2019-10-17, 03:32
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Nu vet ju inte jag exakt hur du avser "det har inget med sex och otrohet att göra". Men jag kan gå till mig själv och dessutom läsa hur mycket detta diskuteras i andra fora och därmed definitivt säga att otrohet och att ha sex med gifta personer/vara gift och ha sex med andra än den äkta partnern får folk att vända sig mot den som beter sig så. Absolut, ja. Och det är väl också det enda rimliga.
Hon bryr sig inte om otrohet eller sex med gifta personer
Jag vet inte, men enligt PM sa ar Isabella "patetisk" och privat "samma 14-aring som 'flyttade' hemifrån"
Senast redigerad av qutm 2019-10-17 kl. 03:36.
Citera
2019-10-17, 07:36
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
KKF?

Konkursförvaltare.

Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Ditt andra inlägg
Jag kan berätta för dig redan nu att jag vet exakt varför så många registrerar sig for att påverka Skvallertråden om Blondinbella
Du gör fler villiga att ta reda på mer om Nordic Tech House
[mer avslöjanden inom kort]

Jag har inga andelar i Nordic Tech House. jag har läst tråden med stort nöje men var tvungen att kommentera med tanke på ”facket kan sätta blondinbella i konkurs”

Citat:
Ar jag helt galen om jag inte slänger fram Flattered ABs result- och balansräkningen för Q3?

Lyckas du med det är du inte dålig. Den lämnas sannolikt inte ut.

Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, Flattered verkar vara känsligt för många i tråden. Gissar att de är trogna kunder och vill fortsätta inhandla sina skodon där.

Förlorar man 5mkr med en omsättning på 17 mkr har man större problem än att Flashback skvallrar om grundaren. De inläggen har ingen betydelse för bolagets vara eller icke vara.

Facket och konkursen igen

Scenario 1. Bellsan anlitar kocken privat.
Kocken är här inte anställd utan har ett eget bolag. Bellsan köper hennes tjänster likt du köper ett telefonabonnemang eller en städning. Betalar du inte för de tjänster du köpt hamnar du hos Kronofogdemyndigheten. Facket kommer inte in och sätter konsumenter i personlig konkurs för att de inte betalar sina konsumtionstjänster.

Scenario 2 Bellsan anlitar kocken I något av sina egna bolag.

Antingen är kocken anställd och bär lön för att laga mat. Har hon blivit uppsagd på grund av dålig ekonomi är det inget ovanligt. Hade bolaget haft en löneskuld till den anställda, vilket jag ser som osannolikt eftersom den typen av pengar kan lösas snabbt hade det inte börjats med en konkurs utan ett krav. Mig veterligen har inga av hennes bolag en massa ansökningar hos Kronofogdemyndigheten. Det är ju offentliga uppgifter och borde ha kommit fram.

Scenario 3. Bellsan anlitar kocken i något av sina bolag samt kocken har ett bolag

Ett vanligt avtalsförhållande om köp av tjänster mellan bolag. Inget fack inblandat.

Scenario 4. Bellsan anlitar kocken I något av bolagen hon inte äger till 100% samt kocken har ett bolag

Det här vore ur skvallersynpunkt det roligaste scenariot. Sitter andra aktieägare och betalar för Bellsans privatkonsumtion?

Gällande fackets inblandning, se punkt 3.

Personligen gissar jag att Bellsans köpt tjänsterna som en vanlig privatperson och kocken har ett eget bolag. Då blir facket aldrig inblandat och Skatteverket kan inte förmånsbeskatta henne och andra aktieägare betalar inte för hennes konsumtion. Logiskt.
Citera
2019-10-17, 07:50
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Konkursförvaltare.

Jag har inga andelar i Nordic Tech House. jag har läst tråden med stort nöje men var tvungen att kommentera med tanke på ”facket kan sätta blondinbella i konkurs”

Förlorar man 5mkr med en omsättning på 17 mkr har man större problem än att Flashback skvallrar om grundaren. De inläggen har ingen betydelse för bolagets vara eller icke vara.

