2019-10-19, 10:48
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
I alla andra fall hade jag trott på slumpen - men inte i detta specialfall.[Min fetning] Man kan skämta om det makabra, och vem gillar inte satiriskt framställda tomtar mm. Men här tycks en identifikation ha skett med det svarta. Han skaffar sig t.o.m. ett tel.nr med djävulens signum, han njuter av att visa upp en död mus som HD nyss trampat ihjäl (hur det nu gått till); han lyfter försiktigt upp musen för att inte gå miste om några inälvor; placerar den på en sten, arrangerar benen och svansen så att innanmätet kommer till sin rätt: Han har inte gjort något; han bara dokumenterar.

Han tar upp en torr och sval groda från marken, vecklar ut sin hand så grodan tror sig känna fast mark under fötterna; böjer sig så fram och formar sin sockersöta mun till en kyss varpå den vettskrämda grodan (som f.ö. var en vårtig honpadda: Bufo Bufo) tar ett säkert hopp mot döden. - Han har fortfarande inte gjort något; han ville ju bara lekfullt pussa sin groda.

Han frossar i att exponera sina medmänniskors svagheter och tillkortakommanden - men gör det på ett illasinnat vis; långt från allt vad heter humor och träffsäker satir. - Han framhäver sig själv på bekostnad av andra. - Här lämnar han t.ex. tentasalen före alla andra och kan inte låta bli att föreviga de långsamma trögskallarna:
170406: https://coord.info/GLQKX513
Denna dag i Master Y:s liv framstår som rätt mastig, men de sju cacherna avverkades på 1 h 18 min - och därefter hade han 90 sek till godo på tåget tillbaka till "Pennybridge":
Din liknelse med en clown i en skräckfilm är mitt i prick: Djävulen döljer sig bakom clownens mask och alla inkl. LW ser bara en tramsig men snäll farbror - tills mörkret faller på och det plötsligt visar sig att clownen inte var den lustigkurre alla hade trott. Men då är det för sent: Den som inte jamat med clownen är nu emot honom - och det kommer berörda antagonister i sinom tid att få veta. - Inte för inte identifierade sig clownen med Mördartomten; blev så inspirerad att han t.o.m. styckade upp en massa småtomtar som han dränkte i någon obestämbar smet.

It used to be a happy mouse:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/e224ad46-6e03-4f35-aa96-02fa6b47d6d8.jpg
170903 https://coord.info/GLT6ZCJQ
[Känsliga personer varnas!]

Han framstår bara mer och mer som en sjuk människa bakom ett normalt skal. Precis som du och notis beskriver en grym clown.

Kommentaren om filmen ”Den sista färden” (”Deliverance”) kunde varit skriven av en känslomässigt omogen 14-åring. Och nu - med bilden på musen - där gick han fanimej över gränsen.

Han är en obehaglig liten människa. Och jag hoppas innerligt att han kommer att få betala för alla vidrigheter han utsatt sina vänner, bekanta och medmänniskor för: översitteri, spydigheter, förminskande, kränkningar och alla dessa småsinta elakheter på andras bekostnad. Han är en översittare av den jobbiga typen ”passiv-aggressiv”. Dom tar aldrig ansvar för något. http://www.varningstecken.n.nu/passiv-aggressiv

Man kan ju tycka att alla dessa företeelser/händelser var för sig verkar som ett oskyldigt spexande, men i det stora sammanhanget så framträder en annan bild, ett mönster, av mindre smickrande art. Obehaglig.

Stackars hans barn. HD får ligga som hon bäddat. I mina ögon är hon inte oskyldig. Om man inte under runt 19 långa år insett att man lever med en narcissist eller bara sjukt avvikande person så är det nog fel på en själv. Kaka söker maka. Och som blivit bedragen under 6 år, och trots detta efteråt fortsätter umgås med ”äktenskapsinkräkterskan”.
Dom verkar förtjäna varandra.

Och jag tycker nästan, men bara nästan, synd om de nyttiga idiotierna JG, PB, SN, JO. Vilka stolpskott. Det kommer inte att vara lätt att se sig i spegeln om några månader, risken är att en stor grundlurat fån tittar tillbaka.

Jag hoppas, man får ju önska, att åtal kommer innan årskiftet så att LWs närmaste och vänner, och såklart även vi här inne, kan få svar på en del frågor.

Kanske kan FUP och personutredningen ge svar på varför. Så många varför.

Varför han har så lite kontakt med sin egen släkt. Kanske är det dom som gjort det valet?

