2019-10-16, 18:17
Medlem
Jag tror Mikaels matchtid idag var en kompromiss. Han fick en dags vila längre från förra veckan, och istället en lite tidigare tid idag. Han ska spela dubbel också, man vill alltid spela singel först.
Senast redigerad av frankkk 2019-10-16 kl. 18:21.
Citera
2019-10-16, 18:40
Medlem
Stebe i nästa omgång är det svårt att veta var man har. Dåligt rankad nu men tidigare rankade ungefär som Mikaels nuvarande. Chung-segern var stark i kvalet(utan att ha sett matchen), men segrarna efter det säger ingenting om spelstyrka. Han är varken känd som en stor servare eller inomhusspelare. Blir mycket spel på bollen och att han är vänsterhänt bör inte störa Micke som gillar att slå backhand, tvärtom. Micke har 9-1 mot vänsterhänta i år.

Om Humbert förlorar mot Goffin i Antwerpen och Mikael slår Stebe så går han förbi fransosen på racet.
Senast redigerad av frankkk 2019-10-16 kl. 19:02.
Citera
2019-10-16, 20:57
Medlem
Dimitrov ute direkt. Om Fognini får för sig att spela clown den här veckan kan nästan vem som helst vinna. Jag gillar Carreno Bustas chanser.
Citera
2019-10-16, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Stebe i nästa omgång är det svårt att veta var man har. Dåligt rankad nu men tidigare rankade ungefär som Mikaels nuvarande. Chung-segern var stark i kvalet(utan att ha sett matchen), men segrarna efter det säger ingenting om spelstyrka. Han är varken känd som en stor servare eller inomhusspelare. Blir mycket spel på bollen och att han är vänsterhänt bör inte störa Micke som gillar att slå backhand, tvärtom. Micke har 9-1 mot vänsterhänta i år.

Om Humbert förlorar mot Goffin i Antwerpen och Mikael slår Stebe så går han förbi fransosen på racet.

Tror det blir svårt mot Stebe faktiskt, sett han spela challengers en del .
Tycker han har tungt spel.
Men jag är inte jätte överraskad han slår Chung inomhus ändå,
Chung är ju ingen storservare precis, returnerar motståndaren bra blir det ju jobbigt inomhus.
Citera
2019-10-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Tror det blir svårt mot Stebe faktiskt, sett han spela challengers en del .
Tycker han har tungt spel.
Men jag är inte jätte överraskad han slår Chung inomhus ändå,
Chung är ju ingen storservare precis, returnerar motståndaren bra blir det ju jobbigt inomhus.

Han är en stark challengerspelare när han är frisk men det känns som mycket ändå talar åt Mikaels håll. Ingen av dom kommer blåsa den andra av banan utan det handlar om att hålla misstagen nere och ta sina chanser.
Citera
2019-10-16, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Dimitrov ute direkt. Om Fognini får för sig att spela clown den här veckan kan nästan vem som helst vinna. Jag gillar Carreno Bustas chanser.

Carreno Busta vinna en inomhustitel ser jag inte direkt hända, har han gjort något relevant på touren överhuvudtaget de senaste två säsongerna?

Vi får hoppas på Micke, på tiden att en svensk tar hem sthlm open igen.

EDIT: Han hade visst redan vunnit inomhus en gång. Det var mer än vad jag visste. Men vi får verkligen hoppas att han ryker omedelbart. Inget rolig spelare, ingen man vill se vinna i Stockholm, verkligen inte!
Senast redigerad av terribilis 2019-10-16 kl. 21:45.
Citera
2019-10-16, 21:57
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Bara inte Querrey vinner så är allting lugnt. Sälv tror jag att Shapovalov har en väldigt bra chans att ta sin första ATP titel på söndag. Micke mot Shapovalov i en eventuell kvartsfinal vore inte helt fel.
Citera
2019-10-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Bara inte Querrey vinner så är allting lugnt. Sälv tror jag att Shapovalov har en väldigt bra chans att ta sin första ATP titel på söndag. Micke mot Shapovalov i en eventuell kvartsfinal vore inte helt fel.

Spelet har han för att slå dom flesta av banan men jag tycker hans säsong är en ganska stor besvikelse. Han har bara en växel känns det som och blir det lite kämpigt behöver motståndaren mest vara stabil för att slå honom. Vore intressant att se Mikael möta honom av just den anledningen. Mikael som bygger sitt spel på tålamod, mot Shapovalov som inte har ordet tålamod i sin vokabulär.

Undre halvan är inte stark nu alltså. Det kan bli vem som helst utom Mager som når finalen. Men troligtvis blir det segraren av Carreno Busta och Querrey.
Citera
2019-10-17, 12:31
Avstängd
abandoftrusts avatar
Maestro klar för OS
Även RG nästa år, vill nog ha ett revanch möte med Nadal, under förhoppningsvis bättre väder förhållanden. https://www.youtube.com/watch?v=u3Nx6jUj6yo

Fint startfält i Basel:

A full array of world-class players

Four players from the top ten and a ranking cut-off of 50, meaning that all 23 direct qualifiers for the main competition are ranked in the world’s top 50. That’s this year's magnificent line-up for the Swiss Indoors Basel from 19 to 27 October 2019. A high concentration of talent – one of the best in recent years – sets the bar high for all the stars. As things stand, title-holder Roger Federer (ATP 3) heads up a top field including world champion Alexander Zverev (ATP 6), the young star Stefanos Tsitsipas (ATP 7) and the Spaniard Roberto Bautista Agut (ATP 10). The Italian Fabio Fognini (ATP 11) and the Belgian David Goffin (ATP 14) are also among the seeds. Besides Federer, two more Grand Slam winners are taking part – the Swiss Stan Wawrinka (ATP 19) and the Croat Marin Cilic (ATP 28).
Senast redigerad av abandoftrust 2019-10-17 kl. 12:44.
Citera
2019-10-17, 16:31
Medlem
Det här hade jag missat. Christian Lindell blev defaultad mot Bellucci efter första set i en challenger härom veckan. Han blev lack och varnad för osportsligt uppträdande, och sen utbuad av publiken. Tog ett toabreak och när han kom tillbaka på banan tog något fan det ett steg längre och började skrika förolämpningar varav han gav tillbaka med samma mynt och till sist blev han diskad(oklart hur mång varningar han fick).

https://revistatenis.uol.com.br/arti...cci_16785.html
Citera
2019-10-17, 17:10
Medlem
Jahapp. Så var det dags igen för den dagliga 90-minuterspausen på bästa spel- och publiktid.
Citera
2019-10-17, 17:37
Medlem
För övrigt: klassisk Fognini idag. ”Motståndare som både kämpar och spelar bra? Jobbigt. Nä, då får det vara”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in