2019-10-16, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag hamnade i en diskussion om Blondinbella på jobbet idag och enligt kollegorna så såg hon misstänkt gravid ut när hon och pojkvännen var i Kenya. Ska ha varit bilder på Instagram stories i profil. Jag har inte Instagram så jag kan inte kolla.

Vad tror ni andra?

Mullig som alltid eller kraftig benstomme....?
Fast är man golddigger och är i behov av kapital så är en graviditet ingen omöjlighet.

Hon har alltid gått under min intresse-radar men nu är jag fullt fokuserad på hennes liv och leverne. Fascinerande!
Citera
2019-10-16, 13:53
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Mullig som alltid eller kraftig benstomme....?
Fast är man golddigger och är i behov av kapital så är en graviditet ingen omöjlighet.
Hon har alltid gått under min intresse-radar men nu är jag fullt fokuserad på hennes liv och leverne. Fascinerande!
Den har traden har framtiden for sig helt klart
Och den kommer inte stangas som Raffa -traden
Isabella och Raffa delar diagnoser men jag tror inte att Isabella kommer att kniva sin basta polare, hota personalen och hamna pa rättspsyk
Sa Isabella kan hoppa in och svara framover också i sin blogg
Senast redigerad av qutm 2019-10-16 kl. 13:57.
Citera
2019-10-16, 14:01
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Exakt! Men Blondinbellas bolag har inga löneskulder och de anställda som fått sluta är sannolikt inte med i facket!
Så i dethär fallet kommer det inte ske!
Joda det kommer garanterat att ske eftersom
https://www.kronofogden.se/Statliglonegarantikonkurs.html
Du kan begära din arbetsgivare i konkurs. Om du inte får ut din lön i tid kan du som anställd ansöka om att din arbetsgivare ska gå i konkurs. Om du är medlem i facket kan de hjälpa till med ansökan och även vara ditt ombud vid konkursförhandlingen.
Det ska du som anställd göra sa snabbt som möjligt
Aterpostar det jag menar
* Titta ner i golvet nar Isabella pratar se henne absolut inte i ögonen
* Rakna antalet kronor som du far inget annat
* Tro inte pa ett enda ord skilj pa fakta och fina ord
Senast redigerad av qutm 2019-10-16 kl. 14:11.
Citera
2019-10-16, 14:06
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Joda det kommer garanterat att ske eftersom
https://www.kronofogden.se/Statliglonegarantikonkurs.html
Du kan begära din arbetsgivare i konkurs. Om du inte får ut din lön i tid kan du som anställd ansöka om att din arbetsgivare ska gå i konkurs. Om du är medlem i facket kan de hjälpa till med ansökan och även vara ditt ombud vid konkursförhandlingen.
Det ska du som anställd göra sa snabbt som möjligt
Det ar det jag menar
* Titta ner i golvet nar Isabella pratar, se henne absolut inte i ögonen
* Rakna antalet kronor som du far, inget annat
* Tro inte pa ett enda ord

