2019-10-16, 22:14
Medlem
RemeronDreamss avatar
Om EK var 6,5 Mkr förra årsbokslutet och registrerade aktiekapitalet är 660 Tkr krävs det väl bara en förlust under 2019 på 6,170 Mkr för att halva det registrerade aktiekapitalet ska vara uppkäkat.

Låter inte alls otänkbart att det skulle vara så, med tanke på mängden pengar hon gjort av med.

(Det är de siffror ni nämnt, om de är riktiga i sig har jag ingen aning om.)

Sen finns det väl lite utrymme för trix runt detta, men i stort sett är väl detta verkligheten.
Senast redigerad av RemeronDreams 2019-10-16 kl. 22:45.
Citera
2019-10-16, 22:34
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyBatty
Jag har inte sagt något alls om någon succé. Jag påpekar bara att qutms snackande inte backas upp av företagets siffror.
Det har jag heller inte påstått.
Flattered har problem, vilket innebär att inget av Bellsans företag är ekonomiskt framgångsrika. Det sistnämnda var ämnet för denna lilla diskussion i diskussionen.

Citat:
Du är ju helt ute och cyklar. Vet du skillnaden mellan "eget" och "aktiekapital"?

Då dom gjorde förlust på 4 mille gick deras *egna* kapital ner från typ 12 till 6,5 mille. Eftersom du är så jävla dryg gick jag in och kollade. Deras aktiekapital är 660.000, dvs. typ 10% av deras egna kapital *efter* avdrag för förlusten.

Det finns inte en chans att dom är på obestånd, eller att det upprättats någon kontrollbalansräkning än. Som sagt.
Du skulle må bra av att argumentera lite mer soft.

Säger alltså ingenting om vad jag tror om bolagets framtidutsikter i övrigt, är inte påläst på det.
Du är helt ute och cyklar Flattereds förlust var 5 (eg 4 972) miljoner SEK, vilket är ett avsevärt högre belopp än 4 miljoner SEK. Dessutom bommade bolaget sina prognoser för året så det stänkte om det.

Du skulle må bra av argumentera lite mer soft. Just sayin'.

Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Om det är tillåtet så åtar mig härmed att posta en lista på personer i hennes "affärsnätverk" där Flattered AB ingår
Kan bli intressant.
Senast redigerad av DoraF 2019-10-16 kl. 22:37.
Citera
2019-10-16, 22:48
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Kan bli intressant.
Jag vet att det kan bli oerhört intressant
Senast redigerad av qutm 2019-10-16 kl. 23:20.
Citera
2019-10-17, 00:26
Medlem
Fejkits avatar
Den här tråden är sannolikt rörigare än Bellssans balansräkning. Ett gäng låtsasekonomer som inte har någon insyn i bolagen förutom senaste ÅR. Kan någon slänga fram en resultatrapport samt balansrspport för Q3 kan man ju diskutera den men gissningarna här är ju heeelt galna. Någon trodde att bellssans kock skulle begära henne/något av hennes bolag i konkurs tex! Vad kom det där ifrån?! Överdrifterna här inne matchar ju emellanåt Bellsans blogg.

Det ska bli väldigt intressant att se hur det går för alla bolagen men trist nog rapporterar de 2019/12 misstänker jag? Då blir det sommar innan den läsningen kan ske, om inte KKF hinner ut först.
Citera
2019-10-17, 00:31
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Den här tråden är sannolikt rörigare än Bellssans balansräkning. Ett gäng låtsasekonomer som inte har någon insyn i bolagen förutom senaste ÅR. Kan någon slänga fram en resultatrapport samt balansrspport för Q3 kan man ju diskutera den men gissningarna här är ju heeelt galna. Någon trodde att bellssans kock skulle begära henne/något av hennes bolag i konkurs tex! Vad kom det där ifrån?! Överdrifterna här inne matchar ju emellanåt Bellsans blogg.

