2019-10-17, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det merkeligste av alt, hvis det er innleide "profesjonelle", er at de har gått med på kidnappingsnarrativet. Det skaper masse unødvendig risiko. Hvis hun bare hadde forsvunnet uten et spor, så ville vel det gjort samme nytten.

Veldig enig, men hva skal man egentlig tro når politiet går ut og sier at det er drap fungert som kidnapping,
Driver politiet og villeder med vilje for når jeg tenker tilbake er vel kanskje teorien om en kidnapping som har gått galt mest sannsynlig.

Det er selvfølgelig også en mulighet at det finnes noen som hater TH så mye at de er villig til å ramme han sånn, men så tenker jeg også at hvorfor henne. Hvis hat var motivet hadde det ikke vært bedre og kidnappe TH og torturere han før de drepte han.
Men hva vet jeg kanskje noen har funnet ut at konen er hans svakeste punkt. Utrolig kjipt i såfall.
Citera
2019-10-17, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ren spekulasjon selvsagt, men jeg står ved mine tidligere teorier om bortføring/drap av profesjonelle og at TH eller noen i nær forbindelse med offeret står bak en bestilling. Tror politiets uthalingstaktikk i media handler om å få noen til å fortelle det de vet slik at de kan få fast både gjerningspersoner og oppdragsgiver. Herav sakens kompleksitet.
Enig, spørsmålet er om gjerningsmennene som har utført oppdraget er de samme som går utenfor Futurum Næringsbygg, og er fanget på kamera? Det kan være en del av skuespillet for å få det til å se ut som en ekte kidnapping uten noen på innsiden.
Citera
2019-10-17, 18:02
Medlem
Det er ganske irrelevant det med Tom Hagen, AEH og telefonsamtaler for min del.

Slik jeg tolker politiet har TH alibi for å ankomme jobb mellom 09.00 og 09.10. Etter dagens nyheter og med litt logikk, fremstår det urealistisk at han skal ha forlatt jobben. Han har alibi. Han må ha hyret noen drapsmenn rett og slett. Eller så er han ikke involvert overhodet og har gjort seg selv noen gigantiske bjørnetjenester i sin omgang med media.
Citera
2019-10-17, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Det er ganske irrelevant det med Tom Hagen, AEH og telefonsamtaler for min del.

Slik jeg tolker politiet har TH alibi for å ankomme jobb mellom 09.00 og 09.10. Etter dagens nyheter og med litt logikk, fremstår det urealistisk at han skal ha forlatt jobben. Han har alibi. Han må ha hyret noen drapsmenn rett og slett. Eller så er han ikke involvert overhodet og har gjort seg selv noen gigantiske bjørnetjenester i sin omgang med media.

09:14 samtalen er viktig fordi uten denne kan forrige sikre livstegn være 30.10.18 kl 20.00 når verisure var på døra. TH har ikke alibi mellom 20 og 09.00.

Edit: Når det er sagt har jeg vanskelig å tro at hele familien Hagen klarer lure politiets beste kropsspråk eksperter. Har sett "demo" av noen av disse og det er ganske fasinerende hva dem legger merke til.
Senast redigerad av Fbc37 2019-10-17 kl. 18:14.
Citera
2019-10-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
09:14 samtalen er viktig fordi uten denne kan forrige sikre livstegn være 30.10.18 kl 20.00 når verisure var på døra. TH har ikke alibi mellom 20 og 09.00.
Joda. Men det er ikke lenger viktig å vite hvem som ringte hvem, fordi etter i dag har politiet gått og sagt at det var flere gjerningsmenn. Hvilket mest sannsynlig betyr at TH har steinhardt alibi for selve drapshandlingen.

Tidligere var i hvert fall jeg i tvil på om Tom Hagen kunne ha gjort dette alene og arrangert telefonsamtaler for å konstruere et alibi. Den tvilen er nå borte hos meg.
Citera
2019-10-17, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Joda. Men det er ikke lenger viktig å vite hvem som ringte hvem, fordi etter i dag har politiet gått og sagt at det var flere gjerningsmenn. Hvilket mest sannsynlig betyr at TH har steinhardt alibi for selve drapshandlingen.

Tidligere var i hvert fall jeg i tvil på om Tom Hagen kunne ha gjort dette alene og arrangert telefonsamtaler for å konstruere et alibi. Den tvilen er nå borte hos meg.

Dette er vel kun en av mange teorier politiet har.

"VG får også opplyst at politiet har en teori om at det kan ha vært flere personer inne i boligen, eller i nærområdet da Hagen forsvant.

Dette er et scenario politiet fortsatt vurderer til tross for at de*kun har ett uidentifisert skoavtrykk i boligen. Avtrykket fra en Sprox-sko i størrelse 45 knyttes til en ukjent gjerningsperson."
Citera
2019-10-17, 18:32
Medlem
Citat:
Dette er vel kun en av mange teorier politiet har.

