2019-10-17, 13:37
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
I din modell så existerar alltså vakuum bredvid atmosfäriskt tryck. Bevis för detta tack!
Om inte faller rymdkonceptet på ritbordet.

Jag förstår inte ens vad du vill ha bevis för?
Att lufttryck faller med stigande höjd?

Du kan ju köpa en lufttrycksmätare och prova?
Citera
2019-10-17, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Ok, låt oss uttrycka det så här:
Vill du inte att andra ska förstå dina argument?
Det gör vi inte, det du kallar för "stöd" uppfattas inte som stöd av någon annan.
Det måhända att globalister som du inte accepterar det men till skillnad från dig har jag faktiskt fört fram stöd för min tes. Du har inte tillfört något.
Citera
Medlem
constants avatar
Citat:
Presentera bevis för mig där atmosfäriskt tryck existerar bredvid ett vakuum.
Eftersom du verkar förstå luftryck bättre än mig, presentera bevis för mig där atmosfäriskt tryck existerar bredvid ett vakuum.
Testa själv. Skaffa en barometer och mät lufttrycket medans du knallar uppåt. Har du någonsin varit uppe på ett par tusen meters höjd?

Det finns massor med andra metoder. Sorgligt att du inte känner till att lufttrycket minskar ju högre upp du kommer.

Är din tanke lika när det gäller ökat tryck under vatten när du kommer längre ner? Att det inte är så? Har du dykt någon gång?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
För att jorden är en sfär.
Bara ett påstående, inget bevis.
Citera
2019-10-17, 13:42
Medlem
constants avatar
Citat:
Bara ett påstående, inget bevis.
Det är självklart inget bevis, sådana finns endast inom matematiken.

Men om du tänker efter lite så är det ett evidens.
Citera
2019-10-17, 13:46
Medlem
Citat:
Tvivlar du på att lufttrycket minskar ju högre upp du kommer?
Nej, den där har jag hört förut. Bevisa nu att ett atmosfäriskt tryck kan existera bredvid ett vakuum!
Du påstår att rymden finns, det är ett vakuum, visa nu belägg för påståendet att ett vakuum kan existera bredvid ett atmosfäriskt tryck.
Citera
2019-10-17, 13:46
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det måhända att globalister som du inte accepterar det men till skillnad från dig har jag faktiskt fört fram stöd för min tes.

Absolut - du har fört fram tesen att "boldogg-perspektiv" kan hindra ljus.
Men du har inte lyckats förklara vare sig vad "boldogg-perspektiv" är eller varför det kan blockera ljus.

Och du har helt rätt i att "globalister" (läs vetenskapen) inte accepterar din påhittade "boldogg-perspektiv" av den enkla anledningen att du inte lyckats förklara vad det är.
Citera
2019-10-17, 13:47
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Alltså, om Turning Torsos nedre del skyms av vatten så är jorden sfär. Turning Torsos nedre del skyms vatten, jorden är en sfär.
Eller: när tuppen gal så går solen upp. Tuppen gal och därför går solen upp. Ta bort tuppen, går solen inte upp då?

Vad kallas den fallacy som du använder dig av ovan?
Det är inget argumentationsfel. Du begår dock ett som kallas "Falsk analogi".
Det finns massor av andra bevis för krökningen. Det finns inget bevis för att tuppen påverkar solen.

Lake Ponchatrain på sfärisk jord.
https://www.google.com/search?safe=active&biw=1422&bih=702&tbm=isch&sa=1& ei=vyuoXeqPDdHK6ATOo5jYBw&q=ponchatrain+flat+earth &oq=ponchatrain+flat+earth&gs_l=img.3...8169415.81 77227..8177853...0.0..0.136.2052.16j6......0....1. .gws-wiz-img.......0i67j0j0 i3j0i30j0i19j0i5i10i30j0i10i24.zWudbYK9tx0&ved=0ah UKEwiq65ms9aLlAhVRJZoKHc4RBnsQ4dUDCAc&uact=5#imgrc =ywPxXrB9d2L8QM:

Lake Ponchatrain på en platt jord:
https://www.google.com/search?safe=active&biw=1422&bih=702&tbm=isch&sa=1& ei=skuoXZe_BdOgjgaarJOICw&q=ponchatrain+bridge&oq= ponchatrain+bridge&gs_l=img.3...40445.44746..45313 ...0.0..0.113.1305.15j1......0....1..gws-wiz-img.......0i5i10i30.XuXX DMCE3V8&ved=0ahUKEwiX4Jjok6PlAhVTkMMKHRrWBLEQ4dUDC Ac&uact=5#imgrc=zytS8b9K1FH3wM:

Vilken bild gäller?
Båda gäller. Det är bara en frågan om zoom. Kurvan syns tydligare när man zoomar in.
Jordens radie är så stor att det krävs ett komprimerat perspektiv för att kurvan ska synas från marknivå. Från högre höjd, typ 40 mil syns kurvan till och med i sidled.
Du verkar ha drabbats av minnesförlust, jag har ju redan förklarat allt detta tidigare.
Citera
2019-10-17, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag förstår inte ens vad du vill ha bevis för?
Att lufttryck faller med stigande höjd?

Du kan ju köpa en lufttrycksmätare och prova?
Jag bad inte om redogörelse för fallande lufttryck eller uppgifter att utföra, bevisa rymden och hur dennes vakuum kan existera bredvid ett atmosfäriskt tryck utan barriär.
Citera
2019-10-17, 13:50
Medlem
constants avatar
Citat:
Nej, den där har jag hört förut. Bevisa nu att ett atmosfäriskt tryck kan existera bredvid ett vakuum!
Du påstår att rymden finns, det är ett vakuum, visa nu belägg för påståendet att ett vakuum kan existera bredvid ett atmosfäriskt tryck.
Har redan förklarat för dig hur du kan testa själv genom att ta med dig en barometer och gå uppåt.

Luften har en vikt som trycker på dig, och ju högre upp du kommer desto mindre luft ovanför dig.
Citera
2019-10-17, 13:56
Medlem
Citat:
Testa själv. Skaffa en barometer och mät lufttrycket medans du knallar uppåt. Har du någonsin varit uppe på ett par tusen meters höjd?

Det finns massor med andra metoder. Sorgligt att du inte känner till att lufttrycket minskar ju högre upp du kommer.

Är din tanke lika när det gäller ökat tryck under vatten när du kommer längre ner? Att det inte är så? Har du dykt någon gång?
Nej, försök inte. Hur kan luftryck existera bredvid vakuum utan barriär?
Citera
2019-10-17, 14:01
Medlem
constants avatar
Citat:
Nej, försök inte. Hur kan luftryck existera bredvid vakuum utan barriär?
Lufttrycket minskar ju högre upp du kommer, för att till slut bli typ vakuum.

Ungefär som att du står nära en lampa. När du går från lampan så minskar ljuset för att till slut inte längre vara synligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in