Har du någon länk eller verifierad uppgift på att någon anställd inte fått sin lön? Eller varför hävdar du att facket kommer begära hennes bolag i kk pga det?
Citera
2019-10-16, 14:13
Medlem
brianmolkos avatar
Vad levde hennes bolag på ?
Citera
2019-10-16, 14:21
Medlem
qutms avatar
Citat:
Har du någon länk eller verifierad uppgift på att någon anställd inte fått sin lön? Eller varför hävdar du att facket kommer begära hennes bolag i kk pga det?
Laste inte Aftonbladets artikel nog, men jag uppfattade att det gällde fler an kocken
Om det inte gjorde det, sa far vi vänta och se, som sagt sådana har situationer ar 'scripted' dom följer ett ganska exakt mönster baserat pa lagar och förordningar
Historiken ar väldigt användbar det ar ett mönster som upprepas nästan exakt p.g.a. lagarna och förordningar
Nästan som om du begär ett bankrån och åker fast, det som händer därefter följer ett ganska exakt mönster baserat pa lagar och förordningar
Senast redigerad av qutm 2019-10-16 kl. 14:27.
Citera
2019-10-16, 14:32
Medlem
qutms avatar
Citat:
Rubrik
Isabella Löwengrip gör sig av med personal
Det later som plural, och Isabella skriver ”En av många förändringar som väntar”
Och det kan man lugnt instämma med att det är
Aven försaljnigen av villan följer det lagliga mönstret
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/4qGK76/isabella-lowengrip-gor-sig-av-med-personal
"Hon skriver även att hon inte skulle ha något emot att byta sin nuvarande boendestandard mot en mindre lyxig sådan, och helt börja om. Vilket rimligtvis kan tolkas som att lyxvillan på Lidingö, som kostade henne närmare 30 miljoner kronor, kan komma att säljas."
Senast redigerad av qutm 2019-10-16 kl. 14:36.
Citera
2019-10-16, 14:34
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Rubrik
Isabella Löwengrip gör sig av med personal
Det later som plural, och Isabella skriver ”En av många förändringar som väntar”
Och det kan man lugnt instämma med att det ar

Ja men det går alldeles utmärkt att göra sig av med personal utan att det uppstår någon löneskuld!

Har du något som helst belägg för att hennes bolag har någon löneskuld eller för all del att facket är inblandat?
Citera
2019-10-16, 14:37
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Vet inte vem som hinner forst
Antagligen 1000-tals med olika typer av fordringar
Har du en fordran? Rekommenderar att du synar Isabella, be om kontanter omgående och acceptera 10 ore per krona
Med minus sa kan man inte betala ens 10 ore per krona

Jag har 3 frågor till dig:

1. Vad menar du med att man ska acceptera 10 öre per krona? Jag förstår inte vad det har med nånting att göra?

2. Varför skriver du ibland utan ÅÄÖ och ibland med ÅÄÖ

3. Varför pratar du om Raffa tråden? Vad är det för tråd och vad har det med Bella att göra?
Citera
2019-10-16, 14:39
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ja men det går alldeles utmärkt att göra sig av med personal utan att det uppstår någon löneskuld!
Har du något som helst belägg för att hennes bolag har någon löneskuld eller för all del att facket är inblandat?
Det star tydligt att kallan ar Aftonbladet som tydligen refererar till hennes blogg
Jobba lite själv, jag har jobbat och bidragit med listor pa konkurser och nedlagda projekt, som jag som jag uppdaterar och aterpostar om fler bolag satts i konkurs och projekt laggs ner
Citera
2019-10-16, 14:45
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jag har 3 frågor till dig:
1. Vad menar du med att man ska acceptera 10 öre per krona? Jag förstår inte vad det har med nånting att göra?
2. Varför skriver du ibland utan ÅÄÖ och ibland med ÅÄÖ
3. Varför pratar du om Raffa tråden? Vad är det för tråd och vad har det med Bella att göra?
1. Om någon har en fordran, andra an loner, sa bor man jaga nu. Om det ar minus, sa kan Isabella inte betala något over huvud taget, i sa fall sa ska man generellt acceptera 10 öre per krona om man erbjuds det, dvs man har en t.ex. en fodran pa 100,000 kronor och accepterar att kvitta den mot 10,000 kronor. Det ar ditt personliga beslut såklart.
2. mitt tangentbord saknar ÅÄÖ sa jag måste använda cut and paste och missar några, ibland använder jag mobilen dar jag kan skifta
3. Isabella och Raffa delar diagnoser
Citera
2019-10-16, 14:49
Medlem
Hor-Ullas avatar
Jag undrar om hennes högra hand, assistenten/hållbarhetschefen/fd stiftelsegeneralen/ Marisol är nästa person som får gå efter kocken? Isak Griploov antyder det på Instagram och går man in på Bellas instagram så följer Marisol inte Isabella, men Isabella följer hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in