2019-10-16, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Bor man i stan så får man räkna med liv och rörelse i kvarteret. Vi vill väl ha en levande stad?

Babb hipster slödder och privilegierade horor = hornsberg. Levande stad(sdel)? Hjärndöd, falsk och intelligens befriad stad(sdel).
Citera
2019-10-16, 12:16
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Inte maten som är problemet
Det sa jag inte heller. Maten och ägarens religiösa bakgrund, lockar dock dit ett visst klientel. Eftersom du inte är bekant med muslimer, så kan jag informera dig att muslimer är jävligt tribalistiska när det kommer till av vem och vilka de handlar av. Finns det ett muslimskt och kristet kebabhak på samma gata, så handlar de muslimska kunderna alltid av det muslimska kebabhaket, även om kvaliteten är hundra gånger bättre hos det kristna kebabhaket.

Poängen är att Midan med stor sannolikhet drog till alla Stockholms muslimska untermenschen, och att detta är en starkt bidragande orsak till att de boende och hyresvärden försöker vräka Midan nu.

Citat:
utan ägaren till Midan har skitit i alla regler och gjort som man har velat, när det sedan bli vräkning, då är dom offer för rasismen givetvis.
Vilka regler har ägaren skitit i?

Citat:
Vad jag förstår har dom fått drös vis med anmärkningar ifrån miljöinspektionen också. Ser man bilderna ifrån Instamgram konto, så har dom problem att plocka undan efter sina gäster, därav dras fiskmåsar till stället, skapa ytterligare sanitära problem .
Men snälla, senast jag var på Subway för att äta spicy vegan där, så flög det in en massa fåglar i butiken. Sånt är ännu svårare att undvika på restauranger med uteserveringar.

Jag försvarar inte Midan's muslimska ägare, men att någon skulle vilja vräka dem över lite fåglar, ja det vore ju absurd rasism faktiskt. Bring me a case, som man säger på advokatiska.

Citat:
Sedan har man lockat till sej en massa bottenskraps människor gör inte saken bättre, men dom fanns i där innan Midan öppnade. Utan problemet ligger hur Midan har förvalta lokalen, att man struntat i dom tillsägelse som har förekommit.

Jag tro inte BRF tycker det här är så kul, det kostar deras medlemmar massor med pengar driva den här processen.

Det är inget överklass område som någon försöker göra det till heller.
Oavsett klassen på området, så skulle jag gissa att det är kunderna som dras dit, som områdets boende vill slippa.

Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Midan levererar ju kanske sthlms stå kebab så att det bara skulle vara "muslimska blattar" är redan där fel.
Vad är "stå kebab" för något? Menar du stans bästa kebab? Självklart är det inte bara muslimer som äter hos Midan, det är ju inget man ska behöva påpeka. Poängen är att det är mer eller mindre uteslutande mellanöstern-mat som säljs hos Midan, alltså inte bara standard kebabtallrik och blattepizza, så Midankunderna utgörs nog i stor utsträckning av Abdullah, Mustafa och Muhammed, betydligt mer än det genomsnittliga kebabhaket, pga matutbudet. Plus att ägarna är muslimer och stoltserar med det på sociala medier (bilder på Eid Mubarak och liknande skit). Stor mängd brunfula muslimer med ISIS-skägg samlas i ett kvarter, självklart blir lokalbefolkningen nervös och vill bli av med dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Är det inte så att de är större än de flesta andra restauranger också? Upp mot 150 sittplatser har jag för mig att jag läst.
Jag vet inte, har aldrig ätit där och har inga planer på att besöka stället; jag har som tumregel att inte köpa kebab/pizza från muslimer. Men jag kollade in deras omsättning på alla bolag och de drar in betydligt mer än det genomsnittliga kebabhaket. Så stora intäkter kan bara innebära att Midan drar dit mycket folk, vilket i sin tur, i synnerhet om kunderna är muslimer, innebär att Midan har förvandlat området till ett problemområde.

Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Hur tänker du nu? Vad Midan drar in har knappast särskilt mycket alls med lokalhyran som är avtalad med Brf’en att göra?
Om OJ Simpson kunde komma undan från mord, så är det stor sannolikhet att Midan slipper vräkning. Troligtvis kommer Moderaterna att försvara dem med att det är bra med lukrativa småföretagare i området, "öppna era hjärtan" osv.