"VG får også opplyst at politiet har en teori om at det kan ha vært flere personer inne i boligen, eller i nærområdet da Hagen forsvant.

Dette er et scenario politiet fortsatt vurderer til tross for at de*kun har ett uidentifisert skoavtrykk i boligen. Avtrykket fra en Sprox-sko i størrelse 45 knyttes til en ukjent gjerningsperson."

Nettopp. De sier hva sporene de har funnet legger opp til, men konkluderer samtidig med hva de faktisk har finnet; spor etter 1 person. Narrativet rundt tyder også på at dette er noe en profesjonell leiemorder ville holdt seg langt unna.
Citera
2019-10-17, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Synes det er merkelig at han i det hele tatt har våger og involvere noen, og langt mindre så mange som 3, men utelukker ikke teorien. Men om det er så mange som 3 som er med på dette øker sjansen mye for at en av de sprekker for 10 mill er nok ikke nok til å få 3 til å holde kjeft hvis de ryker. Det er en utrolig merkelig sak dette, ikke minst fordi flere flere teorier peker mot at GM er norske. Sko kjøpt hos Spar Kjøp, de forstår norsk, nå ser det ut til at både brevpapir og konvolutt peker mot Norge.
Er det mulig at GM har undervurdert politiet så grundig at de trodde de ikke ville oppklare denne saken. Tenkte de at politiet ikke kom til å bruke så mye ressurser på denne saken og at den kom til å bli henlagt rimelig raskt . Prøver å sitte meg inni tankegangen til evnt.medhjelpere.De må jo vite at om de ble tatt risikerte de 21 års fengsel ( iallefall 10 års soning) Jeg skulle hatt meget godt betalt for å utføre et slikt oppdrag med den risikoen. Mye mer enn 10 mill. Regner med at politiet holder kontoene og finansene til TH under kontinuerlig oppsikt, så hvordan skal han utover disse 10 mill. få betalt for slike tjenester.

Regner det som 100% usannsynlig at han har vært så dum og forskuttere og om han hadde det måtte det jo være i cash spart opp gjennom mange år. Lurer på om han hadde safe?
Politiet har nok også sjekket store uttak fra kontoene hans de siste 10 årene også.
Og hvis det skulle være medhjelpere, har vi så kyniske miljøer i Norge. Politiet har jo allerede sjekket ut omtrent alle kriminelle som kunne gjort noe slikt, og iallefall er det ikke kommet frem noen mistanke til noen.

Da er man tilbake til amatører noe som gjør fallhøyden enda større.
Konklusjon: TH er IKKE GM. GM må ikke være norske selv om de handler i norske butikker og snakker og forstår norsk. Politiet har undersøkt /etterforsket moduskandidater i kriminelle miljøer, men disse miljøene er ikke en konstant enhet, ulike miljøer krysser hverandre og flytter på seg. Kynisme finnes, også i vårt trygge og litt naive samfunn, spesielt der pengene råder.
Senast redigerad av univers123 2019-10-17 kl. 18:50.
Citera
2019-10-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Konklusjon: TH er IKKE GM. GM må ikke være norske selv om de handler i norske butikker og snakker og forstår norsk. Politiet har undersøkt /etterforsket moduskandidater i kriminelle miljøer, men disse miljøene er ikke en konstant enhet, ulike miljøer krysser hverandre og flytter på seg. Kynisme finnes, også i vårt trygge og litt naive samfunn, spesielt der pengene råder.
Hva har kidnappere som overhode ikke var interesserte i løsepenger å tjene på å drepe AE ?

Hva er motivet når det ikke var løsepenger ?
Citera
2019-10-17, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hva har kidnappere som overhode ikke var interesserte i løsepenger å tjene på å drepe AE ?

Hva er motivet når det ikke var løsepenger ?

Mulig politiet har fått en god del info om motiv etter avhør av familie, venner og kollegaer uten at de går ut med dette.
Trusselbrevet forteller kanskje også hva motivet er med tanke på hvor omfattende det blir beskrevet.
Citera
2019-10-17, 20:24
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Trusselbrevet forteller kanskje også hva motivet er med tanke på hvor omfattende det blir beskrevet.
Ifølge hva media har fortalt så var motivet en utbetaling av "one hundred million dollars" i en vanskelig håndterbar Mikke-Mus valuta.
Ikke noe voksne mennesker tar på alvor.
Citera
2019-10-17, 20:35
Medlem
Tidsrommet AE må ha forsvunnet er antatt til +- 30 minutter etter at TH forlot hjemmet, hvor troverdig er det ?
Min gjetning er at hun var død lenge før det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in