2019-10-17, 14:08
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Strategien for å finne ukjente GM og strategien for å sannsynliggjøre at det ikke finnes ukjente GM, må nødvendigvis være den samme: Å skaffe full oversikt over bevegelser av biler og mennesker i området.

Hvis observasjonene er identifiserte og overlapper hverandre, vil det være lite sannsynlig at det har vært ukjente GM i området.

Hvis ikke alle observasjonene er identifiserte og de ikke overlapper hverandre, er det rom for tvil, det finnes gliper i observasjonene hvor ukjente GM kan ha beveget seg uten å ha blitt observert.

Det kan da ikke være så vanskelig å forstå.

Du svarer jo ikke på spørsmålet. Hvorfor fronte teori om ukjente gjerningsmenn i media hvis politiet forsøker å forberede en sak basert på INGEN ukjente gjerningsmenn (kun TH). Da driter de seg jo ut offentlig og gir forvaret gode kort på hånda til senere.

Citat:
Samtidig er dette en forberedelse til å kunne bevise eller sannsynliggjøre at det ikke fantes ukjente GM i området på aktuelt tidspunkt.
Citera
2019-10-17, 14:09
Bannlyst
Konvolutten er produsert i Tyskland og er solgt på Clas Ohlson, samme sted som stripsene ble kjøpt.
Brevarket er produsert i Portugal.
Disse lappene sies det ikke noe om foreløpig.

https://www.nrk.no/norge/nye-opplysninger-om-trusselbrevet_--konvolutten-til-trusselbrevet-solgt-hos-clas-ohlson-1.14745896

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/JoG4BX/loerenskog-forsvinningen-har-sporet-trusselbrev-papiret-til-clas-ohlson?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Citera
2019-10-17, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Vil tro siktelsen vil være medvirkning til mord. Hvis den kommer.
Brevpapir og konvolutt solgt hos Claes Ohlson.

Hvordan fikk du vite om Clas Ohlson før VG publiserte artikkelen?

Edit; min feil. Den var kun oppdatert underveis. Trodde et øyeblikk du hadde blitt synsk.
Senast redigerad av Fbc37 2019-10-17 kl. 14:18.
Citera
2019-10-17, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Hvordan fikk du vite om Clas Ohlson før VG publiserte artikkelen?

Jeg så en notis i Dagbladet først. Artikkelen i VG så jeg senere.
Citera
2019-10-17, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
"– Slik vi vurderer dette nå, er det aktuelle tidsrommet begrenset til mellom da Anne-Elisabeth Hagen var i telefon med et familiemedlem klokken 09.14 og til et tidspunkt tidlig på formiddagen, sier Tommy Brøske til VG."

Jeg undrer på dette, og håper noen av dere kan hjelpe å tenke rundt dette:
Bortsett fra det ubesvarte anropet fra elektrikeren klokken 09:48, hva kan gi politiet et spor om seneste tidspunkt for brottet/kidnappingen?
Hva i et hjem kunne tidfeste en forsvinning?
Mobiltelefonen forlot aldri huset, så vidt jeg vet, den ble funnet hjemme..... og ble vel ikke tatt med på turen og plassert tilbake?
Er det en observasjon eller mangel på observasjon politiet har?
Til exempel att polisen vet at etter klokken 10:00 har det varit ingen ukända/ökända biler som har lämnat området, så det måste ha händt innan dess... eller hva?

Jeg undrer virkelig, men det er mange smarte mennesker og hästar, blommor, möss og rötter i tråden som nog skulle kunne ha en åsikt.
AEH var i live kl. 9.14 da hun foretok sin siste telefonsamtale. Den første som ringte henne etter dette, har ikke fått svar fordi hun da ble overfalt og bortført, og derfor ikke kunne ta telefonen. Når denne oppringningen var, vet bare politiet. En gang mellom 9.14 og neste oppringing til AEHs telefon, har ugjerningen skjedd.
Citera
2019-10-17, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
AEH var i live kl. 9.14 da hun foretok sin siste telefonsamtale. Den første som ringte henne etter dette, har ikke fått svar fordi hun da ble overfalt og bortført, og derfor ikke kunne ta telefonen. Når denne oppringningen var, vet bare politiet. En gang mellom 9.14 og neste oppringing til AEHs telefon, har ugjerningen skjedd.

Overfalt og drept. Det er politiets hypotese.
Citera
Medlem
Niffys avatar
Jeg tor jeg har en teori om dette med "familiemedlem" og "et annet familiemedlem".

Det står i den sise artikkelen at TH var en av de som hadde ringt til AEH ila. formidddagen, uten å ha fått svar.

Vi har fra før av informasjon om en oppringning fra AEH til "et familiemedlem" kl. 09:14.