Varför han beter sig så avvikande och obehagligt. Det förvånar mig inte om han under uppväxt och tidig skolgång upplevt ett utanförskap, blivit utfryst tom lätt mobbad. Och att pajaseriet blivit ett skydd. Därav hans fortsatta starka behov av att att generellt ”avväpna fienden” genom humor och spex. Bättre förekomma än förekommas, känner den lille Stefan. Men detta har under åren mer och mer växt till överdrivet självhävdelse och översitteri i form av halvt dolda elakheter och spydighter.
Vi har alla ett litet barn inom oss, och den lille Stefan vill ge igen. ”En sabbare in i själen.”

>>-------------------------->
Länk till info om ”JÄRNGÄNGET”
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-10-19, 10:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Han kan ta mig fan inte vara klok.
Lite jävla avkall på prestigen får han väl ändå göra.

Låter lite som martyrambitioner hos gubben.
Citera
2019-10-19, 10:57
Medlem
Usch, bilden på den döda musen gnager i skallen. Vad vill SD berätta egentligen när han lägger ut sånt? Att han gillar dubbeltydighet har jag förstått sen dag 1 då jag spanade in hans loggar lite lätt. Hade jag förra året sett inlägget där man kan se att någon (han?) hängt upp ett skeletthuvud från ett djur på en träpinne och med den texten han skrev, skulle jag nog ha kommenterat det i tråden. Jag tror att det kan ha varit det han var ute efter - alltså att insuera, skrämmas och göra människor än mer osäkra på hans skuld eller inte.

Något annat som gnagt är att jag mindes några rader från hans logg som i stort sett berättar att han ÄR skyldig. Efter grävande hittade jag textavsnittet som Spoing och Honan6 tidigare hade reagerat på. Jag reagerar inte bara på ordvalen i hans text. Jag reagerar även på cachens namn:
Murder at North Mountin

"Har gjort mig förtjänt av en osedvanligt lång semester i år, och har skaffat mig möjligheten att ha sommaren rätt oplanerad "

http://coord.info/GLWMR1HE

"Gjort mig förtjänt" och "skaffat mig". Vilken oskyldigt misstänkt skriver på ett sånt sätt?
Citera
2019-10-19, 10:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ja, visst är det osmakligt. - Kan inte heller tänka mig att en frisk person vars maka/make trampat ihjäl en liten mus, lägger upp denna som en trofé och fotar den, för att sedan ha som reseminne: ”Här ser man utsikten från hotellrummet; byggnaderna utefter gatan hade en mycket intressant arkitektur, och här är musen jag trampade ihjäl".

Drygt två mån efter LW:s brutala död fotas ett djurkranium - som SD innerligt hoppas ska vara resterna av en mugglares krossade skalle:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a95dc73d-e1dc-41a8-9eae-faa1894413c0.jpg
180725 https://coord.info/GLWH4KVK

Han är en typisk gränslös person med narcissistiska drag. Och jag upplever att det finns ett avgrundsdjupt och uppdämt hämndbegär hos honom. Detta kan ha kommit upp till ytan i relationen med LW, och eskalerade den där kvällen 14-15 maj. Den lille 5:åringen inom Stefan som ropar ”Se mig, Hör mig, Bekräfta mig” (som Honan beskrev honom) ...till vilket pris som helst. Han verkar ha manipulerat hela sin omgivning. Mest av allt stolpskotten i Järngänget.
Citera
2019-10-19, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Usch, bilden på den döda musen gnager i skallen. Vad vill SD berätta egentligen när han lägger ut sånt? Att han gillar dubbeltydighet har jag förstått sen dag 1 då jag spanade in hans loggar lite lätt. Hade jag förra året sett inlägget där man kan se att någon (han?) hängt upp ett skeletthuvud från ett djur på en träpinne och med den texten han skrev, skulle jag nog ha kommenterat det i tråden. Jag tror att det kan ha varit det han var ute efter - alltså att insuera, skrämmas och göra människor än mer osäkra på hans skuld eller inte.

Något annat som gnagt är att jag mindes några rader från hans logg som i stort sett berättar att han ÄR skyldig. Efter grävande hittade jag textavsnittet som Spoing och Honan6 tidigare hade reagerat på. Jag reagerar inte bara på ordvalen i hans text. Jag reagerar även på cachens namn:
Murder at North Mountin

"Har gjort mig förtjänt av en osedvanligt lång semester i år, och har skaffat mig möjligheten att ha sommaren rätt oplanerad "

http://coord.info/GLWMR1HE

"Gjort mig förtjänt" och "skaffat mig". Vilken oskyldigt misstänkt skriver på ett sånt sätt?

