Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
Nb! Denne dansken er en eks-kriminell som nå har viet sitt liv til å hjelpe andre UT av tunge kriminelle miljø. En viktig presisering. Jeg tipper vedkommende har ment å ha kommet over noe informasjon som kanskje eller kanskje ikke er relevant for saken. Kanskje med håp om dusør. Det at politiet ikke vil kommentere kan bero på at dette er et prosjekt styrt av familien, og politiet lover aldri ut dusør. For TH er det beleilig at info om møtet lekkes til media fordi det støtter inntrykket av ukjente, kriminelle aktører.
Ja klart Dansken kan ha lest i media at familien har vurdert dusør og tatt kontakt, jeg synes uansett det er rart at ikke politiet avlyttet rommet de hadde møte i. Og enda rarere om ikke politiet visste om dette før møte.
Det logiske er jo at når en tidligere kriminell tar kontakt ang.saken er å informere politiet selv om ikke politiet er endel av dusøropplegget. Hvis politiet ikke visste dette er det merkelig. Dog selv om den kriminelle ikke ønsket å ha politi der, burde det jo vært avlytting.
Dette utspillet synes ikke jeg tåler til TH sin fordel. ( spesielt dette med at de trolig ikke informerte politiet)