Vi vet at "kort tid etter" dette skal "et annet familiemedlem" ha ringt til AEH, uten å få svar.

Etter dette igjen har vi oppringningen til AEH, fra Sk*nsen 09:48.

Min teori er derfor at det ikke er TH som er mottager av 09:14 samtalen, men at han er dette andre familiemedlemmet som ringer og ikke får svar på et foreløpig ukjent tidspunkt mellom 09:14 og 09:48.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123

La oss si 09:14 samtalen er reel og hun var i live. Kan man ikke da strengt tatt utelukke TH som GM? Han kan såklart ha bestilt et oppdrag men grunnet alibi som knytter han til jobb ser jeg ikke hvordan han isåfall kan være alene om ugjerningen.
Citera
2019-10-17, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Overfalt og drept. Det er politiets hypotese.
Ja, overfalt, bortført og muligens drept, eller overfalt, drept og helt sikkert bortført, siden hun i hvert fall ikke er i huset lenger.
"Siden i sommer har politiet offisielt jobbet etter hypotesen om at Hagen denne formiddagen ble bortført av ukjente personer, og at hun nå er drept." Sitat VG.
Senast redigerad av univers123 2019-10-17 kl. 15:21.
Citera
2019-10-17, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Du svarer jo ikke på spørsmålet. Hvorfor fronte teori om ukjente gjerningsmenn i media hvis politiet forsøker å forberede en sak basert på INGEN ukjente gjerningsmenn (kun TH). Da driter de seg jo ut offentlig og gir forvaret gode kort på hånda til senere.

Det er omvendt. Politiet ville "drite seg ut offentlig" om de gikk til mediene med all informasjon de har om saken. Politiet frigir den informasjon de finner passende, når de henvender seg til publikum og ber om nye vitneobservasjoner.

Derimot, om politiet unnlot å være konkrete, unnlot å be konkret om observasjoner av en eller flere ukjente GM + ukjent kjøretøy i Sloraveien 4 i aktuelt tidsrom, ville politiet ha gitt "forsvaret gode kort på hånda". Da ville forsvaret senere kunne si at politiets etterforskning ikke var grundig nok.

Det er stor forskjell på hva politiet sier offentlig, og hva politiet kan bevise eller sannsynliggjøre. Det skal det være. Det er hva politiet kan bevise, eller sannsynliggjøre, som er viktig for etterforskningen og oppklaringen av saken.
Citera
2019-10-17, 14:35
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg tor jeg har en teori om dette med "familiemedlem" og "et annet familiemedlem".

Det står i den sise artikkelen at TH var en av de som hadde ringt til AEH ila. formidddagen, uten å ha fått svar.

Vi har fra før av informasjon om en oppringning fra AEH til "et familiemedlem" kl. 09:14.

Vi vet at "kort tid etter" dette skal "et annet familiemedlem" ha ringt til AEH, uten å få svar.

Etter dette igjen har vi oppringningen til AEH, fra Sk*nsen 09:48.

Min teori er derfor at det ikke er TH som er mottager av 09:14 samtalen, men at han er dette andre familiemedlemmet som ringer og ikke får svar på et foreløpig ukjent tidspunkt mellom 09:14 og 09:48.

Jeg tror du har rett. Jeg har også en teori om at AEH har ringt kontoret kl 9:14, muligens for å få tak i TH. Men i steden snakket med en slektning (som jobber der). Tror TH har ringt opp igjen relativt raskt, uten svar. Derav opplysningene i media tidlig i saken om et familiemedlem som forsøkte å ringe henne rett etter 9:14 samtalen. Deretter anropet fra TS 9:48. Time will show.
Senast redigerad av Minnimus 2019-10-17 kl. 14:47.
Citera
2019-10-17, 14:36
Medlem
Niffys avatar
Ny tanke:

TH drar på jobb i 9-tiden. På veien signaliserer han til noen om at kysten er klar, gå og gjør det dere skal.

De ankommer og utfører whatever omtrent samtidig som, eller kanskje til og med litt etter at TH ankommer jobb og sørger for å bli sett, snakke med folk, og så videre.

I mellomtiden tar AEH en tlf til et familiemedlem kl 09:14. Det er helt tilfeldig. De snakker ferdig, og de innleide går til verks.

På et rimelig tidspunkt etterpå, er det avtalt at TH skal ringe til AEH.

Dette gir TH både alibi, ved at telefonen hans, og han kan plasseres på jobb på dette tidspunktet.

Signalet eller avtalen er at hvis TH ringer og ikke får svar, så er oppdraget utført og vellykket.

Da kan TH lene seg tilbake, tilbringe beviselig tid på jobb, mens AEH blir tatt hånd om.

Etter noen timer reiser han hjem, og slår alarm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in