Citat:
Ursprungligen postat av
Obotlig
Jag trodde du tyckte om Nordisk Styrka?
i den bästa av världar så hade dessa tragikomiska problem som nu uppstått i rörelsen skötts bakom stängda dörrar. Men nu verkade det som att det inte gick att lösa på det sättet och istället slutade det med en splittring.
Efter att ha lyssnat på NS-radio och Ledarperspektiv så tycker jag man kan börja dra lite slutsatser om det hela. Och det är att Nordisk Styrka verkar vara en liten gruppering som ska slippa göra det "jobbiga" som de tvingades göra i NMR som aktivister. Och jag köper faktiskt det. Jag skulle heller inte orka stå och dela flygblad dag ut och dag in. Jag skulle också tycka det är totalt meningslöst att samla 400 personer för att gå 1000 m där man inte kommer få se en ända människa längs gatorna. Det finns mycket kritik som jag håller med dom om, men att sen tro att en splittring på något sätt skulle vara effektivare i det långa loppet det tror jag inte.
Man kan väl summera det som såhär att hellre att dessa profilerade individer aktivera sig internt än att dom blir passiva. Och man kan väl hoppas att de i framtiden kan lägga gamla konflikter bakom sig och faktiskt börja kommunicera. Om man lyssnade på vad Lindberg sa så verkar det som att diskussioner förs mellan grupperna, så man få väl se vad det kan sluta i.
Just nu är denna splittring endast till fördel för systemet som kan lägga i en högre växel med att bekämpa dom.