Kocken är här inte anställd utan har ett eget bolag. Bellsan köper hennes tjänster likt du köper ett telefonabonnemang eller en städning. Betalar du inte för de tjänster du köpt hamnar du hos Kronofogdemyndigheten. Facket kommer inte in och sätter konsumenter i personlig konkurs för att de inte betalar sina konsumtionstjänster.

Antingen är kocken anställd och bär lön för att laga mat. Har hon blivit uppsagd på grund av dålig ekonomi är det inget ovanligt. Hade bolaget haft en löneskuld till den anställda, vilket jag ser som osannolikt eftersom den typen av pengar kan lösas snabbt hade det inte börjats med en konkurs utan ett krav. Mig veterligen har inga av hennes bolag en massa ansökningar hos Kronofogdemyndigheten. Det är ju offentliga uppgifter och borde ha kommit fram.

Scenario 3. Bellsan anlitar kocken i något av sina bolag samt kocken har ett bolag

Ett vanligt avtalsförhållande om köp av tjänster mellan bolag. Inget fack inblandat.

Scenario 4. Bellsan anlitar kocken I något av bolagen hon inte äger till 100% samt kocken har ett bolag

Det här vore ur skvallersynpunkt det roligaste scenariot. Sitter andra aktieägare och betalar för Bellsans privatkonsumtion?

Personligen gissar jag att Bellsans köpt tjänsterna som en vanlig privatperson och kocken har ett eget bolag. Då blir facket aldrig inblandat och Skatteverket kan inte förmånsbeskatta henne och andra aktieägare betalar inte för hennes konsumtion. Logiskt.
Varför skulle hon då skriva att hennes största mål är att inte säga upp personal men gjorde ett undantag för kocken som fick gå.
Citera
2019-10-17, 07:53
Medlem
LagomLats avatar
Med tanke på att Spiltan äget 36% av flattered, de köpte in sig härom året, och bolaget startades av fyra personer, så är det inte troligt att BB är privatekonomiskt gynnad av sitt aktieinnehav, hon har nog inte fått en spänn därifrån.

Jag tycker resultaträkningen ser helt normal ut för en snabbt växande startup, och kassan är välfylld.

Det kan fortfarande bli ett stort och lönsamt bolag, eller inte.

LL
Citera
2019-10-17, 12:26
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Med tanke på att Spiltan äget 36% av flattered, de köpte in sig härom året, och bolaget startades av fyra personer, så är det inte troligt att BB är privatekonomiskt gynnad av sitt aktieinnehav, hon har nog inte fått en spänn därifrån.
Jag tycker resultaträkningen ser helt normal ut för en snabbt växande startup, och kassan är välfylld.
Det kan fortfarande bli ett stort och lönsamt bolag, eller inte.
LL
I Isabellas konkurs-historik så finns dröm-bolag som växer snabbt och plötsligt går i konkurs
Varför? När ett förlust-bolag gasar i stället för bromsar så ökar ju skulderna
Hon eller hennes team har en talang, image, men talangen är inte tillräcklig, image-bygget var olönsamt eftersom det kostade för mycket
Vem som helst kan skapa en fantastisk hemsida och katalog om dom betalar miljoner
Helt obildade individer tror att dom bygger ett snabbt växande imperium men dom bygger ett snabbt växande problem
Revisorer begriper inte heller det, undantaget McKinsey och några till, det är därför dom är revisorer och inte finans-kvinnor
Helt obildade individer imiterar USA där det finns en fungerande VC marknad, men Europa och Sverige saknar det, så en vacker dag erfar dom helt obildade individerna att det inte finns någon uppbackning i Sverige när skulderna växer
För övrigt, på en fungerande VC marknad så får helt obildade individer med 80-90% konkurser i historiken absolut inga pengar
På en fungerande VC marknad så är Isabella en helt obetydlig akne finska med ADHD som "flyttade" hemifrån som 14-åring och inte gick klart Gymnasiet som numera fantiserar ihop att virtuella bäbis-bloggareska hjälpa henne att erövra hela världen vilket för övrigt är en stulen ide
Den helt obetydliga Isabella klarade inte ens av att komma pa den iden själv
Otroligt? Nej, hon beskriver själv i sin blogg hur hon missuppfattas och misslyckas på en fungerande VC marknad
Senast redigerad av qutm 2019-10-17 kl. 13:19.
Citera
2019-10-17, 14:08
Medlem
Bilder på barnens ansikte!!!
Citera
2019-10-17, 14:13
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbc

