2019-10-18, 21:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Nej, media som fultolkar Mulvaney.

Nyhetsmedierna visar hela videoinspelningen där han säger det, så det rör sig inte om några fultolkningar, speciellt inte då reportrarna faktiskt gjorde följdfrågor för att säkra vad tusan han sa.
Citera
2019-10-18, 21:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ja? När ställs Trump inför riksrätt då? Jag väntar......4 år.....

När/om det blir för hett om fötterna på honom så lär han avgå självmant för att sedan bli benådad precis som med Nixon.

Trump och hans familj har på tok för mycket att förlora på att låta linan löpa fullt ut.
Citera
2019-10-18, 21:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Hahaha. Nej. Jag kan lova det att det kommer inte ske.

Jag lovar att han gör det. Inte med en gång, först vägrar han, sen säger han att han aldrig vägrade och att han aldrig ville bli president ändå, att det är jobb för big losers like Obama. Precis som en tioåring skulle göra.
Citera
2019-10-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nyhetsmedierna visar hela videoinspelningen där han säger det, så det rör sig inte om några fultolkningar, speciellt inte då reportrarna faktiskt gjorde följdfrågor för att säkra vad tusan han sa.

Nej, det är mediers fultolkning att utlandsbistånd med politiska motkrav är detsamma som något erkännande att det krävts "dirt" på en politisk motståndare inför nästa val. Och Mulvaney motsäger mediernas fultolkning på följdfrågorna. Alla klipp jag sett i fake-media har dock klippt precis innan Mulvaney motsäger det. Du verkar okritiskt köpt fake-media.

https://www.youtube.com/watch?v=Ns4QwN27P58
Citera
2019-10-18, 21:54
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag lovar att han gör det. Inte med en gång, först vägrar han, sen säger han att han aldrig vägrade och att han aldrig ville bli president ändå, att det är jobb för big losers like Obama. Precis som en tioåring skulle göra.

Det blir inget fällande åtal. Ingen president har fällts sedan 1800-talet.
Citera
2019-10-18, 21:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
När/om det blir för hett om fötterna på honom så lär han avgå självmant för att sedan bli benådad precis som med Nixon.

Trump och hans familj har på tok för mycket att förlora på att låta linan löpa fullt ut.

Det blir inget åtal. Tro mig. Trump fälls inte. Större chans att han förlorar valet 2020.
Citera
2019-10-18, 21:59
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det blir inget fällande åtal. Ingen president har fällts sedan 1800-talet.

Precis, för att de avgick innan åtalet. Nixon avgick samma kväll som han fick majoriteten mot sig i kongressen.
Citera
2019-10-18, 22:52
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Det blir inget åtal. Tro mig. Trump fälls inte. Större chans att han förlorar valet 2020.

Demokraterna kommer inte att backa. Sannolikt går det vidare till senaten.

Han kommer knappast att avsättas. Antingen kommer utredningen inte att räcka för att tillräckligt många republikanska senatorer ska rösta mot honom, eller så avgår han.

Det finns ett osäkerhetsmoment i det fall att bevisläget börjar se ut att räcka för en fällning: Eftersom Trumps prio ett är hur han framstår i media och publikens ögon så kommer han att välja väg enligt detta.

Han kommer då att köra hårt på ett offernarrativ, och nyckelfrågan är om det lyckas bäst genom att avgå eller genom att röstas bort.
Kruxet med det senare är att han då måste bryta med GOP, och helt bli en outsider till hela etablissemanget.
Citera
2019-10-18, 22:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Det vet vi inte, det vart inte heller något åtal mot Nixon och detta var för att han avgick innan det han gå så långt.
Citera
2019-10-18, 22:57
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Nej, det är mediers fultolkning att utlandsbistånd med politiska motkrav är detsamma som något erkännande att det krävts "dirt" på en politisk motståndare inför nästa val. Och Mulvaney motsäger mediernas fultolkning på följdfrågorna. Alla klipp jag sett i fake-media har dock klippt precis innan Mulvaney motsäger det. Du verkar okritiskt köpt fake-media.

https://www.youtube.com/watch?v=Ns4QwN27P58

Fast nej, biståndet var redan klubbat och skulle skickas, det man nu har erkänt är att det skulle undanhållas något som redan var bestämt.
Citera
2019-10-19, 00:07
Medlem
Ingen rolig dag för SchiffFace. Först kom det fram att Burisma betalt för hans assistents resa till Ukraina för att leta skit på Trump.

Och nu har han fastnat med ytterligare fingrar i kakburken genom att gömma vittnesmål från GOP. De korrupta svinen fortsätter sitt vanliga beteende helt enkelt. Skillnaden är att de inte kommer undan med det, som de gjorde under Hussein.
Citera
2019-10-19, 00:14
Medlem
Citat:
Fast nej, biståndet var redan klubbat och skulle skickas, det man nu har erkänt är att det skulle undanhållas något som redan var bestämt.
Du verkar ha något emot att USA får svar rysk inverkan på 2016 valet. Varför är du så rädd för detta, då det var vad administrationen ville ha hjälp med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in