2019-10-17, 11:54
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Att Reddit är större än Flashback i Sverige är väl ändå inget konstigt... Reddit är överlägset Flashback på alla sätt och vis. Som 2020-talet möter 1990-talet.

EDIT: den där listan handlar inte bara om besökare, utan är en kalkylerade topplista baserat på besök och besökarengagemang. Så förmodligen besöks fler sidor på Flashback av varje besökare än vad de gör på t ex Instagram.
Jag personligen tycker Reddit är skitdåligt. vet att många håller med mig också.

Alldeles för mycket PK-folk och vänstertroll.

De censurerar allt hej vilt och är typ barn.

Reddit har en extremt låg nivå överlag, som den lägsta nivån på flashback överlag.
Citera
2019-10-17, 11:56
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Reddit håller extremt mycket högre nivå på diskussionerna. Finns ju mer till livet än vad som händer i ankdammen Sverige.
Vad gör du då här?

OnT: Är tveksam till att siffrorna avspeglar verkligheten, statistik är komplicerat.
Citera
2019-10-17, 12:02
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Ja, om man är en sojapojke som söker validering från sina likasinnade feminina numales och inte vågar eller kan diskutera med oliktänkande...så är Reddit överlägset Flashback.

Alltså det är ju till Flashback som folk kommer för validering, har du inte sett vad I&I förvandlats till? Massa räddharar som ryggdunkar varandra om invandring, domedagsprofetior på Politik: inrikes, samma oneliners på ABoK osv osv. Flashback har blivit en ekokammare. Finns bra diskussioner om Trump från båda sidor på Politik: USA men den diskussionen är mycket bredare och mer omfattande på Reddit
Citera
2019-10-17, 12:13
Medlem
PRESStituerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimichurri
De stora forumens tid är egentligen förbi det är lite av ett under att flashback ändå funkar så bra som det gör. Men större än Instagram är det knappast!
Det kan Flashback tacka mainstreammedia, politiker och Polismyndigheten för. Utan Flashback hade det varit omöjligt att förstå vem som låg bakom vissa brott och varför. Dessutom hade det varit höljt i dunkel om invandringen var lönsam eller ej.
Citera
2019-10-17, 12:15
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Registrerar Alexa trafik som kommer via appar, eller är det endast traditionella besökare på hemsidorna? Om inte kan det förklara varför Flashback skulle vara större än Instagram då den sistnämnda har en populär mobilapp.
Citera
2019-10-17, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Är det bara flasback som inte har "gillaknapp"? Eller finns det andra större forum/imageboards som inte heller har det? 4chan?

Mig veterligen inte, förutom 4chan då (som jag dock ej läser, möjligt att de har annan liknande funktionalitet).
Citera
2019-10-17, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Alltså det är ju till Flashback som folk kommer för validering, har du inte sett vad I&I förvandlats till? Massa räddharar som ryggdunkar varandra om invandring, domedagsprofetior på Politik: inrikes, samma oneliners på ABoK osv osv. Flashback har blivit en ekokammare. Finns bra diskussioner om Trump från båda sidor på Politik: USA men den diskussionen är mycket bredare och mer omfattande på Reddit

Jag håller helt med om att I&I är kanske Flashbacks sämsta delforum. Helt ok med olika åsikter, men modereringen där borde verkligen städas upp så att diskussioner blir mer sakliga.
Citera
2019-10-17, 12:45
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hittar inget på Reddit. Letar idag - nu - om info explosioner på Södermalm Stockholm. Finns inget. Jag hittar i alla fall inget.
Likadant i mina tidigare tester av Reddit. Vad är bra med Reddit. Sen mest på engelska och utländska nyheter.

Vet ingen som är på Reddit. Större en Facebook i Sverige? Svårt att tro. I USA kanske.
Reddit är extremt PK och censurerar sånt som kritik av feminism och konservatism. Startade man upp en subreddit om svensk invandringspolitik så skulle #jagärhär vara där på nolltid och censurera.
Citera
2019-10-17, 12:45
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Registrerar Alexa trafik som kommer via appar, eller är det endast traditionella besökare på hemsidorna? Om inte kan det förklara varför Flashback skulle vara större än Instagram då den sistnämnda har en populär mobilapp.

Precis min tanke.

Nästan alla använder Instagram i app-format.

Och vad sjutton ska man in på Spotifys hemsida att göra, när man väl har laddat ned mjukvaran?

Hemnet är ju väldigt välbesökt, men kanske en något smalare målgrupp, och antagligen inte lika frekvent besökt av sina användare.
Citera
2019-10-17, 12:52
Medlem
Kosmos.s avatar
Flashback går bra för att Sverige går dåligt och det Fria ordet kvävs med HMF på i
sidor som Facebook osv. En ventil för att få tycka.
Senast redigerad av Kosmos. 2019-10-17 kl. 13:11.
Citera
2019-10-17, 12:59
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Jag håller helt med om att I&I är kanske Flashbacks sämsta delforum. Helt ok med olika åsikter, men modereringen där borde verkligen städas upp så att diskussioner blir mer sakliga.
Dock speglar diskussionen där inne en frustration ute i samhället. Så om nivån blir sämre är det för att folk är frustrerade. Sen har de typ bara I&I som plattform att diskutera det, medans pk-hjon tagit över hela samhället och censurerar alla oliktänkande och ger utrymme till diverse märkliga åsikter.

Så kanske inte så konstigt att folk tar i där. Oftast får förbud motsatt effekt. Ungefär som Sveriges narkotikapolitik.
Vi har noll tolerans, ändå har vi Europas högsta narkotikadödlighet per capita.

Skulle inte säga att nivån blivit sämre, snarare sverige som blivit sämre och mer censur, mer förbud och mer förtryck mot svenskar!
Citera
2019-10-17, 13:08
Medlem
chimichurris avatar
Internet som www som kollas främst via datorer, jo där kan säkert flashback vara stora.
Men de allra flesta använder appar numera. Det måste vara det som avgör statistiken.

En bekant driver en tjänst på nätet och 80% går via appen.
Han överväger att stänga hemsidan. Folk köper inga datorer
längre och nästan alla använder telefoner eller plattor av olika typ.
Internet som fanns är numera dött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in