Jag snackade inte om hyran din korkade iDiot.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-10-16 kl. 12:28.
Citera
2019-10-16, 13:04
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Om OJ Simpson kunde komma undan från mord, så är det stor sannolikhet att Midan slipper vräkning. Troligtvis kommer Moderaterna att försvara dem med att det är bra med lukrativa småföretagare i området, "öppna era hjärtan" osv.

Jag snackade inte om hyran din korkade iDiot.

Hej,

Du menar alltså att en rättegång 1995 som inkluderade både jury och en känd amerikansk fotbollsspelare har någon som helst relevans med en Svensk tvist gällande hävning från en hyreslokal? Du är allt bra kul du

Åh, förlåt... du tror alltså att Moderaterna kommer stå upp för och försvara Midan eftersom de tjänar pengar?

Du borde lämna pojkrummet och ge dig ut i verkligheten, så som den nu ser ut för någon som dig...
Citera
2019-10-16, 13:54
Medlem
vonblixens avatar
Älskar Midan, både i Hornsbergs strand och på Odenplan.
Bästa kebabställena i stan!
Citera
2019-10-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Finns det ingen video på det hela? Om det nu är så illa borde det väl cirkulera en video åtminstone.

Länkades innan men samtliga privatiserades på instagram.
Citera
2019-10-16, 14:52
Medlem
-benito-s avatar
Okej man kanske skall ta en paus i att gotta sig i dessa patetiska människor öde. man kan konstatera att dom bara ville öppna sina hjärtan på fejk och komma till den viktigaste frågan. Hur är Midans Kebab? Bättre än Palmyra i Årsta?
Citera
2019-10-16, 15:32
Medlem
nickomyras avatar
Ligger det en död råtta i kebaben ?

https://www.stockholmdirekt.se/nyhet...rTDjh@m9gBsrQ/

Är grannarna bara rasister eller ligger det något i att just Midan får så mkt klagomål ?

Ligger ju massa restauranger på det stråket .
Och att det försegår mkt droghandel i området är uppenbart .
Citera
2019-10-16, 16:49
Medlem
dialektikers avatar
Hornsberg verkar riktigt misslyckat ur planeringssynpunkt, med allt stök, faktiskt.

Oavsett om det är rika yuppies som flyttat dit, så verkar de lurade?
Har lägenhetspriserna sjunkit för dem tro?

Hammarby Sjöstad fungerar och är ganska lugnt, trots statsnära.
De som flyttade till Hornsberg kanske trodde att det skulle bli något liknande?

De får väl ta bort den där "rivieran" om de vill ha lugnare då?
Senast redigerad av dialektiker 2019-10-16 kl. 16:52.
Citera
2019-10-16, 17:34
Medlem
https://www.dn.se/ledare/lisa-magnus...sbergs-strand/

Läs resten, men inte här. Överslätande.
Citera
2019-10-16, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Fastighetsnämnden blir det väl? För övrigt en ganska trött instans belägen på just Kholmen...

Det intressanta är vad som står i avtalet för lokalen Midan hyr av Brf’en - överskrider man överenskomna öppettider, skapar kaoz och allmän nedskräpning behöver det inte bli så svårt även om det är en process som kan ta en stund

Det är väl ett avtal mellan 2 parter, då bör det väl vara tingsrätten som första instans?
Citera
2019-10-16, 19:15
Medlem
PXfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Hornsberg verkar riktigt misslyckat ur planeringssynpunkt, med allt stök, faktiskt.

Oavsett om det är rika yuppies som flyttat dit, så verkar de lurade?
Har lägenhetspriserna sjunkit för dem tro?

Hammarby Sjöstad fungerar och är ganska lugnt, trots statsnära.
De som flyttade till Hornsberg kanske trodde att det skulle bli något liknande?

De får väl ta bort den där "rivieran" om de vill ha lugnare då?

Skillnaden mellan Hornsberg och Hammarby Sjöstad är att Hornsberg ligger vid tunnelbanans blåa linje.
Citera
2019-10-16, 19:29
Medlem
submariners avatar
Citat:
Det är väl ett avtal mellan 2 parter, då bör det väl vara tingsrätten som första instans?

Hej,

Det är ett hyresavtal mellan ett bolag och en Brf - varför skulle det gå till tinget?

Hyresnämnden
Senast redigerad av submariner 2019-10-16 kl. 19:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in