Citat:
Ursprungligen postat av
JosephMcCarthy
Inte maten som är problemet
Det sa jag inte heller. Maten och ägarens religiösa bakgrund, lockar dock dit ett visst klientel. Eftersom du inte är bekant med muslimer, så kan jag informera dig att muslimer är jävligt tribalistiska när det kommer till av vem och vilka de handlar av. Finns det ett muslimskt och kristet kebabhak på samma gata, så handlar de muslimska kunderna alltid av det muslimska kebabhaket, även om kvaliteten är hundra gånger bättre hos det kristna kebabhaket.
Poängen är att Midan med stor sannolikhet drog till alla Stockholms muslimska untermenschen, och att detta är en starkt bidragande orsak till att de boende och hyresvärden försöker vräka Midan nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
JosephMcCarthy
utan ägaren till Midan har skitit i alla regler och gjort som man har velat, när det sedan bli vräkning, då är dom offer för rasismen givetvis.
Vilka regler har ägaren skitit i?
Citat:
Ursprungligen postat av
JosephMcCarthy
Vad jag förstår har dom fått drös vis med anmärkningar ifrån miljöinspektionen också. Ser man bilderna ifrån Instamgram konto, så har dom problem att plocka undan efter sina gäster, därav dras fiskmåsar till stället, skapa ytterligare sanitära problem .
Men snälla, senast jag var på Subway för att äta spicy vegan där, så flög det in en massa fåglar i butiken. Sånt är ännu svårare att undvika på restauranger med uteserveringar.
Jag försvarar inte Midan's muslimska ägare, men att någon skulle vilja vräka dem över lite fåglar, ja det vore ju absurd rasism faktiskt. Bring me a case, som man säger på advokatiska.
Citat:
Ursprungligen postat av
JosephMcCarthy
Sedan har man lockat till sej en massa bottenskraps människor gör inte saken bättre, men dom fanns i där innan Midan öppnade. Utan problemet ligger hur Midan har förvalta lokalen, att man struntat i dom tillsägelse som har förekommit.
Jag tro inte BRF tycker det här är så kul, det kostar deras medlemmar massor med pengar driva den här processen.
Det är inget överklass område som någon försöker göra det till heller.
Oavsett klassen på området, så skulle jag gissa att det är kunderna som dras dit, som områdets boende vill slippa.
Citat:
Ursprungligen postat av
arnold2k5
Midan levererar ju kanske sthlms stå kebab så att det bara skulle vara "muslimska blattar" är redan där fel.
Vad är "stå kebab" för något? Menar du stans bästa kebab? Självklart är det inte bara muslimer som äter hos Midan, det är ju inget man ska behöva påpeka. Poängen är att det är mer eller mindre uteslutande mellanöstern-mat som säljs hos Midan, alltså inte bara standard kebabtallrik och blattepizza, så Midankunderna utgörs nog i stor utsträckning av Abdullah, Mustafa och Muhammed, betydligt mer än det genomsnittliga kebabhaket, pga matutbudet. Plus att ägarna är muslimer och stoltserar med det på sociala medier (bilder på Eid Mubarak och liknande skit). Stor mängd brunfula muslimer med ISIS-skägg samlas i ett kvarter, självklart blir lokalbefolkningen nervös och vill bli av med dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
Är det inte så att de är större än de flesta andra restauranger också? Upp mot 150 sittplatser har jag för mig att jag läst.
Jag vet inte, har aldrig ätit där och har inga planer på att besöka stället; jag har som tumregel att inte köpa kebab/pizza från muslimer. Men jag kollade in deras omsättning på alla bolag och de drar in betydligt mer än det genomsnittliga kebabhaket. Så stora intäkter kan bara innebära att Midan drar dit mycket folk, vilket i sin tur, i synnerhet om kunderna är muslimer, innebär att Midan har förvandlat området till ett problemområde.
Citat:
Ursprungligen postat av
submariner
Hej,
Hur tänker du nu? Vad Midan drar in har knappast särskilt mycket alls med lokalhyran som är avtalad med Brf’en att göra?

Om OJ Simpson kunde komma undan från mord, så är det stor sannolikhet att Midan slipper vräkning. Troligtvis kommer Moderaterna att försvara dem med att det är bra med lukrativa småföretagare i området, "öppna era hjärtan" osv.
Jag snackade inte om hyran din korkade iDiot.