Det ska bli väldigt intressant att se hur det går för alla bolagen men trist nog rapporterar de 2019/12 misstänker jag? Då blir det sommar innan den läsningen kan ske, om inte KKF hinner ut först.
KKF?
Citera
2019-10-17, 00:58
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Ditt andra inlägg
Jag kan berätta för dig redan nu att jag vet exakt varför så många registrerar sig for att påverka Skvallertråden om Blondinbella
Du gör fler villiga att ta reda på mer om Nordic Tech House
[mer avslöjanden inom kort]
Senast redigerad av qutm 2019-10-17 kl. 01:02.
Citera
2019-10-17, 01:08
Medlem
qutms avatar
Ar jag helt galen om jag inte slänger fram Flattered ABs result- och balansräkningen för Q3?
Senast redigerad av qutm 2019-10-17 kl. 01:11.
Citera
2019-10-17, 01:22
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ditt andra inlägg
Jag kan berätta för dig redan nu att jag vet exakt varför så många registrerar sig for att påverka Skvallertråden om Blondinbella
Du gör fler villiga att ta reda på mer om Nordic Tech House
[mer avslöjanden inom kort]
Ja, Flattered verkar vara känsligt för många i tråden. Gissar att de är trogna kunder och vill fortsätta inhandla sina skodon där.

Bellsan går nu all in
Hon arbetar hemifrån (sic!), får besök av familjen, visar bild på dotterns ansikte (där satt den!) och på sig själv smaskades gigantisk chokladkaka. Barfota!
Bilderna är till och med oskarpa och "dokumentära".
Här spelas det skamlöst på alla känsliga strängar..."Peace Sells... But Who's Buying?"😊
Bellsan läser allt som skrivs om henne så nätet är en enda loop. Just sayin'
Citat:
Ar jag helt galen om jag inte slänger fram Flattered ABs result- och balansräkningen för Q3?
Ja.
Senast redigerad av DoraF 2019-10-17 kl. 01:30.
Citera
2019-10-17, 01:52
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, Flattered verkar vara känsligt för många i tråden. Gissar att de är trogna kunder och vill fortsätta inhandla sina skodon där.
Flattered AB är endast cash flow, men i övrigt helt ointressant for Isabellas plan, som for övrigt inte helt var hennes egen
Det är som sagt ett annat bolag som är känsligt för många i tråden, det är därifrån som oron i tråden kommer
Av Isabellas 12 bolag som nämndes i Veckans Affärer så återstår for övrigt nu maximalt 3, eftersom Isabella sålt sina aktier i Nordic Tech House enligt denna video
https://www.youtube.com/watch?v=uZzqaRL6pQc
Isabellas plan var verkligen, precis som hon faktiskt sa, att erövra hela världen
For tillfallet så har den planen stoppats, olustigt nog med lite hjälp av snarlik teknologi som hon hade tänkt sig erövra hela världen med
[mer anekdotiska bevis senare]
Oroa er inte gott folk, aven om hon kommer over Eriks miljarder, sa finns det sa mycket resurser som det behovs for att begränsa övertagandet
Senast redigerad av qutm 2019-10-17 kl. 02:23.
Citera
2019-10-17, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Hon har en miljardär att falla tillbaka mot. Exmannen verkar flexibel vad gäller umgänge så Göteborg hägrar nog.

Men det är just det här jag försöker diskutera i tråden. Blondinbellas tjatande om hur hon nu måste spara och ställa in projekt behöver inte vara ett tecken på att hennes ekonomi är så dålig, menar jag. Om Balder Balle (som för övrigt kallas så och betydligt värre saker på många nätställen) som jag och många med mig trott finansierat många av Blondinbellas senaste galenskaper, lägenheten i NYC och den mystiska "stiftelsen", till exempel, så kanske hon vill försöka tvätta bort den stämpel det gett henne. För mig förefaller det inte så konstigt. Hon är ju så uppfylld av sig själv och sin inbillade förträfflighet att hon inte verkar förstå att andra ser rakt igenom henne och när de gör det börjar tycka extremt illa om henne. Det som diskuteras mest om henne på andra forum är just hennes person - hur hon ljuger om precis vad som helst, hur hon helt saknar empati, hur hon kan gå över lik för att nå dit hon vill, hur hon offrar andra människor utan att tveka en sekund om det krävs, hur sanslöst illa hon behandlar sina medmänniskor utan att verka känna ett uns av ånger och vad allt detta innebär för psykiatrisk diagnos. Hon är helt klart psykiskt störd och det har de flesta vid det här laget förstått. Men även om det är dimmigt värre där inne så kanske någon faktiskt har sagt åt henne att hon måste försöka dilla i folk att hon inte är fullt så vidrig som hon är om hon över huvud taget ska ha någon form av offenlig framtid. (Personligen tror jag inte att hon lyckas, det är för sent för henne tror jag.)