Fast Friluftsmuseet på Norra Berget i Sundsvall har bland annat en aktivitet som heter Mystikvandring om främst lokala skrönor och historier. Den som äger cachen har kanske inspirerats av detta (eller också är cachen orelaterad till vandringen men ligger inom geografiska området).
http://www.norraberget.se/se-gora/skronor-skromt-och-skendod/
Citera
2019-10-19, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
🤔
Han framställer ju heller inte sig själv i särskilt sympatisk dager där genom att insinuera att man kanske har uppgifter om fallet som inte är kända av efterföljande leningsgrupp.

Troligtvis OfT i denna tråd men om man (som PS) blir omplacerad inom polisen så kan du inte göra din röst hörd efteråt.

Ännu mer OfT; PS har alltid varit en bra polis, ogillad av cheferna pga hans rättframma sätt att framföra kritik men väldigt omtyckt av de kollegor han arbetat på samma nivå med. Dessutom en otrolig duktig hundförare en gång i tiden.
Citera
2019-10-19, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Troligtvis OfT i denna tråd men om man (som PS) blir omplacerad inom polisen så kan du inte göra din röst hörd efteråt.

Ännu mer OfT; PS har alltid varit en bra polis, ogillad av cheferna pga hans rättframma sätt att framföra kritik men väldigt omtyckt av de kollegor han arbetat på samma nivå med. Dessutom en otrolig duktig hundförare en gång i tiden.

Han är väl fortfarande verksam inom polisen vad jag förstår? Han kanske inte var helt lyckad som chef, han är väl inte den förste chef inom offentlig sektor som kommit till ett skrivbord som någon rensat?* Det här han insinuerar att nya ledningsgruppen kanske inte har full information om vad som blivit utrett ser ju närmast ut som ett ganska omdömeslöst uttalande. I vissa avseenden går han ju emot vad polisfacket anser bör göras för att få yrket mer attraktivt.

*Han benämer det som att underordnade "bölar" om de ifrågasätter ett uppdrag. Det är alltså en nedsättande jargongartad benämning han använder fastän den som "bölar" kan ha varit hur saklig i sitt ifrågasättande som helst. Och han vill inte ha för välutbildade poliser heller tydligen. Den attityden kan ju tendera att tysta underordnade, och därför kanske PS inte hade klart för sig att det fanns områden nära LWs hem som ännu efter ett par dagar inte var avsökta med hundpatrullen? Och nu verkar han alltså kokettera med att han kanske vet saker som nya utredningsledningen kanske inte vet för att de inte frågat honom direkt och omedelbart?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-19 kl. 11:48.
Citera
2019-10-19, 11:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt

Det kan jag tänka mig men hur var han mot de kollegor han hade under sig i hierarkin?
Det är lätt att föreställa sig att han själv inte klarade kritik från dem.
Känner du till något om det?

Jag föreställer mig honom som en kompetent och engagerad polis men också som en person som gärna vill framhäva sig själv och inte ge underordnade uppskattning för vad de har bidragit med.
Han gör säkert ett bra jobb så länge han får stå i centrum och så länge hans åsikter inte ifrågasätts.
Det är i alla fall den bild jag har fått genom hans olika uttalanden och genom tidningsartiklar om honom.
Citera
2019-10-19, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Min spekulation :

Om jag hade varit HD och vetat om att SD brukade vara otrogen så hade det ändock gjort ont inombords om älskarinnan bjuder hem en på kaffe och berättar att ens man och hon och mannen har haft samlag i 6 år utan att jag vetat om det ...
Det måste ha känts som ett hånflin rakt mot dej som person .
Antar att HD blev väldigt både chockad och ledsen i det ögonblicket .

Detta med 6 år är en trådsanning, kan ha rört sig om en ganska kort period innan han började trakassera henne.
Citera
2019-10-19, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det kan jag tänka mig men hur var han mot de kollegor han hade under sig i hierarkin?
Det är lätt att föreställa sig att han själv inte klarade kritik från dem.
Känner du till något om det?

Jag föreställer mig honom som en kompetent och engagerad polis men också som en person som gärna vill framhäva sig själv och inte ge underordnade uppskattning för vad de har bidragit med.
Han gör säkert ett bra jobb så länge han får stå i centrum och så länge hans åsikter inte ifrågasätts.
Det är i alla fall den bild jag har fått genom hans olika uttalanden och genom tidningsartiklar om honom.

