2019-10-18, 23:01
Medlem
Kan det vara så att pengarna har gått till salt?
Citera
2019-10-18, 23:09
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittra
Japp, men att säga att det är bluff är inte nödvändigtvis anledning till att förkasta anbudet enligt LOU.

Jag är en av amatörerna som ibland tvingas arbeta med upphandlingar enligt LOU. Skulle alla som behöver upphandla enligt LOU vara experter på skulle förutsättningarna vara bättre men kanske inte bra. LOU är skriven för att gynna frihandel (inom eu) och för att öka företagarnas möjligheter. Skulle alla dessa vara experter så skulle de dock inte finnas annat folk kvar att sköta mer kvalificerade funktioner eftersom så stor del handlar om inköp.

Det kan jag hålla med dig om, jag kanske överdrev lite väl mycket
Jag tycker i stället att man bör reagera när budet ligger ca 14 miljoner under andra budgivare. Och granska företaget mer nogrannt, speciellt när företaget i fråga inte har erfarenheter på området, utan har sålt glass och videofilmer tidigare. Det är det minsta man borde göra, det handlar ändå om mycket pengar, OCH en otroligt viktig uppgift, att hålla sjukvården med viktigt material.
Citera
2019-10-18, 23:28
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaCuba
Fråga:

Varför får inte sjukhusen tag i förbrukningsmaterial?

Svar:

Socialdemokraterna styr Sverige

Amatörmässigt uttalande!!!

Är du medveten om att det är skillnad på Regering och Landsting, ofta olika styrande.
Stockholmläns landsting styrs av M, KD, L, C och MP
Citera
2019-10-18, 23:37
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WGAS
Finns det ens nånting som har privatiserats och blivit bättre för brukarna? Posten, Skolan, Apoteket, Vården, Kommunikationerna, Vad som helst?

Alla de där grejorna är och har ju varit tolvfaldigt bättre jämfört med när det var statligt.
Citera
2019-10-18, 23:38
Medlem