citera
2019-10-19, 12:14
Medlem
Monsens avatar
Synes din analyse er veldig god! Hvem rundt MGM er troendes til å følge hans ordre? Hvem har han taket på? Hvem er redd ham? Osv.

Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Trusselbrevet er såpass spektakulært at man tenker dette er en gal manns verk Det kan ikke ha blitt skrevet med tanke på familien rundt, at de skal ha noe å peke på, et håp som sakte svinner hen. Det er kun skrevet for å kunne peke på en uforståelig
grusomhet, og for å skape kaos, terror og redsel.

Edit: Jeg synes med andre ord det bærer preg av at bakmannen har gått for folk som adlyder ordre uten spørsmål, og som kanskje ikke er så dyre. Føyer seg fint inn i rekken av innkjøp som er gjort.
Citera
2019-10-19, 12:23
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
En ting til;
La oss si det var ukjente GM involvert. Det er ganske mye som skal "klaffe" for at en slik operasjon går vellykket.
- offer kan som sagt ikke være i telefonsamtale
- offer kan ikke rekke ringe opp og varsle noen
- offer kan ikke hyle og skrike med åpen dør
- usikkerhet rundt trygghetsalarm
- usikkerhet rundt vitner/turgåere/naboer/besøk
- skape alibi til evt bakmann i familie/nærhet til offer
-GM kan ikke legge igjen DNA
- heldekkende "kripos" drakt med munnbind
- evt gangster utgaven med nylonstrømpe over hodet og gaffateip for å tette glippe mellom ankler og håndledd osv.
- GM må uskadeliggjøre offer uten DNA spor
-Trusselbrev uten dna og sporbare ark
- frakt av offer usett
- etterspill med anonym kommunikasjon
- utbetaling ved økonomisk motiv

Kan en GM ha utnyttet halloween mtp klær? Nå er vel mye av dette diskutert opp og ned i mente men ser bare summen av alle punkter som ikke kan feile. Ukjente GM måtte ha mye flaks om man skal klare alt dette. En evt bakmann må jo også betale GM uten å vekke mistanke.

Det var noen som skrev i går at overfallsmann kan ha gjemt seg i huset. Om man hypotetisk tenker seg at en på innsiden er involvert kan man ha gitt adgang feks ved å la kjellerdør stå ulåst når man dro på jobb. Huset har også kjellervindu mot øst/skogen som er 100% skjermet for innsyn. Overfallsperson kan deretter ha overvåket bevegelser fra innsiden av huset i kjelleren, og slått til på et egnet tidspunkt.
Citera
2019-10-19, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
I øst-europeisk mafiamiljø koster ikke et drap veldig mye. Og er ekstremt vanlig. Kontaktflaten mellom øst-europeisk mafia og bygg/eiendomsbransjen er stor. Det er mulig å tenke seg at man har leid inn noen til grovarbeidet (bortføring/drap) og at en annen person eller bakmann selv har stått for det «administrative», slik som fingering av kidnappingssporene, trusselbrev etc.

Nettopp. Planen var klar, og bakmann har kun «shoppet» selve drapet.
Billigste løsning. Billig trenger ikke alltid å være dårlig, men ofte er det nettopp det. Og det gir meg håp om at saken vil løses. Jeg mener også at selve planen rundt har feilet katastrofalt. På alle måter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in