En sådan sak kan vara att försöka visa att hon minsann inte alls låtit Balder Balle betala utan själv stått för fiolerna. Andra saker är ju förstås just sånt hon tydligen håller på med nu - att försöka verka "vanlig" och "normal" och "medkännande" och "bra mamma" och fan vet allt. (Man vill ju spy och om någon enda person går på hennes korkade försök till finter så borde man ju tappa allt hopp om mänskligheten.)

Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om senare siffror visar att bolagen helt plötsligt "går bra" och att man "rett upp alltihop". Jag misstänker nämligen att det inte alls finns någon ekonomisk kris. Den finns kanske bara i hennes blogg, också som ett sätt att kunna ställa in NYC, göra sig av med hus och så vidare.

Men jag kan ha fel! Hur som helst lär det visa sig om de som verkligen kan ekonomi tar sig en ordentlig titt på hennes företag nu och om ett tag.
Senast redigerad av Whatdoweknow 2019-10-17 kl. 02:24.
Citera
2019-10-17, 02:25
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Men det är just det här jag försöker diskutera i tråden. Blondinbellas tjatande om hur hon nu måste spara och ställa in projekt behöver inte vara ett tecken på att hennes ekonomi är så dålig, menar jag. Om Balder Balle (som för övrigt kallas så och betydligt värre saker på många nätställen) som jag och många med mig trott finansierat många av Blondinbellas senaste galenskaper, lägenheten i NYC och den mystiska "stiftelsen", till exempel, så kanske hon vill försöka tvätta bort den stämpel det gett henne. För mig förefaller det inte så konstigt. Hon är ju så uppfylld av sig själv och sin inbillade förträfflighet att hon inte verkar förstå att andra ser rakt igenom henne och när de gör det börjar tycka extremt illa om henne. Det som diskuteras mest om henne på andra forum är just hennes person - hur hon ljuger om precis vad som helst, hur hon helt saknar empati, hur hon kan gå över lik för att nå dit hon vill, hur hon offrar andra människor utan att tveka en sekund om det krävs, hur sanslöst illa hon behandlar sina medmänniskor utan att verka känna ett uns av ånger och vad allt detta innebär för psykiatrisk diagnos.
Det har inget med sex och otrohet att göra
Citat:
Hon är helt klart psykiskt störd och det har de flesta vid det här laget förstått. Men även om det är dimmigt värre där inne så kanske någon faktiskt har sagt åt henne att hon måste försöka dilla i folk att hon inte är fullt så vidrig som hon är om hon över huvud taget ska ha någon form av offenlig framtid. (Personligen tror jag inte att hon lyckas, det är för sent för henne tror jag.)
Nej det ar inte for sent
Citat:
En sådan sak kan vara att försöka visa att hon minsann inte alls låtit Balder Balle betala utan själv stått för fiolerna. Andra saker är ju förstås just sånt hon tydligen håller på med nu - att försöka verka "vanlig" och "normal" och "medkännande" och "bra mamma" och fan vet allt. Man vill ju spy och om någon enda person går på hennes korkade försök till finter så borde man ju tappa allt hopp om mänskligheten.
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om senare siffror visar att bolagen helt plötsligt "går bra" och att man "rett upp alltihop". Jag misstänker nämligen att det inte alls finns någon ekonomisk kris. Den finns kanske bara i hennes blogg, också som ett sätt att kunna ställa in NYC, göra sig av med hus och så vidare.
Men jag kan ha fel! Hur som helst lär det visa sig om de som verkligen kan ekonomi tar sig en ordentlig titt på hennes företag nu och om ett tag.
Nytt PM
Det handlar som hon sager om att hon ska ta over hela världen hon behöver pengar gärna mycket mer och snabbare
Senast redigerad av qutm 2019-10-17 kl. 03:08.
Citera
2019-10-17, 03:11
Medlem
Citat:
Det har inget med sex och otrohet att göra

Nu vet ju inte jag exakt hur du avser "det har inget med sex och otrohet att göra". Men jag kan gå till mig själv och dessutom läsa hur mycket detta diskuteras i andra fora och därmed definitivt säga att otrohet och att ha sex med gifta personer/vara gift och ha sex med andra än den äkta partnern får folk att vända sig mot den som beter sig så. Absolut, ja. Och det är väl också det enda rimliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in