2019-10-17, 10:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det mördas något hundratal kvinnor varje år och de flesta har en liknande bakgrund.
Det är faktiskt skandalöst att inte mera görs för att stoppa detta i tid.
Men finns det människor som har ett liknande synsett som snoris och glorious i ledande positioner är det inte konstigt egentligen.

Tja Försäkringskassan har väl nyligen sökt efter förstärkning till deras rättsavdelning för att de tillsammans med några andra myndigheter ska jobba mot våld i nära relationer. Ett stort problem är väl att kvinnor ofta inte anmäler, att de fortsätter relationen. Ibland vill de anmäla med reservation att den de anmäler inte ska få reda på det.

Fast tanken är vettig, fast frågan är om inte det ändå kommer att blåsas upp som typ STASImetoder den dag någon nekas sjukpenning så länge de blir kvar i sin destruktiva relation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vad skrev HD för något?
Kommer inte ihåg ordagrant men något om att hon hade en bra dag ute på geoäventyr och att hon fått typ något bra besked (och att dagen inte blev sämre av det).
Citera
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om du liksom flera av oss i tråden läst spaltmeter efter spaltmeter och tittat på flera hundra om inte tusen foton som LW publicerade på sociala media så hade du nog förstått att hon inte hade några vad man i dagligt tal menar kvinnliga vänner.

Honan6 hittade väl en kvinna som skrivit något bland dödsrunorna.
Både ditt och Honan6,s tafatta sökande efter någon väninna bekräftar bara att LW inte hade någon förtrolig vän av samma kön.

Intresset om att kvinnliga vänner lyser med sitt frånvarande kan tyckas ovidkommande för mordet men är det inte.

Det visar på en social trubbighet till det egna könet som blir särskilt relevant om HD är GK. Det någon skrev att det var ärligt och rakryggat av LW att berätta för HD om vätskeutbytet med hennes man tror inte jag ett skit på. LW,s skvaller till HD om att hon under flera år låtit SD tränga in i henne bör inte tolkas som välvilja.

Antingen var det av hämd då SD blivit bestämd i avvisandet av henne (bla, bilincidenten) eller så var det av en misstolkad idé om att HD skulle trösta LW genom att dom gemensamt förskjuter hela skulden till SD.

Kanske HD har rätt i att hon är säker på att SD inte är GM för att det är hon som är GK.

Återigen, jag har förklarat för dig tidigare att det var ingen dödsruna från kvinnan som känt LW många år och som kallade henne för syster. Kvinnan hade skrivit på sin blogg om året som passerat. I den texten fanns en avsnitt som handlade om LW och hur hon dagligen tänkte på vad som hänt och på det som LW hade anförtrott henne. Du kommer kanske få veta vem hon och flera kvinnliga nära vänner är när FUP blir offentligt, eftersom att de som i förhör har kunnat ge information som kan kopplas till mordutredningen lär isf finnas med där.

Oavsett vad som kommer att stå i FUP, så anar jag att du ändå kommer att fortsätta med att få det till att LWs leverne och personlighet gjorde att hon är medskyldig till mordet.

Inlägg med sammanfattning och länkar för nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp68997449
Citera
2019-10-17, 10:29
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Man kan ju undra vad vilken sjuk individ du egentligen är som går igång på att skriva detta. Det är väldigt avslöjande, alla kan läsa hur rubbad du är.

Du sitter här och låtsas att du vet någonting om Lena när du inte vet någonting överhuvudtaget. Både jag och andra undrar om allt detta smutskastande av LW är organiserat? Har ni någon särskilt agenda och vem är det som styr?
Har ju svårt att tro att någon skulle sitta och hitta på så mycket så länge utav bara allmänt hat och käsnla av obetydlighet.

Vad som framgår tydligt är att dom som säger sig stått LW nära är dom som visat sig känna henne allra minst. Då har ändå tagits i beaktande att några inte vill beskriva Lena på ett ärligt sätt för att dom genom sin närhet till henne anser sig ha exklusiv rätt till sanningen om henne. Vilket naturligtvis är på tok fel. Att tro sig skydda en mördad kvinnas eftermäle genom att inte vara ärlig om hennes liv är kontraproduktivt och svärtar ner hennes dignitet. Där finns smutsen och inte någon annanstans.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-17 kl. 10:37.
Citera
2019-10-17, 10:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Shit jag har försökt läsa ikapp men jag mäktar inte riktigt med.

När häktades han på den starkare misstankegraden? Vet vi nånting om den nya bevisningen dom måste ha då? Såg att folk skrev att det verkar slagit slint för gubben helt, nånting om Jedi. Kan någon förtydliga?

Något datum för när åtal ska väckas?

Sorry om det blir repetering, men ärligt så kan denna tråd må bra av det.

Nytt datum för när åtal ska väckas är 24/10-19.

Mgm är häktad på sannolika skäl 30/8-19, då efter att insatsstyrkan gripit honom i hans bostad 27/8-19 vid 06-tiden på morgonen.

Vi vet inte något om vilken ny bevisning man har, men det har i tråden spekulerats om inkomna svar till NFC kan ha varit anledningen. Även spekulationer om något nytt vittne. Mycket locket på i denna utredning.

Du kan läsa från starten, 27/8 i tråden, @Anjes inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Anje
Enligt en bekant som bor på SD:s gata så var insatsstyrkan där med förstärkningsvapen och hämtade in SD för några timmar sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej!!!
Jag hade fel!!

"Genombrottet i Hjärstamordet: En man gripen – förd till polishuset i Örebro i morse"

"– Ja, jag kan bekräfta att vi hämtat in en person. Han är på sannolika skäl misstänkt för mord. Det är utredningsarbetet som lett fram till gripandet, säger Stefan Dangardt, pressinformatör på Örebropolisen."

https://www.na.se/artikel/genombrottet-i-hjarstamordet-en-man-gripen-ford-till-polishuset-i-orebro-i-morse

Haha, jag ser att jag skrivit Nej! Men jag menade förstås JA! Blev helt chockad...