Ärligt talat så undrar jag hur exmannen reagerar på det - jag får liksom intrycket att det var han som höll tillbaka på bilderna på barnen, så jag kan tänka mig att han inte är glad.
Citera
2019-10-17, 14:19
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ärligt talat så undrar jag hur exmannen reagerar på det - jag får liksom intrycket att det var han som höll tillbaka på bilderna på barnen, så jag kan tänka mig att han inte är glad.

Det spelar mindre roll allt handlar nu om att generera trafik till hennes blogg oavsett kostnad, hon måste kunna visa att antalet unika besökare ökar. Det är därför hon på sitt vis tycker att all reklam är bra reklam så länge hon är omskriven i media så genererar det klick på hennes blogg. Sedan att hon blir tvungen att visa alla hur "dåligt" hon mår i några veckor det gör inget snart är pengabekymret löst och då är det bara köra på som vanligt.
Citera
2019-10-17, 14:26
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbc

Jaså, så nu överger hon även den ståndpunkten att hon skulle bli mindre personlig i sin blogg?

https://asterixia.se/2019/07/isabella-lowengrip-planerar-pa-att-bli-mindre-personlig-i-sina-kanaler/

" Jag behöver hitta ett annat förhållningssätt överlag som är ännu mindre personligt. Barnen växer och det finns en säkerhetssituation vi alltid måste förhålla oss till."
Citera
2019-10-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jaså, så nu överger hon även den ståndpunkten att hon skulle bli mindre personlig i sin blogg?

https://asterixia.se/2019/07/isabella-lowengrip-planerar-pa-att-bli-mindre-personlig-i-sina-kanaler/

" Jag behöver hitta ett annat förhållningssätt överlag som är ännu mindre personligt. Barnen växer och det finns en säkerhetssituation vi alltid måste förhålla oss till."
"säkerhetssituation", det är nog bara Bellas egna demoner som jagar henne, kanske kronofogden nafsar henne i hälarna också och varför inte en och annan haj?
Tyvärr så går det inte att tycka synd om en sån som Bella.
Citera
2019-10-17, 14:45
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Flattered AB är endast cash flow, men i övrigt helt ointressant for Isabellas plan, som for övrigt inte helt var hennes egen
Det är som sagt ett annat bolag som är känsligt för många i tråden, det är därifrån som oron i tråden kommer
Av Isabellas 12 bolag som nämndes i Veckans Affärer så återstår for övrigt nu maximalt 3, eftersom Isabella sålt sina aktier i Nordic Tech House enligt denna video
https://www.youtube.com/watch?v=uZzqaRL6pQc
Isabellas plan var verkligen, precis som hon faktiskt sa, att erövra hela världen
For tillfallet så har den planen stoppats, olustigt nog med lite hjälp av snarlik teknologi som hon hade tänkt sig erövra hela världen med
[mer anekdotiska bevis senare]
Oroa er inte gott folk, aven om hon kommer over Eriks miljarder, sa finns det sa mycket resurser som det behovs for att begränsa övertagandet
NTH behöver investerare.
Synd att Bellsan inte längre har någon koppling till bolaget.
En liten fågel viskar att Sugardaddy inte bara är Bellsans Sugardaddy.

För den som undrar hur Bellsan ska erövra världen. Intervju från 2018.
https://youtu.be/c2soEwMlK3w
Senast redigerad av DoraF 2019-10-17 kl. 15:02.
Citera
2019-10-17, 14:58
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Konkursförvaltare.

Spiltan investerade 15 miljoner kr i Flattered i oktober 2018.
I praktiken räddades därmed Flattered.

Bellas före detta kock Anna har ett bolag. Hon har inte varit anställd av Bellsan och anlitades bara under Bellsans barnveckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in