Citat:
Ursprungligen postat av
Browndawg
Shit jag har försökt läsa ikapp men jag mäktar inte riktigt med.
När häktades han på den starkare misstankegraden? Vet vi nånting om den nya bevisningen dom måste ha då? Såg att folk skrev att det verkar slagit slint för gubben helt, nånting om Jedi. Kan någon förtydliga?
Något datum för när åtal ska väckas?
Sorry om det blir repetering, men ärligt så kan denna tråd må bra av det.
Nytt datum för när åtal ska väckas är
24/10-19.
Mgm är häktad på sannolika skäl 30/8-19, då efter att insatsstyrkan gripit honom i hans bostad 27/8-19 vid 06-tiden på morgonen.
Vi vet inte något om vilken ny bevisning man har, men det har i tråden spekulerats om inkomna svar till NFC kan ha varit anledningen. Även spekulationer om något nytt vittne. Mycket locket på i denna utredning.
Du kan läsa från starten, 27/8 i tråden, @Anjes inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av
Anje
Enligt en bekant som bor på SD:s gata så var insatsstyrkan där med förstärkningsvapen och hämtade in SD för några timmar sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Nej!!!
Jag hade fel!!
"
Genombrottet i Hjärstamordet: En man gripen – förd till polishuset i Örebro i morse"
"
– Ja, jag kan bekräfta att vi hämtat in en person. Han är på sannolika skäl misstänkt för mord. Det är utredningsarbetet som lett fram till gripandet, säger Stefan Dangardt, pressinformatör på Örebropolisen."
https://www.na.se/artikel/genombrottet-i-hjarstamordet-en-man-gripen-ford-till-polishuset-i-orebro-i-morse
Haha, jag ser att jag skrivit Nej! Men jag menade förstås JA! Blev helt chockad...
Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Tydligen ny info från NFC ...
"SVT Örebro var under måndagen i kontakt med åklagare Åsa Hiding som då fått en ny sammanställning från Nationellt Forensiskt Center (NFC). Hon valde då att inte kommentera om sammanställningen innehöll ny information, men sa också att utredningen skulle fortgå."