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tydligen ny info från NFC ...

"SVT Örebro var under måndagen i kontakt med åklagare Åsa Hiding som då fått en ny sammanställning från Nationellt Forensiskt Center (NFC). Hon valde då att inte kommentera om sammanställningen innehöll ny information, men sa också att utredningen skulle fortgå."
Citera
2019-10-17, 10:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Den ska ligga vid Hjärsta gård fastigheten så det är inom Örebro.
Ja det är en fastighetsbeteckning.
Hon är misstänkt för mord alt skyddande av brottsling.

Jag funderar på varför du pratade om den här fastighetsbeteckningen?
Har du läst den någonstans eller var det din egen omskrivning för SDs bostad?
Hängde aldrig med i det resonemanget.
Citera
2019-10-17, 10:35
Medlem
Citat:
Jag hoppas du inser att du skriver om en kvinna som blivit mördad, och att den som sitter häktad för mordet är samma man som den i bilen?
Finner din kommentar osmaklig och empatilös. Utöver det, DU anser alltså att LW var agressiv, inte SD?

Du är osmaklig och förlegad i det att du gör könet till bestämmande faktor hur någons beteende uppfattas. Även kvinnor är sin egen person med anvar för hur de behandlar andra.

I situationen i bilen sett för sig så var LW aggressiv. SDs agerande är ju ett "svar" på hennes agerande. Du kan lika gärna växla kön på parterna i bilen, hur hade du sett på det om det varit LW som skjutsat hem SD och denne vägrat kliva ur efter blivit nekad nattfika?
Citera
2019-10-17, 10:36
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
OK, tack! - Har hittat ytterligare ett dokument vilket sparats 23 augusti 2019 kl. 18.27 (bl.a. för en belysning Nordsjö-delen). Vid denna tidpunkt fanns 3943 bilder. De sidor jag kan se är s. 58 resp. 57 (av då totalt 198 sidor). De 40 bilderna har inte ändrat inbördes ordning (ej heller har bildtexterna ändrats) men i dag återfinns 3 bilder (3 x 3/24/2018) på s. 61, 12 bilder (12 x 3/24/2018) + 2 bilder (2 x 3/25/2018) + 6 bilder (6 x 3/30/2018) på s. 60 , och 10 bilder (10 x 3/30/2018) + 7 bilder (7 x 4/1/2018) på s. 59.

Din skärmdump från mån 26 aug utvisar 3986 bilder.

Det kan alltså konstateras att från fre 23 aug efter kl. 18.27 - mån 26 (tidpunkt?) har bilder tagits bort och lagts till som motsvarar ett bildnetto av 43 bilder (3986 ./. 3943).

I det skapade dokumentet lör 24 aug 2019 kl. 14.28 fanns 3985 bilder i galleriet. Ännu hade inte sista handen lagts vid bildhanteringen - som dock bör ha varit klar (el. tvingats avbrytas) senast tisdag 27 aug c:a kl. 06.00.Det är inte omöjligt, men hur som helst bör man ha säkrat galleriet och annat datorrelaterat på ett tidigt stadium.

Intressant! Man undrar ju vilka och varför. Kan ju vara oskyldigt men också för att han följt tråden och korrigerat. Jag hoppas att nån utredare följer tråden, i alla fall denna typ av inlägg av djupgrävande art. Man ska nog inte förutsätta att polisen har superkoll på geocachedelen.
Citera
2019-10-17, 10:37
Medlem
landbandys avatar
Förstår fortfarande inte hur en person kan döda en person som har en ung son som fyllde år dagen efter sin mammas död ?

Så fruktansvärt illa 💔
Citera
2019-10-17, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad som framgår tydligt är att dom som säger sig stått LW nära är dom som visar sig känna henne allra minst. Då har jag ändå tagit i beaktande att några inte vill beskriva Lena på ett ärligt sätt för att dom genom sin närhet till henne anser sig ha exklusiv rätt till sanningen om henne. Vilket är på tok fel. Att tro sig skydda en mördad kvinnas eftermäle genom att inte vara ärlig om hennes liv är kontraproduktivt och svärtar ner hennes dignitet.

Men du känner henne bättre än de som säger sig stått LW nära, inklusive undertecknad?
Det fetade: Det är ju din heltidssysselsättning i tråden! Du ljuger och hittar på så mycket du orkar för att svärta ned henne.
Citera
2019-10-17, 10:41
Medlem
Citat:
Vad sägs om få se källa på påståenden först innan du basunerar ut det som sanning?
Du lyssnar väl inte på snoris som förtalat LW under ett års tid, som hittar på och fabulerar? Hin har ju själv tillstått att han inte känner några eller har känningar till kretsen. Ändå sitter han och lurar i er att han vet hur LW var och vad som hände, och du går på det?

Hon vigde SD och HD själv. Därefter inledde hon ett förhållande. Det är brist på respekt för såväl äktenskapet hon själv välsignat och för all del sin egen yrkesintegritet. Ryck ur ditt huvud ur din röv om du inte kan se det.
Citera
2019-10-17, 10:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det låter bra.
Betyder inte det att det verkligen blir åtal och att det ligger rätt nära i tid?
Har det hänt att en paragraf 7-undersökning har gjorts och sedan har den misstänkte inte åtalats?
Jag kan inte påminna mig något sådant fall.

Är det inte den stora rättspsykiatriska undersökningen du menar? Den som brukar ta ca 1 månad?
Då sker det om 7§- undersökningen visar på att en sådan större bör göras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in