Tänk för en gångs skull instämmer jag i något du skriver. En kompetent polis med vad man brukar säga "hjärtat på rätta stället" men kanske otillräcklig i en del avseenden som chef.
Citera
2019-10-19, 11:48
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Han framstår bara mer och mer som en sjuk människa bakom ett normalt skal. Precis som du och notis beskriver en grym clown.

Kommentaren om filmen ”Den sista färden” (”Deliverance”) kunde varit skriven av en känslomässigt omogen 14-åring. Och nu - med bilden på musen - där gick han fanimej över gränsen.

Han är en obehaglig liten människa. Och jag hoppas innerligt att han kommer att få betala för alla vidrigheter han utsatt sina vänner, bekanta och medmänniskor för: översitteri, spydigheter, förminskande, kränkningar och alla dessa småsinta elakheter på andras bekostnad. Han är en översittare av den jobbiga typen ”passiv-aggressiv”. Dom tar aldrig ansvar för något. http://www.varningstecken.n.nu/passiv-aggressiv

Man kan ju tycka att alla dessa företeelser/händelser var för sig verkar som ett oskyldigt spexande, men i det stora sammanhanget så framträder en annan bild, ett mönster, av mindre smickrande art. Obehaglig.

Stackars hans barn. HD får ligga som hon bäddat. I mina ögon är hon inte oskyldig. Om man inte under runt 19 långa år insett att man lever med en narcissist eller bara sjukt avvikande person så är det nog fel på en själv. Kaka söker maka. Och som blivit bedragen under 6 år, och trots detta efteråt fortsätter umgås med ”äktenskapsinkräkterskan”.
Dom verkar förtjäna varandra.

Och jag tycker nästan, men bara nästan, synd om de nyttiga idiotierna JG, PB, SN, JO. Vilka stolpskott. Det kommer inte att vara lätt att se sig i spegeln om några månader, risken är att en stor grundlurat fån tittar tillbaka.

Jag hoppas, man får ju önska, att åtal kommer innan årskiftet så att LWs närmaste och vänner, och såklart även vi här inne, kan få svar på en del frågor.

Kanske kan FUP och personutredningen ge svar på varför. Så många varför.

Varför han har så lite kontakt med sin egen släkt. Kanske är det dom som gjort det valet?

Varför han beter sig så avvikande och obehagligt. Det förvånar mig inte om han under uppväxt och tidig skolgång upplevt ett utanförskap, blivit utfryst tom lätt mobbad. Och att pajaseriet blivit ett skydd. Därav hans fortsatta starka behov av att att generellt ”avväpna fienden” genom humor och spex. Bättre förekomma än förekommas, känner den lille Stefan. Men detta har under åren mer och mer växt till överdrivet självhävdelse och översitteri i form av halvt dolda elakheter och spydighter.
Vi har alla ett litet barn inom oss, och den lille Stefan vill ge igen. ”En sabbare in i själen.”

>>-------------------------->
Länk till info om ”JÄRNGÄNGET”
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Ett som vanligt, när det gäller dig, klokt inlägg. Den bild man sett krypa fram gällande SD - och HD - ger mig kalla kårar. Jag har ärligt talat svårt att tro att denna sjuka man inte har skadat (eller värre...) fler människor än LW genom åren. Redan vid knoggnuggningen/misshandeln i bilen så upplevde man att detta var en svårt störd människa. Högst 13 år gammal. Allt man sett efter detta har bekräftat detta. Om och om igen.

Och det jag sett och hört IRL, samt fått som information om i mail och PM - men inte kommer delge tråden - har enbart förstärkt mina åsikter gällande SD.

Och HD som TROTS skilsmässa fullkomligt lyckligt paraderade tillsammans med SD efter mordet på LW! Stora leenden och KRAV på att få fortsätta med sin fuskloggning. Detta innan LW ens begravts. Jag äcklas. Jag har trott att SD är skyldig och även HD är inblandad, eller till och med ledande, på ett eller annat sätt från dag ett. Det vi sett under 1,5 år har bara förstärkt min åsikt i denna fråga.

Tack, för att människor som T34Panzer, Notknapparen, LetsDoIt, Honan6, Sh Holmes med fler, har kämpat för att behålla förnuftet i denna tråd. Inte minst med tanke på alla de som försöker göra LW till den skyldiga. Sh. Holmes ska ha en extra eloge för att han aldrig vikt från LW´s sida, eller lämnat tråden, trots upprepade försök av sekten att få Sh.Holmes att ge upp.

