2019-10-09, 08:29
Medlem
Nu verkar hon tagit tillbaka erkännandet om att det är hon som skrivit på pappret som gjorde att hon fick alla pengar från försäkringen på den första branden.

Saxat ur Piteå Tidningen

"– Det gäller skaderegleringsavtalet gentemot försäkringsbolaget. Tidigare har hon erkänt att hon förfalskat sin sambos namnteckning på det avtalet. Men hon känner inte längre igen att det är hon som skrivit hans namn på det, säger kvinnans advokat Carolina Nilsson. "

"– Vi kan inte säga vad kunden ska göra men i det här fallet var det var fruktansvärt mycket som de ville göra själva, detta enligt kvinnan. Därav betalade vi ut pengar till detta konto. Personligen kan man tycka att varför lyfta ett enda finger när man kan få allt för 13000 kronor, har skaderegleraren sagt i polisförhör.

I polisutredningen har också en hel del arbete lagts ner på att identifiera sambons förfalskade namnunderskrifter. Det finns stora likheter mellan hans autentiska underskrift och den förfalskade versionen som kvinnan nedtecknat.

– Det är en specifik bokstav man bör fokusera lite extra på för att se hur de skiljer sig åt. Min klient kände sig i polisförhör pressad att erkänna att det var hon som skrivit under avtalet. Men nu kan hon inte längre stå fast vid det. Det ser inte ut att vara hon som skrivit under, säger Carolina Nilsson."
Citera
2019-10-10, 17:03
Medlem
Unicornas avatar
I dagens pt sitter hon i princip och tycker synd om sig själv och att sambon inte förstod hur dåligt hon mådde pga sitt spelande så därför ljög hon om att hon hade cancer.

”Mitt syfte var aldrig att ljuga om cancern för att få fram pengar. Jag skäms så mycket för att jag gjorde det, säger hon.”

”När åklagaren Klara Dahlström tar vid med sina frågor samlar sig kvinnan. Hon tittar åklagaren i ögonen när hon svarar på frågorna och ställer ofta motfrågor som "hur menar du nu?". När åklagaren kommer in på detaljer är det mycket hon inte minns.

– Det är så många år sen, det kommer jag inte ihåg, säger kvinnan”

”Hennes advokat Carolina Nilsson frågar om hur hon reagerade på åklagarens beskrivning av henne som person i samband med sakframställan i tisdags.

– Jag blev jättechockad när jag hörde henne säga att jag är dominant och manipulerande. Det är absolut inte den bilden jag har av mig själv. Jag sätter alltid andra före mig själv, svarar kvinnan.”

Är inte fullt hela artikeln tho för då får man skäll.
Citera
2019-10-10, 18:52
Medlem
tror hon blir dömd på många punkter nu
Citera
2019-10-10, 20:25
Medlem
Unicornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masqu
tror hon blir dömd på många punkter nu

Tvivlar på det när det är Sverige vi bor i men hoppas definitvt på det.
Citera
2019-10-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unicorna
Tvivlar på det när det är Sverige vi bor i men hoppas definitvt på det.
vi får se
Citera
2019-10-11, 19:35
Medlem
Isefises avatar
Tråkigt, tror dock hon får mesta möjliga lindring i detta brott hon gjort. Jag gissar 1,5 år ev 2 år. I fängelse, asså.
Citera
2019-10-16, 18:56
Medlem
bREakd0wns avatar
Ingen som har piteåtidningen som kan uppdatera oss om vad som händer? Fruktansvärt dålig mediebevakning av det här fallet tycker jag.
Citera
2019-10-16, 20:04
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bREakd0wn
Ingen som har piteåtidningen som kan uppdatera oss om vad som händer? Fruktansvärt dålig mediebevakning av det här fallet tycker jag.

En sammanfattning av det som står i PT idag.
Citat:
När rättegången går in på sin fjärde dag avhandlas mordförsöket, där påståendet från åklagarna är att 27-åringen försökt förgifta sin sambo vid flera tillfällen.

Sen följer en uppräkning av de olika förgiftningarna som sambon råkat ut för.

Citat:
Hon förnekar inte att hon innehaft och bearbetat tio plantor stormhatt. Hon har också införskaffat natriumazid genom att borra upp en airbag, samt att hon köpt ricinfrön, jättevallmo och bittermandel.

– Min klient har planerat att ta sitt eget liv, det är därför hon införskaffat dessa växter, säger advokaten Carolina Nilsson.

Advokat Carolina Nilsson hänvisar till omständigheter som tyder på en helt annan sanning. Läkarnas utlåtande av sambons symtom är en av dessa. Att sambon uppvisar samma symtom en vecka efter att 27-åringen häktats, är en annan.

– Vi menar att symtomen beror på en psykisk problematik, säger hon.
Citera
2019-10-16, 22:38
Medlem
bREakd0wns avatar
Tack! Efter att ha läst fupen så känns det som det kan gå hur som helst. Lite dåligt med teknisk bevisning men alla indicier räcker för att övertyga mig. Oavsett vad utfallet blir så kommer den här kaninkokerska för alltid vara dömd av omgivningen. Undantaget mamman då förstås.
Citera
2019-10-16, 23:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bREakd0wn
Tack! Efter att ha läst fupen så känns det som det kan gå hur som helst. Lite dåligt med teknisk bevisning men alla indicier räcker för att övertyga mig. Oavsett vad utfallet blir så kommer den här kaninkokerska för alltid vara dömd av omgivningen. Undantaget mamman då förstås.

Hon har ju flyttat från Piteå till Skellefteå, dvs det är nog få, om ingen, i den nya staden som vet vad hon gjort.
Citera
2019-10-17, 09:30
Medlem
Tack till er som rapporterar om detta. Det här fallet är väldigt spännande!

Tänkte först att det skulle vara för svag bevisning men efter att ha läst på lite i Cyanidfallet/ kulturkvinnan där det inte heller fanns någon teknisk bevisning men däremot alla indicier var såpass starka att hon dömdes. Hoppas åklagaren gör ett lika bra jobb här då.

När är rättegången slut?
Citera
2019-10-17, 09:34
Medlem
bREakd0wns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon har ju flyttat från Piteå till Skellefteå, dvs det är nog få, om ingen, i den nya staden som vet vad hon gjort.

De som betyder nåt vet. Hon får stå till svars inför pappan till sitt barn resten av livet. Och internet glömmer aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in