Alla har rätt till sina åsikter om både LW, SD och andra inblandade, men de som ständigt upprepar samma kränkningar mot en död 3-barnsmamma, de borde skämmas. Att vissa saker är värda att uppmärksamma för att "förstå motiv" är en sak för sig. Men att ständigt sitta och kränka en brutalt mördad människa är verkligen vidrigt. Att dessutom använda könsord och liknande i vart och vartannat inlägg är MER än vidrigt.

Trots en turbulent och till vissa delar usel start på denna utredning (nonchalerade skrik, dålig avsökning av närområdet med mer), så är jag övertygad om att åklagare Åsa Hiding och Polisen har gjort och kommer göra ett bra jobb för att lagföra den skyldige/de skyldiga.
Citera
2019-10-19, 11:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
I alla andra fall hade jag trott på slumpen - men inte i detta specialfall.[Min fetning] Man kan skämta om det makabra, och vem gillar inte satiriskt framställda tomtar mm. Men här tycks en identifikation ha skett med det svarta. Han skaffar sig t.o.m. ett tel.nr med djävulens signum, han njuter av att visa upp en död mus som HD nyss trampat ihjäl (hur det nu gått till); han lyfter försiktigt upp musen för att inte gå miste om några inälvor; placerar den på en sten, arrangerar benen och svansen så att innanmätet kommer till sin rätt: Han har inte gjort något; han bara dokumenterar.

Han tar upp en torr och sval groda från marken, vecklar ut sin hand så grodan tror sig känna fast mark under fötterna; böjer sig så fram och formar sin sockersöta mun till en kyss varpå den vettskrämda grodan (som f.ö. var en vårtig honpadda: Bufo Bufo) tar ett säkert hopp mot döden. - Han har fortfarande inte gjort något; han ville ju bara lekfullt pussa sin groda.

Han frossar i att exponera sina medmänniskors svagheter och tillkortakommanden - men gör det på ett illasinnat vis; långt från allt vad heter humor och träffsäker satir. - Han framhäver sig själv på bekostnad av andra. - Här lämnar han t.ex. tentasalen före alla andra och kan inte låta bli att föreviga de långsamma trögskallarna:
170406: https://coord.info/GLQKX513
Denna dag i Master Y:s liv framstår som rätt mastig, men de sju cacherna avverkades på 1 h 18 min - och därefter hade han 90 sek till godo på tåget tillbaka till "Pennybridge":
Din liknelse med en clown i en skräckfilm är mitt i prick: Djävulen döljer sig bakom clownens mask och alla inkl. LW ser bara en tramsig men snäll farbror - tills mörkret faller på och det plötsligt visar sig att clownen inte var den lustigkurre alla hade trott. Men då är det för sent: Den som inte jamat med clownen är nu emot honom - och det kommer berörda antagonister i sinom tid att få veta. - Inte för inte identifierade sig clownen med Mördartomten; blev så inspirerad att han t.o.m. styckade upp en massa småtomtar som han dränkte i någon obestämbar smet.

It used to be a happy mouse:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/e224ad46-6e03-4f35-aa96-02fa6b47d6d8.jpg
170903 https://coord.info/GLT6ZCJQ
[Känsliga personer varnas!]

Tack för ett väldigt läsvärt och intressant (och på slutet roligt) inlägg.
Har läst det ett par gånger.

Jag misstänker att den skojiga lättsamma sidan, är den som många ser. Kanske den andra sidan inte kommer fram så lätt i de vänners sällskap som inte stör sig på hans stil med att framhäva sig själv och trampa på andra. De som stört sig på det övertramsiga och självförhärligande stilen har kanske för länge sedan slutat att umgås med honom.

Han vet nog också hur man ska smörja järnen där det behövs.
Det klassiska mönstret som händer i de situationer som LW hamnade i. När det börjar uppdagas hur allt ligger till blir början till den nedåtgående spiralen som verkar vara omöjlig att ta sig ur.

Jag kan tänka mig att SD länge trodde att allt skulle ordna sig, att han inte skulle åka dit. Det lilla leende han gav journalisterna och åhörarna i rätten vid häktningen avslöjar en persons hållning, att inte inse allvaret i situationen. Trots att att han förmodligen är intelligentare än Billy, så förstår han inte vad som är passande och vad som inte är passande.

Och, hur kan man trampa ihjäl en mus i misstag? Så mycket, på det sättet så att inälvorna kommer ut? Var det verkligen HD? Hennes stela leende...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in